לנדיני רקס 4
, ,

חשיפה ראשונה: לנדיני Rex 4

לנדיני האיטלקייה תשיק בקרוב באופן רשמי את סדרת הטרקטורים המיוחדים Rex 4, קרי: כלים קומפקטיים המיועדים בין היתר לעבודות במטע, בכרם ועוד. סדרה חדשה זו מוצעת ב-6 גרסאות בסיס, כאשר כסטנדרט מוצע הינע אחורי בלבד – במטרה להציע תחרותיות במחיר למי שאינו נדרש להינע כפול – וכאופציה ניתן לקבל גם הינע כפול. כל הגרסאות מוצעות עם עמדת מפעיל פתוחה או קבינה סגורה וממוזגת לבחירה. בשלב זה טרם פורסם מפרט מלא או תמונות נוספות מעבר למופיע מטה; תחילת השיווק מתוכנן לאמצע 2017, ויש להניח שעד אז נגלה את כל הפרטים.

לנדיני רקס 4

לנדיני רקס 4

החדשה החשובה היא במנוע; מדובר בדויץ TCD המתקדם והמוכר בנפח 2.9 ליטר העומד כמובן בתקנים העדכניים ביותר בתחום פליטת המזהמים. בסדרה Rex 4 מוצע מנוע זה עם הספקים מרביים שבין 70 ל-111 כ"ס והבטחה לצריכת דלק נמוכה ביותר. מעניינת לא פחות היא תיבת ההילוכים החדשה המוצעת בטרקטורים אלו, אשר על-פי הצהרות לנדיני הנה מקורית מתוצרת Argo – החברה האם של לנדיני, מק'קורמיק ועוד. תיבה זו מוצעת בתפעול מכאני או הידראולי, היא כוללת 4 הילוכים בשלוש קבוצות וכוללת את האופציה לחלוקה נוספת ל-Lo ו-High ואופציה לקבל הילוכי זחילה.
בכדי להציע סדרת טרקטורים וורסטילית עוד יותר ניתן בנוסף לאופציות שנבחרו להוסיף לרשימת האפשרויות גם 4 מהירויות ביציאת ה-PTO האחורית: 540 או 540 Eco, ו-1000 או 1000 Eco. גם סוג המשאבה ההידראולית נתון לבחירה, לפי הצורך ודרישות הלקוח; כבסיס מוצעת משאבה כפולה בספיקה של 55+33 ליטר/דקה. כאופציה ניתן לבחור בין משאבה בספיקה של 60+30 ליטר/דקה או משאבה משולשת בספיקה של 25+55+30 ליטר/דקה.
כאמור, סדרה Rex 4 החדשה תחל להימכר לא לפני אמצע השנה הבאה (2017), כאשר עד אז ייחשפו המפרט המלא ופרטי כל גרסאות הסדרה. מיבואנית לנדיני לארץ – חברת דוד צ'פניק ובניו – נמסר לנו כי יש כוונה לייבא סדרה חדשה זו גם לארץ, לכשיחל השיווק המלא מצד היצרנית.