Grimme SE 260
,

קומביינים נגררים חדשים לתפו"א

גרימה הגרמנייה (Grimme) ממשיכה בריענון ועדכון היצע הקומביינים שלה, ולאחר חשיפת הקומביין העצמאי להוצאת תפוחי אדמה Varitron 270 Platinum במהדורתו העדכנית ל-2017, משחררת היצרנית פרטים ראשונים אודות הקומביינים הנגררים שלה – ה-SE260 וה-SV260 החדשים – אף הם להוצאת תפוחי אדמה. מדובר בעדכון ושדרוג דגמים וותיקים ומוכחים בהיצע היצרנית, ששודרגו כמעט מכל היבט במטרה להמשיך ולהציע ביצועים ותפוקה גבוהים.

Grimme SE 260

קומביין תפוחי אדמה Grimme SE 260

גרימה SE 260 החדש הוא קומביין נגרר לשתי שורות. הוא יכול לשאת עד 6 טון תפוחי אדמה במיכל, עד לצורך להתרוקן. בגרימה טוענים כי מערכת החדירה אל הקרקע והוצאת תפוחי האדמה שופרה ועודכנה במטרה למזער עוד יותר את הפגיעה בתפו"א. מערכת הבקרה והשליטה בכלי שודרגה ושופרה אף היא, בעיקר סביב נושא קלות התפעול והנוחות בעבודה. מערכת זו מאפשרת בין היתר שליטה בזווית הסרן (מעין היגוי), עומק וזווית החדירה אל הקרקע, מהירות הניעור, שליטה בגובה (ציפה) ובמצלמות ההיקפיות המשדרות תמונה 'חיה' אל המסך המותקן בתא המפעיל שבטרקטור. לקומביין הנגרר משקל עצמי של 9.2 טון, אורכו 10.7 מ' ורוחבו 3.3 מ'. הוא מוצע כסטנדרט עם צמיגים רחבים במידה 800/45-30.5. הגרימה SE 260 מיועד להיגרר על ידי טרקטורים עם 110 כ"ס ומעלה.

Grimme SV 260

קומביין תפוחי אדמה Grimme SV 260

גם בגרימה SV 260 המעודכן טופלו מערכות האיסוף, הניעור והאגירה במטרה למזער את הפגיעה בתפוחי האדמה. קומביין נגרר זה מותאם לעבודה בכל סוגי הקרקע והנו עמיד במיוחד גם באדמה רטובה וכבדה. לגרימה SV 260 מערכת בקרת עומק המכונה TERRA-CONTROL המקטינה את הסיכויים להיתקעות מחד או חיתוך ופגיעה בתפוחי האדמה מאידך, וכפועל יוצא מאפשרת עבודה זורמת וחלקה יותר, בפחות זמן ותוך חיסכון בצריכת הדלק. דגם זה מוצע גם עם מיכל מוגדל, המסוגל להכיל 7.5 טון והנקרה SV 275. יבואנית Grimme לארץ היא חברת יעדים מאשקלון