מכסחת דשא קובוטה מסדרה Z400

קובוטה משיקה 3 דגמי מכסחות דשא מקצועיות חדשות תחת שם הסדרה Z400. הגרסאות החדשות בסדרה הן ה-Z411KW-48 עם שולחן כיסוח ברוחב 48" (כ-122 ס"מ), Z421KW-54 עם שולחן 54" (כ-137 ס"מ) ו-Z421KWT-60, נכון – עם שולחן כיסוח ברוחב 60" (כ-152 ס"מ). מדובר במכסחות 'בלרינה', או בשמן המקצועי zero-turn, בהן מתבצע הניהוג באמצעות בלימת גלגל מניע (אחורי) אחד, כאשר באופן זה ניתן לסובב את המכסחת על ציר גלגל אחורי ימני או שמאלי, ובכך להציע זריזות וכושר תמרון העולים לאין ערוך על המוצע בטרקטורון כיסוח עם היגוי קדמי קונבנציונלי. כיחידת כוח משמשים כאן מנועי קוואסאקי – 22 כ"ס בגרסת ה-48" ו-24 כ"ס בשתי הגרסאות הרחבות יותר.

מכסחת דשא קובוטה מסדרה Z400

מכסחת דשא קובוטה מסדרה Z400

בקובוטה מסבירים כי לקוחות מקצועיים רבים ביקשו מכסחות עם שולחנות רחבים – 60" ויותר – על בסיס כלים קומפקטיים וזולים יותר מדגמי סדרה הגדולה והיקרה יותר. עם סדרה Z400 מגיבה היצרנית לדרישה ומשיקה את המכסחות החדשות כ"שלב ביניים בין מכסחות ה'בלרינה' המיועדות לגנן הפרטי והחובב לבין סדרת ה-Z700 המקצוענית: הבסיס המכאני והעלויות מתיימרות להגיע מהסדרות הקומפקטיות יותר לחובבנים, ורוחב הכיסוח והתפוקה – מסדרה Z700 המיועדת למקצוענים, כאמור.
המכסחות החדשות מכילות מכלולים ש"נאספו" מדגמים וסדרות קיימים של קובוטה. כך למשל מערכת העברת הכוח היא מדגם ZT3400 המוכרת זה מכבר מאי-אלו דגמים של החברה והמאפשרת מהירויות נסיעה של עד 16 קמ"ש לפנים ועד 8 קמ"ש לאחור. בקובוטה טוענים כי מערכת העברה זו לא רק עמידה וקשוחה, אלא שהיא גם דורשת מינימום תחזוקה שגם אותה ניתן לבצע בקלות ובמהירות בשטח, באתר העבודה, עם כלים בסיסיים.
בקובוטה מציינים עוד את הגלגלים הגדולים (הגדולים בקטגוריה, כדברי החברה) המאפשרים עבודה מהירה וחלקה גם על מדשאות שאינן מפולסות, ומערכת הרמת והורדת השולחן הניתנת לתפעול בקלות ובמהירות ללא בזבוזי זמן מיותרים.
קובוטה מעניקה לדגמי סדרה Z שנתיים אחריות מלאה בשימוש מקצועני, ולא פחות מארבע שנות אחריות – או 500 שע"מ – בשימוש פרטי/חובבני. מכסחות הדשא של קובוטה מיובאות לארץ על ידי חברת מכשירי תנועה