מפוח עלים Stihl BR700
מפוח עלים Stihl BR700

מפוח עלים Stihl BR700

שטיל הגרמנייה (Stihl) משיקה את ה-BR 700 – מפוח מנועי נישא הגדול אי פעם מתוצרתה. ההשקה לעיתונות נערכה בארה"ב – שם דגם זה ייוצר בשלב ראשון – במהלכה צויין כי דגם זה ייוצר עבור שווקים רבים בעולם, עם ההתאמות הנדרשות לכל שוק ותנאיו. מדובר במפוח המונע באמצעות מנוע 65 סמ"ק המייצר 3.8 כ"ס. משקל המפוח (יבש) הוא 10.6 ק"ג, נפח מיכל הדלק הוא 1,400 סמ"ק ורמת הרעש המרבי המוצהרת היא 75 dB(A). למפוח עוצמת הוצאת אוויר של 1,550 מ"ק לשעה ומהירות הוצאת אוויר של עד 74 מטרים לשנייה (שזה כ-265 קמ"ש).
בשטיל מייעדים את המפוח החדש BR 700 לשימוש מקצועני או חובבני – עבור בעלי נחלות וחצרות גדולים במיוחד. המפוח רב העוצמה נועד לטפל בעלווה בכמות גדולה, בכלל זה גם רטובה, לניקוי ופינוי עלים בעונת הנשירה כמו גם ניקוי כללי של לכלוך, עלים וגזם קל. אנשי היצרנית טוענים כי המנוע רב העוצמה מעניק למפוח ביצועי עבודה המאפשרים ביצוע ניקוי בקנה מידה גדול, במהירות ותוך ניצולת מלאה, קרי: מפוח זה מתיימר להיות חסכוני ביחס למתחרים – גם קטנים וחלשים יותר – הודות לתפוקתו הגבוהה ויכולתו לטפל בגזם ועלווה 'כבדים' בפעולה אחת.

מפוח עלים Stihl BR700

מפוח עלים Stihl BR700

מפוח העלים שטיל BR 700 החדש כולל צינור פליטת אוויר טלסקופי הניתן לכוונון בקלות ובפשטות, לטובת התאמה מדויקת לממדי המפעיל ולאופי העבודה. ידית האחיזה/תפעול שעל צינור האוויר ניתנת לכוונון מהיר אף היא – ללא הצורך בכלי עבודה מיוחדים. משנק 'חצי אוטומטי' מבטיח התנעה מיידית בכל טמפרטורה ומצב הכלי (חם או קר), מבטיחים בשטיל ובעיצוב הכללי הושם דגש חזק על עיגול פינות והיעדר נקודות חדות או בולטות – למזעור הפגיעה במפעיל או היתפסות על ידי עצמים נייחים באיזור העבודה.
המפוח החדש BR 700 החל כבר להימכר בארה"ב ועד לתחילת 2017 יורחב שיווקו למדינות נוספות בהן שטיל מיוצגת. המחיר בארה"ב עומד על 550$. יבואנית שטיל לארץ היא חברת ש. ונציה.