דויץ-פאהר סדרה 7
, ,

דויץ-פאהר סדרה 7 חדשה

דויץ-פאהר סדרה 7

דויץ-פאהר סדרה 7

דויץ-פאהר ממשיכה ברענון וחידוש סדרות הטרקטורים שלה, וזמן קצר לאחר השקת סדרה 6 חדשה לגמרי מוצגת עתה סדרה 7, אף היא חדשה מן המסד ועד לטפחות. סדרה זו ממוקמת בין סדרה 6 דנן לבין סדרה 9 הגדולה יותר, הכוללת טרקטורים בטווחי ההספק שבין 273-331 כ"ס) כאשר קהל היעד העיקרי של דגמי סדרה זו הם חקלאים במעבדים שטחים גדולים או קבלנים.
סדרה 7 היוצאת (222-263 כ"ס) הושקה בארץ בתחילת 2014 והוצעה בשלוש גרסאות שונות. סדרה 7 החדשה מוצעת בשלב ראשון בשתי גרסאות בלבד – 7230 TTV עם 226 כ"ס ו-7250 TTV עם 246 כ"ס – כאשר ככל הנראה במהלך השנה הבאה תצטרף גרסת העל בסדרה, עם מנוע שייצר סביב 270 כ"ס.

דויץ-פאהר סדרה 7

דויץ-פאהר סדרה 7

השינוי הבולט מכל, תרתי משמע, הוא העיצוב החדש המיישר קו עם קו העיצוב העדכני של היצרנית; כמו עם מותגים נוספים בקונצרן – גם כאן האחראית על המראה היא סדנת ג'יאוג'ארו האיטלקייה הנודעת. אל העיצוב החיצוני הדרמטי, לבטח ביחס למקובל בעולם הטרקטורים החקלאיים, מצטרפת קבינה חדשה, מתקדמת, מרווחת והמציעה שדה ראייה טוב יותר, ותאורת LED חדשה ורבת עוצמה מסביב (עד לעוצמה של 40.000 Lumen, כאופציה). בדומה לסדרה 6 החדשה כך מותקנת גם אצל דגמי האח הגדול יותר קבינה מסדרת ה-MaxiVision 2 החדשה של SDF (סאמה דויץ-פאהר). זו כוללת – מעבר לעיצוב חדש לגמרי, שיפור הנדסת האנוש ונוחות התפעול, נפח גדול יותר, שדה ראייה משופר (כולל 3 אופציות שונות לחלון גג) ועוד – גם מערכת אינפורמציה מתקדמת מדגם InfoCentre של החברה הכוללת מסך 5" צבעוני חדש ואפשרות להצגת המידע החיוני או המבוקש על ידי המפעיל בנוחות רבה ובמידת הצורך – לפי תכנות מוקדם, בהתאם להעדפות. גם יחידת הג'וי-סטיק היא חדשה כאן – מדגם ה-MaxCom של היצרנית הכולל למעשה גם את כל יחידת המשענת ואמצעי התפעול בתוכה. עוד נציין את מערכת השליטה והבקרה iMonitor 2.0 החדשה, הכוללת מסך נוסף בקוטר 12".

דויץ-פאהר סדרה 7

דויץ-פאהר סדרה 7

אבל, העדכון המשמעותי ביותר נמצא מתחת לחופת המנוע הגדולה: מנוע 6-צילינדרים מעודכן מבית דויץ בנפח 6.1 ליטר והעומד בתקני Tier 4 Final. הספק המנוע החדש עלה ביחס לקודמו ולמרות זאת ירדה צריכת הדלק וה-AdBlue בלא פחות מ-5% בממוצע, מבטיחים בדויץ-פאהר. בין יתר השיפורים המוצעים במנוע החדש מציינים אנשי היצרנית מערכת צינון חדשה (בכלל זה מנגנון מאווררים חדש), מחשב חדש ושיפור בגישה למצננים, כולל שליפה נוחה יותר לצורך תחזוקה.
בשלב זה מוצעים דגמי סדרה 7 החדשה עם תיבה רציפה בלבד (TTV) אך משופרת ומחוזקת ביחס למוכר בסדרה היוצאת. בגרסה הבכירה מאפשרת תיבת ההילוכים החדשה טווח מהירויות הנע מ-200 מטרים לשעה ועד 60 קמ"ש. אופציה זו חשובה ביותר באירופה, שכן הטרקטורים – הגדולים בעיקר – נדרשים לנוע יותר ויותר על כבישים ציבוריים במשימות הובלה או מעבר בין שטחים. ניתן לקבוע את המהירות המרבית גם על 40 או 50 קמ"ש, כאשר בכל האופציות מתאפשרת המהירות הגבוהה ביותר לאחר הפחתה ביחסי ההעברה וכפועל יוצא – מנוע הפועל בסל"ד נמוך יותר.

דויץ-פאהר סדרה 7

דויץ-פאהר סדרה 7

עוד לצורך הנוחות בעבודה, בעיקר בנסיעה המהירה בכביש, מוצעת בסדרה זו סרן קדמי משוכך הנתמך במערכת מתלים חדשה ומתקדמת. זו מהווה פיתוח עצמאי של SDF, על פי הצהרות היצרנית, והיא כוללת מבנה ייחודי המתיימר להציע התאמה אוטומטית למצבים שונים. כך למשל אמורה מערכת הזרועות והבולמים הקדמית להציע יציבות גבוהה בעבודות עומס מרבי כמו דחיפה (עבודה עם כף) או גרירה (חריש, למשל), ויחד עם זאת לאפשר יציבות בטוחה בנסיעה מהירה, כמו למשל בגרירת נגרר כבד על הכביש – בעיקר בעת ביצוע פניות או בבלימות חירום. המנגנון המתקדם החדש כולל גם מערכת נגד שקיעת החרטום (Anti-dive); מערכת זו מקשיחה את פעולת הבולמים ככל שהבלימה אגרסיבית ומהירה יותר, ובהותירה את הכלי מאוזן עד כמה שניתן היא מונעת שקיעת החלק הקדמי, וכתוצאה מכך – שינוי במרכז הכובד, העומס על ההיגוי ועוד תופעות פיסיקליות המשפיעות לרעה על התנהלות הכלי במצבי קיצון. עוד באזור הסרן הקדמי נציין את מערכת הבלימה המתקדמת, הכוללת – לראשונה בתחום – בלמי דיסק יבשים רבי עוצמה המופעלים בעזרת מנגנון הגברת עוצמת הבלימה סטנדרטי, כך שהמפעיל אינו נדרש להפעיל כוח לצורך בלימה, גם כאשר נדרשת מלוא עוצמת המערכת.

דויץ-פאהר סדרה 7

דויץ-פאהר סדרה 7

בחלק האחורי מצוינים עוד 5 יציאות הידראוליות סטנדרטיות הניתנות לשליטה בעוצמת הספיקה (2 מקדימה) ויכולת הרמה מרשימה בזרועות העומדת על 10.0 טון. הזרועות הקדמיות מסוגלות להרים כ-5.5 טון. מהירויות ה-PTO הן 540ECO/1000/1000ECO מאחור ו-1000 או 1000ECO מלפנים.
דויץ-פאהר הודיעה כי שיווק ומכירות דגמי סדרה 7 החדשה יחל בחודש ספטמבר הקרוב. יבואנית דויץ-פאהר לארץ היא חברת צ.ל.ע.