טנדר מרצדס G300 CDi
,

טנדר העבודה האולטימטיבי?

טנדר מרצדס G300 CDi

טנדר מרצדס G300 CDi

מרצדס מציעה טנדר קשוח במיוחד כחלופה להיצע הטנדרים כפולי ההנעה מתוצרת יפן השולטים בתחום רכבי העבודה בתת היבשת. קהל היעד העיקרי הם חקלאים, קבלנים הפועלים בשטח ופקחים. סניף מרצדס בנץ באוסטרליה משיק טנדר קשוח – G300 CDI שמו – המתבסס על רכב השטח G-Wagon. למעשה מדובר בדגמי סדרת ה-G-Professional של מרצדס – סדרת רכבי שטח המיוצרת עבור גופים מקצועיים, ראשויות, צבאות וכל מי שנדרש לרכב קשוח ובסיסי, רב יכולות בשטח. בין יתר הגופים המשתמשים בדגמי מרצדס G-Professional נמצא גם צבא אוסטרליה המצויד זה מכבר באי-אלו גרסאות המתבססות על מרצדס G-Wagon, בכלל זה גרסת טנדר ספרטנית.

טנדר מרצדס G300 CDi

טנדר מרצדס G300 CDi

את ההופעה הספרטנית, הקרבית והתכליתית של הטנדר החדש מגבה מפרט מרשים המבטיח יכולות וקשיחות חסרות תחרות; השלדה היא שלדת סולם גמישה. הן מלפנים והן מאחור מוצעים סרנים חיים הנשענים על קפיצי סליל. תצורה זו מאפשרת העמסת מטען רב מבלי שמרווח הגחון המינימלי ישתנה. בסיס הגלגלים הארוך – 340 ס"מ – והמרכב הכולל קבינה עם שורת מושבים אחת, מאפשרים התקנת ארגז גדול שאורכו כאן עומד על 240 ס"מ. המנוע הוא מנוע מרצדס טורבו-דיזל מתקדם בנפח 3.0 ליטרים ובתצורת V6 המייצר 184 כ"ס, ומומנט מרשים של כ-41 קג"מ בטווח הסל"ד שבין 1,600 ל-2,000. ההינע הכפול הוא קבוע, כאשר ניתן לנעול – יחד ולחוד – את כל הדיפרנציאלים: קדמי, מרכזי ואחורי. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם 5 הילוכים כסטנדרט, וכמובן יחס העברה גבוה ונמוך לבחירה. לטנדר הקשוח יכולת גרירה של יותר מ-2.2 טון וכושר ההעמסה מרבי כולל של כ-2.0 טון.

טנדר מרצדס G300 CDi

טנדר מרצדס G300 CDi

רשימת האבזור הסטנדרטי כוללת בין היתר מערכת בקרת לחצי אוויר, המתריעה על כל ירידה בלחץ האוויר; לרכב שפע ווי גרירה ונקודות עיגון מחוזקים המאפשרים הן קשירת מטען והן חיבור רצועות או כבלים לצורך חילוץ או גרירה; שנורקל המאפשר כניסת אוויר מגבוה, לטובת צליחת מכשולי מים הוא גם כן סטנדרט בדגם זה, כמו גם 2 מצברי 12V; מיגוני החזית המאסיביים מהווים חובה באוסטרליה, כהגנה בפני התנגשות עם קנגורו שעלולה להיות קטלנית; החישוקים הם בקוטר 16" ותורמים את חלקם למרווח הגחון המינימאלי המכובד בן 24.5 הס"מ. חופת המנוע תוכננה לעמוד במשקל של עד 100 ק"ג בדריכה, כך שניתן לעמוד עליה ללא חשש. מערכות הבטיחות כוללות מגבר עוצמת בלימה אלקטרוני, מערכת עזר לבלימה ו-ABS הניתנים כולם לחיבור וניתוק בלחיצת כפתור, לפי הצורך. בשלב זה לא ידוע על כוונה לשווק את הטנדר החדש מחוץ לגבולות אוסטרליה.