קאן אם דיפנדר HD5
,

בדרך: התשובה של קאן אם ל-Mule

קאן אם דיפנדר HD5

קאן אם דיפנדר HD5

קאן אם השיקה את הדיפנדר במהלך 2015. היתה זו תשובת החברה הקנדית לסגמנט רכבי השטח הקשוחים, הבסיסיים והמיועדים קודם כל לעבודה קשה, ורק לאחר מכאן לפנאי או ספורט. תעשיית ה-UTV – כלי רכב רב תכליתיים – קיבלה לפני מספר שנים תפנית ברורה עם התפתחות תת-קטגוריה של מהדורות פנאי וספורט, התפתחות שבינתיים הולידה ענף מאסיבי בו לכל יצרנית נציגות, עם כלים שבינם לבין אבות הסגמנט – קוואסאקי מיול וג'ון דיר גייטור – נותר כמשותף רק מספר הגלגלים.

קאן אם דיפנדר HD5

קאן אם דיפנדר HD5

קאן אם דיפנדר הושק עם שתי אופציות מנועים, שניהם בתצורת V2 מתוצרת רוטאקס האוסטרית: 800 סמ"ק עם 50 כ"ס או 980 סמ"ק עם 72 כ"ס. העברת הכוח היא לגלגלים האחוריים או לכל הגלגלים (4×4) ונעשית באמצעות גיר רציף ותיבת העברה בעלת ארבעה מצבים: מהיר, איטי, סרק ורוורס.

קאן אם דיפנדר HD5

לקאן אם דיפנדר HD5 מתלים נפרדים לכל הגלגלים. בתמונה: מבט על המתלים האחוריים

במטרה לחדד את התחרותיות ולהציע כלים אטרקטיביים עוד יותר עבור אלו הנדרשים לכלי עבודה נטו, מושקת עתה גרסת כניסה חדשה לדיפנדר בשם HD5 הממוצבת אל מול הגרסה הבסיסית של הקוואסאקי מיול 4010 (כפול ההנעה, בדומה להינע הסטנדרטי בדיפנדר). על פניו יש לקנדים מה להציע, עם מפרט טכני (מוצהר) מרשים ונתוני "עבודה" דומים: למיול יכולת הטענה כוללת גבוהה במקצת, לדיפנדר יכולת גרירה גבוהה יותר. לקאן אם דיפנדר HD5 – כמו כל גרסאות הדיפנדר – מתלים נפרדים לכל הגלגלים, מה שמבטיח על פניו נסיעה חלקה ונוחה יותר, יחד עם יכולת אחיזה גבוהה יותר.

קאן אם דיפנדר HD5

מנוע הקאן אם דיפנדר HD5; רוטאקס בנפח 430 סמ"ק המייצר 38 כ"ס

לקאן אם דיפנדר מנוע רוטאקס קטן וקומפקטי יותר – חד-בוכנתי בנפח 430 סמ"ק – אך חזק מאוד ביחס לנפחו, עם 38 כ"ס. 4 מתלים נפרדים מבטיחים נסיעה חלקה ויכולת אחיזה טובה, גם עם מטען. כמקובל בסגמנט מוצע גם רכב העבודה הקנדי עם מסגרת הגנה וגגון קשיח, ועם אופציות סגירה מגוונות – מסגירה רכה, מלאה או חלקית ועד לקשיחה ואטומה.

קאן אם דיפנדר HD5

קאן אם דיפנדר HD5 מסוגל לשאת 270 ק"ג מטען בארגז

לקאן אם דיפנדר HD5 יכולת העמסה בארגז של למעלה מ-270 ק"ג ויכולת העמסה כוללת (עם נוסעים) של כמעט 550 ק"ג. כושר הגרירה עומד על 680 ק"ג.
בקאן אם הצליחו להוריד את מחיר הדיפנדר הבסיסי נמוך ממחיר אחיו הוותיקים יותר, אך חשוב מכך: נמוך ממחיר הקאוואסאקי מיול כפול ההנעה הבסיסי, בארה"ב ($10,000 לעומת $10,200) – נתון שנשמע זניח, אך הנו בעל השפעה משמעותית על השיווק והמכירות בשוק הצפון אמריקאי הענק.
מיבואנית קאן אם לישראל – חברת עופר אבניר – נמסר לנו כי יש בהחלט כוונה להביא את הדיפנדר החדש גם לארץ, במהלך 2017. בשלב זה טרם ידוע מה יהיה מחירו של הדיפנדר בארץ, אילו גרסאות תגענה ומתי בדיוק. לקבלת פרטים נוספים ניתן להתקשר לטל' 8588*

קאן אם דיפנדר HD5

קאן אם דיפנדר HD5