פנד 900 ואריו
, ,

פנד – הירוק העולה?…

פנד 900 ואריו

פנד 900 ואריו; פנד הפך למותג הטרקטורים הנמכר ביותר בגרמניה

נתוני מכירות הטרקטורים בגרמניה לשמונת החודשים הראשונים של 2016 פורסמו זה עתה, וכצפוי הם מעורררים עניין רב ולא רק בשוק הגרמני הגדול; לראשונה מתמקם המותג הגרמני פנד (Fendt) בראש טבלת המכירות, עוקף בכלים ספורים את מלך המכירות הגרמני בשנים האחרונות – ג'ון דיר, שהוא גם יצרן הטרקטורים והמיכון החקלאי הגדול בעולם. יש לציין כי מזה כמה שנים שולט פנד במכירות הטרקטורים החקלאיים הגדולים (מעל 200 כ"ס ולעיתים גם מעל ל-150 כ"ס), אך עד כה לא היה למותג הנמכר ביותר בכלל. מדובר בהישג יוצא דופן, הממשיך בהצלחה את התוכניות ארוכות הטווח של מותג היוקרה הגרמני אשר למרות מחירים גבוהים משמעותית משל רוב המתחרים, בכלל זה בהשוואה לג'ון דיר (עם פערים המגיעים לעיתים לעשרות אחוזים בגרסאות מקבילות בביצועיהן), מצליח למכור יותר ויותר טרקטורים חדשים כאשר הנשק העיקרי העומד לזכות פנד הוא השם הטוב, המתבסס על איכות הרכבה וייצור גבוהים, טכנולוגיה מובילה וביצועי עלויות וצריכת דלק תחרותיים.

טרקטור ג'ון דיר

ג'ון דיר איבד את מיקומו בראש טבלת מכירות הטרקטורים בגרמניה לטובת פנד

פנד מכרו בשמונת החודשים הראשונים של 2016 3,545 טרקטורים חדשים בגרמניה, המהווים 18.6% מסך המכירות! ג'ון דיר מכרו באותה התקופה 3,516 טרקטורים חדשים "בלבד", מה שהוריד את מלך המכירות בגרמניה למקום השני בשלב זה. את המקום השלישי במכירות טרקטורים חדשים בגרמניה תופס המותג האיטלקי/גרמני (בבעלות SDF האיטלקייה) דויץ-פאהר שמכר 1,649 טרקטורים חדשים בעונה האמורה. חם בפסגה, ואל המקום הרביעי, בפער כמעט זניח, מגיע המותג הגרמני קלאאס שמכר בין ינואר לאוגוסט (כולל) 1,633 טרקטורים חדשים בגרמניה.

דויץ פאהר סדרה 7

דויץ פאהר סדרה 7. המותג הגרמני/איטלקי ממוקם שלישי במכירות הטרקטורים בגרמניה

בהמשך הטבלה מתמקמים המותגים קייס/שטאייר (מותג אוסטרי בבעלות CNH) שמכרו 2,349 טרקטורים חדשים, ניו הולנד (1,177 טרקטורים חדשים), קובוטה (1,153 טרקטורים חדשים – חלק עיקרי מהם הם כלים קומפקטיים), מסי פרגוסון (761), ואלטרה (489) ואיזקי (Iseki) – מותג יפני המתמחה בטרקטורים קומפקטיים, ממנו נמכרו 464 כלים חדשים בגרמניה בשמונת החודשים הראשונים של 2016.

קייס מאקסום

קייס מאקסום. קייס – יחד עם האחות הכמעט זהה שטאייר האוסטרית – מתמקם במקום החמישי במכירות טרקטורים חדשים בגרמניה

השוק הגרמני בפרט, יחד עם כל שוק הטרקטורים והמיכון החקלאי במרכז אירופה, נחשב שוק אנין ודורשני ביותר, עם קהל צרכנים המחפשים איכות לאורך זמן לפני הנחה במחיר או עלויות רכישה זולות. מכאן שעבור יצרניות רבות מדובר לא רק בשוק גדול וחשוב מבחינת היקפי המכירות, אלא במדד להערכת הצרכנים ולכיוונים במגמות ובדרישה. ה"זכייה" של פנד היא אולי מינורית במספרים וייתכן שבעוד שנה – בשל הפערים הקטנים – שוב יגבר המותג האמריקאי הענק במספרי המכירות, אך בשל פערי המחיר בין פנד לג'ון דיר מדובר בהישג משמעותי עבור האחרונים. מבחינת פנד מדובר בגושפנקה בולטת וברורה שהאיכות משתלמת. לפחות בגרמנייה…

טרקטור מסי פרגוסון 7720

מסי פרגוסון מכרו 761 טרקטורים בשמונת החודשים הראשונים של 2016, מספיק להתמקם שמיני ברשימה. אצלנו מותג זה נעלם מהשוק