טרקטור קובוטה M6S-111
, ,

טרקטור תחרותי מקובוטה

קובוטה מתחילה בשיווק סדרת טרקטורים בינוניים חדשה תחת השם M6S. הטרקטורים החדשים יחלו להימכר בצפון אמריקה בשלב זה, אך כלים דומים ישווקו מאוחר יותר השנה גם באירופה, לאחר ההתאמות הנדרשות מבחינת התקנים השונים. השם אמנם מזכיר את סדרת הטרקטורים החדשה קובוטה M6 אך מעבר לכך ולמעט גודל הטרקטורים בהיררכיה של קובוטה – מדובר בכלים שונים לגמרי. בעוד שקובוטה מסדרה M6 ממוצבים כטרקטורי פרימיום יקרים, הרי שסדרה M6S מיועדת להתחרות מול כלים זולים יותר בשוק, ומהווה למעשה אלטרנטיבה פשוטה, זולה ואטרקטיבית יותר מצד קובוטה בסגמנט זה ואף מוגדרת על ידי היצרנית כסדרת economy (חיסכון).

טרקטור קובוטה M6S-111

טרקטור קובוטה M6S-111

בקובוטה מייעדים את הסדרה החדשה בעיקר עבור בעלי משקי חי קטנים ובינוניים כטרקטורים בסיסיים ומרכזיים במשק, שמיועדים לבצע כראוי מגוון רחב של משימות – בעבודות שדה מגוונות ועד לעבודה עם כף.
בשלב ההשקה ישווק דגם אחד: קובוטה M6S-111 המציע 114 כ"ס ממנוע קובוטה 4-צילינדרי בנפח 3.8 ליטר העומד בתקני Tier 4 Final. בעתיד הקרוב תצטרפנה גרסאות נוספות להיצע, ככל הנראה הן חלשות יותר והן חזקות יותר. תיבת ההילוכים הסטנדרטית היא מסוג shuttle shift עם 32F/32R הילוכים וניתן לקבל בהזמנה מיוחדת תיבה עם 48F/48R הילוכים, לנדרשים להילוכי זחילה. תיבות אלו כוללות מצמד אלקטרוני להקלת המעבר בין ההילוכים וביצועו מהר וחלק יותר במטרה הן למזער זעזועים ו'מכות' בתוך המערכת והן בכדי לחסוך בצריכת הדלק, הודות ליעילות המוגברת שבהליך ההעברה. לטרקטורים מסדרה M6S נעילות דיפרנציאל מכאניות מלאות בשני הסרנים במטרה להציע יכולת דחיפה, גרירה ועבירות מיטביות – בדרך הפשוטה והזולה ביותר.
עבור קובוטה מדובר בטרקטורים חשובים ביותר, שכן לצד הגדלה מתמדת של תכנון, ייצור ושיווק טרקטורים בעולם, כולם כמוצרי פרימיום איכותיים ויקרים יחסית, נוצר הצורך להציע גם כלים זולים יותר, בגדר ה'לחם והחמאה' שיספקו מזומנים. בקובוטה מאמינים כי שמירה על איכות המכלולים, רמת ההרכבה והחומרים במקביל לשימוש במערכות בסיסיות יותר, פחות אבזור וחלקים רגישים ויקרים ניתן יהיה לשמר את האיכויות והיכולות מחד, ולהציע כלים במחיר תחרותי מאידך. לאכול את העוגה ולהותירה שלמה…
כאמור, בשלב זה מיועדת סדרה זו – עם כלי אחד כרגע – לשיווק בצפון אמריקה. מן הסתם כאשר היא תוצע גם באירופה היא תתקרב גם אל חופי ישראל, ולא רק במרחק, ותהפוך לאקטואלית גם עבורנו.