מעמיס טלסקופי קובוטה KTH4815
, ,

מעמיס טלסקופי ראשון לקובוטה

מעמיס טלסקופי קובוטה KTH4815

מעמיס טלסקופי קובוטה KTH4815

קובוטה מפתיעה עם חשיפת מעמיס טלסקופי מתוצרתה – לראשונה בהיצע – המהווה עוד נדבך במהלך אסטרטגי ארוך טווח, מחושב וככל הנראה גם מצליח מצידה; קובוטה KTH4815 החדש נחשף בחשאי לפני מספר שבועות בצרפת בפני קהל חקלאים דווקא, מה שמרמז על קהל היעד העיקרי של הכלי – סוכנים, חקלאים ולקוחות נבחרים, וזה עתה נחשף באתר החברה באופן מלא וגלוי.
ההפתעה היא בעצם הצגת מעמיס טלסקופי, שכן מדובר במוצר שלא היה קיים בארסנל של קובוטה עד כה. מצד שני, השקת מוצר חדש בכלל ומעמיס טלסקופי קומפקטי בפרט מהווה המשך כמעט טבעי למגמת ההתרחבות והעמקת האחיזה במגזרים השונים על ידי קובוטה.
קובוטה היתה מוכרת עד לפני זמן לא רב כיצרנית מנועים, ציוד חקלאי ייחודי עבור שווקי המזרח (דוגמת קומביינים לאורז, מכונות שתילה ייחודיות וכיו"ב) ויצרנית ציוד מכני הנדסי קומפקטי ומוגבל במבחר, שכלל בעיקר מיני מחפרים, מובילות עפר קומפקטיות וציוד גינון מקצועי. בתוך כך קנתה לעצמה החברה היפנית הוותיקה שם טוב בשווקים בהם היתה פעילה ועם השנים הפכה ליצרנית פרימיום שהתחרתה ללא רגשי נחיתות מול ענקיות כמו קטרפילר, קומטסו או וולוו.

מעמיס טלסקופי קובוטה KTH4815

מעמיס טלסקופי קובוטה KTH4815

לפני מספר שנים החליטה הנהלת קובוטה על מהלך אסטרטגי ארוך טווח, שעיקרו היה הרחבת והעמקת האחיזה בשוק הציוד והמיכון החקלאי בעולם המערבי. לקובוטה היה זה מכבר שם טוב בתחום הציוד הקומפקטי, בעיקר בכל הקשור לציוד גינון מקצועי וטרקטורים קומפקטיים רב תכליתיים, והיא רצתה לעלות ליגה עם ציוד גדול וחזק יותר, ולהתחיל לשחק במגרש הגדולים. כיצרנית פרימיום עם מוצרים איכותיים ולא זולים במיוחד, מצאה עצמה קובוטה מתמודדת מול האיכותיות, החזקות והידועות שביצרניות הטרקטורים והמיכון החקלאי בעולם. קובוטה השיקה בזה אחר זה מוצרים חדשים ומתקדמים, כמו הטרקטורים מסדרה MG-X שעודכנו לא מזמן, ובהמשך הצטרפו סדרות הטרקטורים המתקדמים קובוטה M6 וקובוטה M7, קובוטה M5 , ובמקביל החל מסע רכש נרחב אחר יצרניות פרימיום של ציוד חקלאי וכך נרכשו קוורנלנד הנורבגית ו-Great Plains האמריקאית. תוך זמן קצר מצאו עצמם סוכני קובוטה בצפון אמריקה ובאירופה עם היצע ציוד פרימיום שהחל לעשות צרות של ממש לענקיות איכות נודעות ו-וותיקות כמו ג'ון דיר, קלאאס, פנד ועוד, בגדר One stop Shop שכלל היצע רחב של ציוד – מטרקטורים בגודל קומפקטי עד בינוני-גדול ועד למבחר גדול ורחב של מיכון חקלאי מגוון, פועל יוצא של רכישת מומחיות הציוד החקלאי שהוזכרו, שמוצריהן נצבעו כתום וקיבלו את שם המשפחה 'קובוטה'.

מעמיס טלסקופי קובוטה KTH4815

מעמיס טלסקופי קובוטה KTH4815

עם השקת המעמיס הטלסקופי הקומפקטי החדש ממשיכה קובוטה את הקו המאוד מוגדר על-פיו היא הולכת זה כמה שנים, ועיקרו: ייצור ציוד ומיכון חקלאי קומפקטי או בינוני בגודלו, עם דגש על איכות ורמת ייצור חסרת פשרות. כיצרנית הפונה בעיקר אל חקלאים קטנים או בינוניים בהיקפי פעילותם, הוחלט גם במקרה זה ללכת על מוצר קומפקטי, שיכול להתאים לעבודה במשקים אירופאיים רבים המתאפיינים לא פעם במבנים וותיקים ובתכנון צפוף. בכך מרחיבה קובוטה את מעגל המתחרות הישירות שלה, מצרפת ל'חגיגה' מומחיות לציוד הרמה חקלאי דומה כמו ג'י.סי.בי ומאניטו שלבטח אינן קורנות מאושר לנוכח חדירת ה-KTH4815 החדש לטריטוריה שלהן.
קובוטה KTH4815 מתהדר בממדים קומפקטיים במיוחד – הגובה הוא פחות מ-2.0 מטרים, הרוחב הוא כ-1.6 מטרים, האורך הכולל (עם הזרוע והכף) הוא 3.85 מטרים והמשקל הכולל עומד על כ-3.0 טון. יחד עם זאת מסוגל המעמיס הטלסקופי הקטן להרים מטען במשקל כ-1.4 טון עד לגובה של 4.8 מטרים – נתונים שרוב החקלאים אליהם מכוונת קובוטה היו חותמים עליהם בשמחה. קובוטה הצליחה גם להתקין ב-KTH4815 מנוע קומפקטי, מתוצרתה כמובן – טורבו-דיזל 4-צילינדרי בנפח 1.5 ליטר, המציע 44 כ"ס בלבד – עם הבטחה לעלויות תחזוקה וצריכת דלק חסרות תחרות בסגמנט. העברת הכוח אל כל הגלגלים (באופן קבוע) מתבצעת באמצעות מערכת הידרוסטאיטית וכמקובל אצל כלים אלו מוצע כאן היגוי סטנדרטי (גלגלים קדמיים בלבד), היגוי כפול (הקדמיים והאחוריים בכיוונים מנוגדים) והיגוי 'הליכת סרטן' בו כל הגלגלים פונים אל אותו הכיוון.
בשלב ראשון ישווק הקובוטה KTH4815 החדש למגזר החקלאי, ויחד איתו יוצעו מגוון ציוד ייעודי מתחבר כמו חבקים לחבילות חציר עגולות, כפות ומזלגות שונים, מנגנון חיבור וניתוק מהיר, מטאטא כביש ועוד. זמן קצר לאחר מכן יורחב השיווק גם למגזר התשתיות, עבודות הבניין והעפר, התחזוקה ועוד. קובוטה מיוצגת בארץ על ידי החברות I.C Tools המייבאת את הציוד המכני ההנדסי של החברה ו'מכשירי תנועה' האחראית על ייבוא ושיווק הציוד החקלאי של קובוטה. משתי היבואניות נאמר לנו כי מדובר במוצר שהוא 'גם וגם' מבחינת התאמתו לשוק של כל אחת מהן, וכי אצל שתיהן נשקל הייבוא בחיוב, לכשיתבררו פרטים נוספים ועלויות מול היצרנית.