מעמיס אופני Weycor AR65e
,

חדש מ-Weycor: מערכת 'עצור וסע'

מעמיס אופני Weycor AR65e

מעמיס אופני Weycor AR65e

יצרנית המעמיסים האופניים הקומפקטיים הגרמנייה Atlas Weyhausen מציעה את ההיצע שלה תחת שם המותג ווייקור (weycor), גם בארץ. כאשר רוב הדגמים הם קומפקטיים וזריזים מדובר בפנייה אל המגזר החקלאי, משתלות, קבלני גינון ופיתוח נופי – כמובן שלצד ענפי התשתיות, הבניין ועבודות העפר.
למעשה נחשבים המעמיסים של weycor ל'חקלאיים' לא פחות מאשר סטנדרטיים והפונים ליתר המגזרים שהזכרנו, עם תשומת לב רבה בתכנון ובבנייה לגובה מינימאלי, רוחב ואורך קומפקטיים ורדיוס סיבוב קצר ככל הניתן.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש - לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

עתה מודיעה היצרנית על הוספת מערכת חוסכת דלק, זיהום ועלויות שתוצע תחילה במעמיס הקומפקטי ווייקור AR 65e ובהמשך בדגמים נוספים. מדובר במערכת 'עצור וסע' שעיקרה כיבוי מנוע אוטומטית לאחר זמן מסוים שהכלי נמצא במצב סרק (זאת אומרת: המפעיל לא נוגע במצערת) והאפשרות להניעו מחדש עם הלחיצה על המצערת. במילים אחרות: המערכת בטוחה לשימוש ומתוכננת לכך, שכאשר אין צורך בפעולת המנוע – גם לזמן קצר יחסית – הוא מפסיק לפעול, מפסיק להרעיש, לפלוט גזים רעילים ומן הסתם גם מפסיק לצרוך דלק.

מעמיס אופני Weycor AR65e

מעמיס אופני Weycor AR65e

ההתנעה מחדש של המנוע בכל פעם לאחר הדימום, אינה מתבצעת באמצעות מערכת ההתנעה הרגילה. ב-Weycor פיתחו מערכת המבוססת על לחץ הידראולי המופעלת עם הלחיצה על הדוושה, ומתניעה את המנוע מהר בהרבה מאשר התנעה רגילה באמצעות סיבוב המפתח; תוך 0.2 שניות בלבד מרגע הלחיצה פועל המנוע בסרק, טוענים ב-Weycor. ההתנעה מתבצעת באמצעות לחץ שמן המסובב את גל הארכובה, משמן הנאסף ומוכנס ללחץ למיכל ייחודי לצורך כך.
ל-AR 65e מנוע דויץ טורבו-דיזל עדכני בנפח 2.9 ליטר עם 73 כ"ס. הוספת מערכת ה'עצור וסע' משפיעה באופן דרמטי על פליטת הגזים הרעילים וצריכת הדלק, על פי הצהרות היצרנית. פליטת המזהמים צונחת עם המערכת ב-45% וצריכת הדלק הממוצעת – ב-12%. ב-weycor מציינים כי מנוע כמו מנוע הדויץ המשרת ב-AR 65e צורך 2.0-2.2 ליטר סולר לשעה, וזאת בתנאי שהוא מכויל כראוי ומטופל. נתון זה יכול לגדול אם הכלי אינו מטופל ומכוון כראוי. נתון נוסף היוצא נשכר מהוספת מערכת ה'עצור וסע' הוא נתון הרעש, החשוב בעיקר בעבודה בקרבת מגורים או בעלי חיים, כאשר אנשי היצרנית מדווחים על עד 45% פחות שעות רעש בממוצע.
במצטבר מדובר גם בפחות שע"מ שנתי, פחות טיפולים ותחזוקה וכפועל יוצא מאלו – שמירת ערך גבוהה יותר בעת המכירה, מציינים אצל היצרנית. יבואנית המעמיסים של Weycor לארץ היא חברת דיזל הנדסה