טרקטור קייס Luxxum
, ,

חשיפה: קייס Luxxum – סדרת טרקטורים חדשה

טרקטור קייס Luxxum

טרקטור קייס Luxxum

עוד בטרם בוצעה ההכרזה הרשמית דלפו פרטים ראשונים – כולל תמונות רשמיות – של סדרת טרקטורים כל-חדשה של קייס – ה-Luxxum; מדובר בטרקטורים רב תכליתיים בקטגוריית ההספק שבין 100-120 כ"ס בקירוב, הכוללים את הטכנולוגיה העדכנית בתחום, עמידה בתקני פליטת מזהמים מדרגה 4 האירופאית והבטחה לביצועים, טכנולוגיה ויכולות שיקראו תיגר על פסגת הקטגוריה. הכלים נחשפו בגרמניה וככל הנראה ישווקו תחילה בשוק האירופאי, מה שהופך אותם כמובן לרלוונטיים גם עבורנו.

טרקטור קייס Luxxum

טרקטור קייס Luxxum

זה עתה פורסמה הודעה רשמית ראשונה החסרה עדיין פרטים רבים, אך ממנה כבר ניתן לקבל תמונה ברורה למדי של סדרת הטרקטורים החדשה. בקייס לא מדווחים איזו סדרה עדכנית תחליף סדרת ה-Luxxum החדשה אך ממקורות שונים ומעיון בפרטים הטכניים (החלקיים) שכבר פורסמו, מדובר ככל הנראה במחליפת סדרת ה-Farmall U Pro.

טרקטור קייס Luxxum

טרקטור קייס Luxxum

קייס לוקסום החדש מוצע בשלב ראשון בשלוש רמות הספק: 99, 107 ו-117 כ"ס. טרם פורסם מהו דגם המנוע המשרת את דגמי הסדרה, למעט העובדה שהוא מיוצר על ידי אגף המנועים התעשייתיים בפיאט – FPT Industrial (קייס הוא חלק מקונצרן CNH – השייך לפיאט האיטלקייה). טרקטור חדש זה תוכנן ומיוצר בראש ובראשונה לשמש כלי רב תכליתי במשקים מעורבים – בעיקר משקי חי, רפתות, דירים וכיו"ב. שלב התכנון כלל אופציה לעבודה עם כף ובהתאם לכך תוכנן הסרן הקדמי – המוצע כאופציה גם כמשוכך, עם הבטחה לעמוד בדרישות הנוקשות אותן מעמידה עבודה עם כף מחד, ומאידך להציע נוחות נסיעה גבוהה למפעיל גם לאחר שעות ארוכות בקבינה. הסרן הקדמי המשוכך החדש מהווה את אחת מהנקודות המובלטות על ידי קייס בטרקטורי סדרת ה-Luxxum החדשים. מדובר כאמור באופציה בתשלום ולא באבזור סטנדרטי, אך בקייס מדגישים כי בולמי הזעזועים עם מערכת הזרועות המאסיביות תוכננו במיוחד עבור טרקטור זה ולוקחים בחשבון את השימוש המגוון המיועד עבורו.

טרקטור קייס Luxxum

טרקטור קייס Luxxum

בדגמי סדרת ה-Luxxum החדשים מותקנת תיבת הילוכים מסוג Powershift ארבע-שלבית עם 32 הילוכים לפנים ו-32 לאחור. לתיבה Powershuttle עם 3 מצבי עבודה – בהתאם לעומס ולתפוקה הנדרשת: עומס מינימאלי למשימות מנהלתיות, נסיעה ממקום למקום או עבודה בעצימות נמוכה; עומס בינוני לרוב סוגי העבודה – עם כף או בלעדיה, בשדה ובגרירה, ועומס מרבי לעבודות בתפוקה מלאה דוגמת חריש, גרירת ציוד ממונע וכיו"ב. מצבים אלו מוצעים למפעיל במטרה למזער את העומס והבלאי על המנוע וכפועל יוצא לעזור בהורדת צריכת הדלק.

טרקטור קייס Luxxum

טרקטור קייס Luxxum

לטובת עבודה ממושכת וצמצום עצירות התדלוק מוצע בדגמי סדרה Luxxum החדשה מיכל דלק בנפח 150 ליטר ומיכל אוריאה בנפח 14 ליטרים כסטנדרט. בקייס כאמור ממעטים עד כה בפרסום פרטים טכניים וביצועים, אך טוענים כי לטרקטורים אלו צריכת דלק נמוכה באופן חסרת תקדים, בעיקר הודות לשימוש במנועים העדכניים המתקדמים.

טרקטור קייס Luxxum

טרקטור קייס Luxxum

עוד מודגש על ידי אנשי קייס נושא התחזוקה השוטפת; בשלב תכנון הטרקטור הונחו מהנדסי קייס לתת דגש מיוחד לקלות התחזוקה, באופן שניתן יהיה לבצע את רוב תחזוקת הכלים ללא כניסה למוסך ועל ידי בעל הכלי/המפעיל בעצמו. בקייס מדגישים כי כטרקטור תחרותי, מתקדם ויעיל במיוחד – וכזה שיבצע מגוון רחב של פעולות במשק הפרטי, קלות התחזוקה והזמן שייחסך בהליך מהווים מדד חשוב ביותר בשיקולי הרכישה אצל לקוחותיה.

טרקטור קייס Luxxum

טרקטור קייס Luxxum

בקייס טרם פרסמו תמונות של תא המפעיל מבפנים, אך טוענים כי מדובר בקבינה חדשה עם דגש על רמת שיכוך זעזועים ובידוד מעולים מבחינת סביבת העבודה, ובהנדסת אנוש מוקפדת בכל הקשור לתפעול ושליטה. "גם מפעילים שאינם מנוסים או שלא מכירים את הטרקטורים של קייס ימצאו את סביבת העבודה בדגמי ה-Luxxum החדשים אינטואיטיביים ונוחים במיוחד", נאמר בהודעה למדיה.
הטרקטורים של קייס מיובאים לארץ על ידי חברת נ. פלדמן.