טרקטור מק'קורמיק X8
, ,

מק'קורמיק X8 יוצא לדרך

טרקטור מק'קורמיק X8

טרקטור מק'קורמיק X8

בסוף 2015, במסגרת תערוכת Agritechnica 2015 שנערכה בגרמניה, נחשף הטרקטור הגדול והחזק אי פעם מבית קבוצת Argo האיטלקייה, בין היתר בעלת המותגים מק'קורמיק ולנדיני. מדובר בסדרה X8 שכוללת הספקי מנועים בשלוש רמות: 264, 286 ו-310 כ"ס. במהלך השבועות האחרונים הגיעו טרקטורים מסדרה X8 החדשה לסוכני מק'קורמיק ברחבי אירופה והשיווק והמכירות הסדרתיות החלו.
עבור קבוצת ארגו בכלל ומק'קורמיק בפרט מדובר בקפיצת מדרגה משמעותי עם איתות ברור לעלות ליגה בקטגוריות ההספק, בעיקר הודות לגרסת ה-310 כ"ס שפרצה את מחסום "300 כוח הסוס" התוחם את הקבוצות השונות מבין טרקטורי העיבוד הכבדים. מק'קורמיק פונה אמנם לקהל רחב יותר עבורה, אך במקביל פותחת גם חזיתות חדשות, אל מול מתחרות וותיקות המשחקות מזה זמן בליגת ההספק הזו. נתון זה דורש מוצר איכותי, מחיר תחרותי ושיווק ראוי ונכון בכדי להצליח במשימה.

טרקטור מק'קורמיק X8

טרקטור מק'קורמיק X8

על המנועים אמון קונצרן פיאט, באמצעות מנועי FPT 6-צילינדרים בנפח 6.7 ליטר המסופקים על ידו, המצוידים בין היתר במגדש טורבו מתקדם בעל גיאומטריה משתנה והעומדים בתקני Tier 4 Final העדכניים.

טרקטור מק'קורמיק X8

טרקטור מק'קורמיק X8

סדרה X8 מצויידת בתיבות הילוכים מבית ZF הגרמנייה; כאן מדובר בגיר רציף הכולל 4 שלבים המאפשר מהירות של 40 קמ"ש ב-1,300 סל"ד בלבד במנוע ומהירות (מרבית) של 50 קמ"ש ב-1,600 סל"ד. כטרקטור גדול וחזק המתיימר להפעיל גם ציוד נגרר המופעל באמצעות לחץ הידראולי מוצעת כסטנדרט משאבה בתפוקה של 157 ליטר/דקה, כאשר לנדרשים מוצעת כאופציה משאבה חזקה יותר לה תפוקה של 212 ליטר/דקה. כפועל יוצא מציעות הזרועות האחוריות המפוקחות אלקטרונית כושר הרמה של עד 12 טון מרשימים בהחלט. זרועות הרמה קדמיות מהוות חלק מהאבזור הסטנדרטי בטרקטורים מסדרה X8 והן מציעות כושר הרמה של 5.0 טון. כסטנדרט מוצעות 3 מהירויות ל-PTO האחורי (540E/1000E/1000) ומהירות אחת, של 1,000 סל"ד, לקדמי.

טרקטור מק'קורמיק X8

טרקטור מק'קורמיק X8

תא המפעיל "הושאל" מהאח הקטן יותר – מק'קורמיק X7 המוצע כבר בארץ. קבינה זו מצוידת בין היתר במסך מגע גדול (קוטר 12") ובחלון גג כסטנדרט.
עוד נציין את הסרן הקדמי המשוכך, כסטנדרט וללא תוספת עלות, המפוקח ומנותר אלקטרונית.
סביר להניח כי כמקובל אצל ארגו תוצג במהלך החודשים הקרובים גרסה של המק'קורמיק X8 עטויה בבגדי לנדיני, ככל הנראה תחת שם סדרה 8. מחברת דוד צ'פניק ובנו, יבואנית מק'קורמיק ולנדיני לארץ, נמסר לנו כי מחד אין בשלב זה עדיין תוכניות להציע טרקטור זה בארץ, אך מאידך בהחלט נבחן הביקוש עבורו בשוק הישראלי, מה שיכול להוביל להחלטה שונה.

טרקטור מק'קורמיק X8

טרקטור מק'קורמיק X8