טרקטור SOLIS Nova NX
טרקטור SOLIS Nova NX

טרקטור SOLIS Nova NX

המותג ההודי סוליס (Solis) עבר לידי מפרם – יבואנית ג'ון דיר, LS ופוטון באמצע 2015. הכלים המוצעים עד כה בארץ משתייכים לסדרה הראשונה שהוצעה מחוץ להודו, ולפיכך מתאימים גם לשיווק אצלנו, אף על פי הישענותם המכאנית על טכנולוגיה וותיקה, בלשון המעטה, במטרה להציע טרקטור בסיסי, פשוט וזול לרכישה.

טרקטור SOLIS Nova NX

טרקטור SOLIS Nova NX

זה עתה נחשפו פרטים ראשונים של דור הטרקטורים הבא של סוליס, שכבר נראה "אירופאי" בהרבה מהדור הנוכחי עם עיצוב מתקדם ועדכני וטכנולוגיה המבטיחה להוות קפיצת מדרגה ביחס להיצע הקיים. אנשי סוליס הפנימו במהרה כי בכדי להצליח מחוץ למדינות העולם השלישי ובשווקים מתקדמים פחות יש צורך ברענון עמוק ומקיף של המוצרים, ולא די בעטיפתם במעטה נאה ומתקדם למראה. הדור הבא של טרקטורי Solis נחשף באמצעות הסוליס 90 Nova NX לפני מספר שבועות באיטליה כאשר בתערוכה נוספת באנגליה נחשפו פרטים נוספים, בנוסף לעיצוב ומראה הטרקטור החדש, שבהחלט נראה כקפיצת דור או שניים ביחס להיצע המוכר, בכלל זה המוצע גם אצלנו.

טרקטור SOLIS Nova NX

טרקטור SOLIS Nova NX

הבולט מכל, תרתי משמע, הוא העיצוב; כמו תמיד מדובר בעניין של טעם אך ניכר כי בסעיף זה, ההולך ומקבל יותר ויותר התייחסות מצד היצרניות, הושקעה לא מעט תשומת לב. בין היתר בולטת תאורת ה-LED הזעירה בחזית, המתיימרת להציע עוצמת הארה גבוהה ביותר ומשקפת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בתחום. סוליס 90 Nova NX הוא הטרקטור הראשון של היצרנית המצויד במנוע העומד בתקני שלב 4 האירופאיים. המנוע הוא פרי פיתוח וייצור עצמיים של סוליס והנו 4-בוכנתי עם 90 כ"ס בגרסה שהוצגה. דגם זה שוקל כ-4.0 טון ומסוגל להרים בזרועותיו האחוריות 2.5 טון כסטנדרט, עם אופציה בתשלום למערכת מחוזקת המסוגלת להרים עד 3.0 טון. דגם זה מוצע עם תיבת הילוכים סטנדרטית בתצורת 12F/12R סינכרוניים המאפשרת מהירות מרבית של 40 קמ"ש.

טרקטור SOLIS Nova NX

טרקטור SOLIS Nova NX

אין בידינו עדיין נתוני מכירות מדויקים של טרקטורי סוליס בארץ, אך מנתוני לשכת המסחר מדובר ביחידות בודדות בלבד שנמכרו בישראל עד כה. ניתן להעריך כי עם תמחור נכון, חשיפה ושיווק יעילים יותר יעזור דור הטרקטורים החדש של סוליס בהחדרת המותג גם אלינו, לפחות מבחינת הפוטנציאל; המחיר הצפוי לסוליס 90 Nova NX באירופה (עם קבינה סגורה) הוא נמוך מ-40,000 יורו. התוכניות של סוליס לאירופה מדברות על הרחבת ההיצע העדכני במהלך 2017 לפחות בעוד 2 דגמים שיעמדו בתקני שלב 4: Solis 110 עם אותו המנוע אך הספק גבוה יותר של 110 כ"ס, ו-Solis 120 שיצויד במנוע חדש ועדכני עם 6 צילינדרים, ויספק 120 כ"ס. כאמור, יבואנית סוליס לארץ היא חברת מפרם הממוקמת בעמק חפר.