מסי פרגוסון סדרה MF 8700
, ,

דיאטה לגדולים של מסי פרגוסון

מסי פרגוסון סדרה MF 8700

מסי פרגוסון סדרה MF 8700


אנשי מסי פרגוסון חושפים את סדרת טרקטורי הדגל שלהם במהדורת 2017 עם הבטחה לחיסכון משמעותי בעלויות – באמצעות תוספת קטנה במנוע השווה ללקוח כסף; באמצעות זאת מוצעת הסדרה תחרותית מתמיד, וזאת מבלי שהועברה מסכת שדרוגים ושיפורים נרחבת. איך עשו זאת?
ספינת הדגל של מסי פרגוסון, יצרנית טרקטורים ומיכון חקלאי קנדית במקור, השייכת כיום לקונצרן AGCO – סדרה MF8700 הוצגה בסוף 2013; היתה זו המחליפה המודרנית של סדרה 8600 שקדמה לה, ומשימתה העיקרית היתה ועודנה להתחרות בטרקטורי העיבודים הכבדים של ניו הולנד, קייס, ג'ון דיר ועוד (ניו הולנד סדרה T8, קייס מאגנום וג'ון דיר סדרה 8R, בהתאמה).
עתה מושקת הסדרה מחדש לאחר רענון מקיף והבטחה להציע עלויות תחזוקה, צריכת דלק ותפעול נמוכות משמעותית, לצד ירידה דרסטית של פליטת רעלים.
מסי פרגוסון סדרה MF 8700

מסי פרגוסון סדרה MF 8700


סדרה MF8700 כוללת גרסאות בטווח ההספק שבין 300 ל-400 כ"ס. המנוע הוא 6-צילינדרי בנפח 8.4 ליטר המיוצר על ידי AGCO-Power, שם המותג החדש ל-SISU הפינית, יצרנית מנועים שנרכשה על ידי הקונצרן. מנוע זה קיבל עתה מערכת כיוון שסתומים הידראולית אוטומטית ובכך נחסך זמן רב בכל טיפול בו נדרש כיוון שסתומים, וכפועל יוצא – גם בעלויות הטיפול. באמצעות מנגנון הידראולי פשוט-יחסית זה טוענים במסי פרגוסון להשיג יתרונות וירידה בעלויות שניתנות להשגה על פי רוב באמצעים מקיפים ומעמיקים בהרבה, בכלל זה מחשבי ניהול מנוע, מבנה חדש וכיו"ב. "אנו חוסכים ללקוח כסף בתחזוקה ובתפעול" מסביר אנדראס קראוס, מנהל אגף הטרקטורים במסי פרגוסון. "הן זמן ומורכבות התחזוקה מצטמצמים באופן משמעותי, והן צריכת הדלק שהודות לכיול המתמיד תשקף אופטימיזציה של המנוע בכל מצב. שיפור פשוט וזול יחסית זה במנוע (הכוונה למערכת כיוון השסתומים ההידראולית, ד.ש.) יכול לחסוך בטרקטור מדגם MF 8732, לדוגמא, שעושה בשנה 1,200 שע"מ, כ-1,200 יורו בשנה – רק בסעיף הטיפולים", הוא מדגים.
במסי פרגוסון יציעו את המנועים המשודרגים בסדרה MF 8700 מחודש זה באירופה תחילה, וזמן קצר מאוחר יותר גם בארה"ב. הטרקטורים של מסי פרגוסון אינם משווקים בארץ.