קייס מאקסום (Maxxum)
קייס מאקסום (Maxxum)

קייס מאקסום (Maxxum)

כשנה וחצי לאחר חשיפת הקייס מאקסום (Maxxum) החדש בארה"ב משיק האגף האירופאי של קייס – חלק מ-CNH (קייס-ניו-הולנד, השייך בתורו לקונצרן פיאט האיטלקי) – את המאקסום החדש עבור השוק האירופאי, הכולל גם אותנו. ההיצע רחב ומגוון, וכולל 3 סדרות בסיסיות – Maxxum, Maxxum Multicontroller (MC) ו- Maxxum CVX- כאשר בכל סדרה מוצעים 4 דגמים שונים, עם מנועי 4 צילינדרים המציעים 115-145 כ"ס (145-175 עם boost), ובנוסף 2 דגמים (בסדרות Maxxum Multicontroller (MC) ו- Maxxum CVX) עם 145 כ"ס אף הם (עם Boost 179 כ"ס) – אך עם מנועי 6 צילינדרים. כל הטרקטורים מסדרה מאקסום החדשה יחלו להימכר בהדרגה מעכשיו ועד לתחילת 2017.

קייס מאקסום (Maxxum)

קייס מאקסום (Maxxum)

השקת קייס מאקסום החדש מגיעה כמעט במקביל לחשיפת סדרה לוקסום (Luxxum) החדשה שהוצגה זה עתה, והמיועדת להחליף את סדרה Farmall U Pro המוצאת לפנסיה. סדרה לוקסום מכסה אצל קייס את טווח ההספק שבין 100 ל-120 כ"ס בקירוב, ומעליה מתמקמת סדרה מאקסום החדשה, המכסה את טווח ההספק שבין 115 ל-145 כ"ס.

קייס מאקסום (Maxxum)

קייס מאקסום (Maxxum)

המאקסום החדש הוא אכן חדש לגמרי, וניתן לראות עיצוב עדכני ומעודכן מכל זווית. חופת המנוע ויחידת הסבכה הקדמית, תא המפעיל, הכנפיים, מיכלי הדלק ועוד – הכל עדיין קל לזיהוי, אך חדש ביחס לדור היוצא של המאקסום ומיישר קו עם דגמי קייס העדכניים ביותר, דוגמת הקייס אופטום הגדול יותר והקייס לוקסום החדש. הקבינה כוללת את מערכת התאורה ההיקפית החדשה של קייס (וניו הולנד) המתבססת על טכנולוגיית LED רבת עוצמה וחסכונית בצריכת החשמל ובפליטת חום, כאשר ניתן לקבל עד 16 פנסים המתיימרים לאפשר סביבת עבודה מוארת לגמרי ב-360 מעלות, גם בלילה. הקבינה עצמה מוגדרת על ידי אנשי קייס כ"נוחה ומרווחת ביותר בשוק כיום", והיא תוכננה לאפשר שדה ראייה מלא סביב יחד עם תקרה גבוהה במיוחד ובתוכה חלון גג לטובת עבודה עם כף.

קייס מאקסום (Maxxum)

קייס מאקסום (Maxxum); אופציה לריפודי עור

כטרקטור רב תכליתי המיועד בראש ובראשונה לשוק האירופאי יש חשיבות עליונה לוורסטיליות בעבודה, החל כטרקטור לעבודות שדה מגוונות ועד לטרקטור עם כף העובד בפינוי הרפת או בהעמסת מזון. בקייס מציעים את סדרת המאקסום החדשה עם מתלה קדמי מתקדם ומשוכך, בו ניתן לכוון את עוצמת השיכוך בהתאם לאופי וסוג העבודה. בנוסף מוצע שיכוך מלא לתא המפעיל ויחד עם אפשרות לבחור מבין 3 סוגי כיסאות (משוככים אף הם, כמובן…) נראה כי אכן יש בקבינה החדשה את כל הפוטנציאל להציע סביבת עבודה נוחה במיוחד עבור המפעיל. עוד בסביבת הנהג מודגשת הקונסולה הראשית, יחידת הג'וי-סטיק, מתגי התפעול והצג הדיגיטלי שתוכננו מחדש ומתיימרים להציע נוחות תפעול והנדסת אנוש משופרים ביחס לדגמי המאקסום היוצאים, וטוענים לכתר "הטובים בקטגוריה" בכלל.

קייס מאקסום (Maxxum)

קייס מאקסום (Maxxum)

היצע המנועים מסתכם כאמור במנועי 4 צילינדרים ו-6 צילינדרים, בנפח 4.5 ו-6.7 ליטר, בהתאמה – כולם מתוצרת FPT (פיאט). מנועים אלו עומדים בתקנות פליטת מזהמים ברמה 4 (אירופה)והנם ללא מסנן חלקיקי דיזל. היצע תיבות ההילוכים כולל תיבות Powershift עם 16×16, 16×17, 32×32 (כולל הילוכי זחילה) או גיר רציף (CVT).

קייס מאקסום (Maxxum)

קייס מאקסום (Maxxum)

כטרקטור האמור לעבוד גם עם כף קדמית מצויין כי כל מערכת חיבור הכף תוכננה מחדש בכלי זה, ומתיימרת להציע עיגון חזק ויציב יותר יחד עם יציבות כללית גבוהה יותר של הטרקטור. היציבות המשופרת מתאפשרת גם הודות להארכה קלה של בסיס הגלגלים (264.2 ס"מ) כאשר בקייס מדגישים כי למרות ההארכה לא נפגע רדיוס הסיבוב ביחס לדור הקודם. יציאות הכוח (PTO) מלפנים ומאחור מציעות 3 מהירויות כסטנדרט. עיצוב מחודש של "כנפי" הגלגלים האחוריים, בכלל זה מגיני הבוץ המורחבים, מאפשר התקנת מגוון גדול יותר של מידות גלגלים, בכלל זה עד למידה 650/65R38.
הטרקטורים של קייס מיובאים לארץ על ידי חברת נ. פלדמן.

קייס מאקסום (Maxxum)

קייס מאקסום (Maxxum)