קומביין לירק קרונה Big X 770
, ,

Krone: ריענון הקומביינים לירק

קומביין לירק קרונה Big X 770

קומביין לירק קרונה Big X 770

יצרנית המיכון החקלאי הגרמנייה קרונה (Krone) משיקה מהדורה מעודכנת של הקומביינים לירק שלה מסדרה Big X לקראת עונת 2017. מדובר בהשקה חריגה ובלתי שגרתית בהחלט, שכן דגמים אלו הושקו כחדשים לפני כשנה בלבד ובמרכז הריענון של הגרסאות העדכניות עומד מנוע חדש לגמרי, מחליף את הקודם.
קרונה השיקה את הקומביינים לתחמיץ Big X 700 ו-Big X 770 לפני כשנה עם מנועי MAN בתצורת V8. בגרסאות המעודכנות ל-2017 מודגש מנוע חדש לגמרי – מתוצרת ליבהר השוויצרית (גרמנייה במקור), מה שמהווה ללא ספק מהלך לא מקובל ונדיר למדי בתעשייה; החלפת המנוע תוך שנה מיום ההשקה יכולה ללמד על כשלים בתכנון, בחירה לא מתאימה, בעיות בסעיפי התחזוקה והעלויות ועוד ספקולציות שונות ומשונות סביב הנושא. על כל פנים, יחד עם פרסום פרטי המנועים החדשים – לצד עדכונים ושדרוגים נוספים שבוצעו בכלים – צויין גם כי מרווחי הטיפולים הוכפלו (!) ועתה נדרשות החלפות שמנים מדי 1,000 שע"מ במקום מדי 500 שע"מ. על פניו סיבה ראויה לבחור במנוע זה, אך עדיין לא מובן כיצד לא חשבו על זה מלכתחילה…

קומביין לירק קרונה Big X 770

קומביין לירק קרונה Big X 770

את מנועי מ.א.ן מחליפים כאמור מנועי Liebherr בנפח 16.2 ליטר ובתצורת V8. בקרונה Big X 700 מייצר המנוע 718 כ"ס ובקרונה Big X 770 מדובר ב-763 כ"ס. מדובר במנוע עם "עבר" עשיר ומוכח שלא מעט מכונות תעשייתיות כבדות, ציוד מכני הנדסי, ציוד חקלאי ועוד, המבטיח אמינות גבוהה מאוד בתנאי עבודה קיצוניים, בעיקר הודות למכלוליו הבנויים באופן מאסיבי במיוחד, כפי שמסבירים בקרונה את בחירת המנוע. עבור הלקוחות מדובר כאמור ביתרון משמעותי בכל הקשור לתחזוקה, הודות להכפלת מרווחי הטיפולים והוזלת עלויות התחזוקה בשל כך.
למנועים של ליבהר מעלות נוספות, כפי שמסבירים בקרונה, ובתוכן יכולת טיפוס בסל"ד במהירות גבוהה, מומנט גבוה במיוחד ובטווח סל"ד רחב עם הבטחה לכוח זמין בכל רגע נתון, ומערכות עזר מתקדמות. בין אלו האחרונות נמנה את מערכת ה-PowerSplit, המתאימה את ההספק והמומנט שהמנוע מייצר לעומס על המערכות, קרי: המנוע מספק בדיוק את הכוח הנדרש לכל מצב ובאופן אוטומטי, ואת מערכת ה-ConstantPower הדואגת למהירות עבודה קבועה, כפי שהמפעיל קבע, ובמקביל מעלה או מורידה את תפוקת המנוע בהתאם לתנאי העבודה.