מזרעה Väderstad Rapid A 600S
,

דור מזרעות חדש משבדיה

מזרעה Väderstad Rapid A 800S

מזרעה Väderstad Rapid A 800S


Väderstad השבדית משיקה דור חדש של מזרעות הדריל מסדרת ה-Rapid A 400-800S הוותיקה שלה עם שפע שיפורים, עדכונים ותוספות. הסדרה העדכנית כוללת שלושה דגמים, ששמם מעיד על רוחב הזריעה בס"מ: Väderstad Rapid A 400S, Väderstad Rapid A 600S ו-Väderstad Rapid A 800S. בין החידושים נציין מערכת דחיסת אוויר חדשה, מיקום חדש של מיכל הזרעים, תכנון וייצור מחדש של שורות הצלחות הקדמיות והאחוריות והאפשרות לשדך למזרעה את מערכת החיישנים SeedEye המגבירה את רמות הדיוק, המרווח והעומק של הזריעה. המערכת המתקדמת יודעת לספור את הזרעים ברמת דיוק חסרת תקדים, הודות לשימוש בתאורת אינפרא-אדום ושישה פוטו-טרנזיזטורים העוקבים אחר מהלך הזרעים בצינור ההובלה. לטענת אנשי Väderstad מציעה מערכת ה-SeedEye רמת דיוק ושליטה כה גבוהים עד כי החקלאי יכול לקבוע בדיוק מרבי את כמות הזרעים למ"ר ללא תלות בחישובי משקל או נפח.
מזרעה Väderstad Rapid A 600S

מזרעה Väderstad Rapid A 600S


השליטה במערכת נעשית באמצעות iPad המאפשר שליטה בכל הליך הזריעה במגע אצבע, ודרכו גם מועברות אזהרות ברגע שמתרחשת תקלה, סטייה מהנתיב, בעיות במזרעה וכיו"ב. כדוגמא מציינים ב-Väderstad שהמערכת מאפשרת רמת דיוק של 99% בזריעת חיטה, למשל, בקצב של 250 זרעים בשנייה.
עוד חדש בהשוואה למזרעות סדרה Rapid הקודמת הוא מיכל הזרעים, שכאמור מיקומו השתנה מעל לשלדת המזרעה אך גם המיכל עצמו עוצב מחדש במטרה לאפשר גישה נוחה מבעבר, יחד עם הוספת תאורה למשטח הדריכה ולסולם המאפשר הגעה אליו. משטח הדריכה עצמו חדש, מרווח ובטוח מבעבר, מציינים ב-Väderstad, ויחידת המפוח מוקמה גבוה יותר במטרה להציע הגנה טובה עוד יותר בפני אבק ולכלוך, יחד עם נוחות רבה יותר בגישה לצורך תחזוקה או טיפולים.
מזרעה Väderstad Rapid A 800S

מזרעה Väderstad Rapid A 800S


גם הצד ה'ברזלי' טופל עם החלפת כל המיסבים באטומים ומאסיביים יותר כאשר בצלחות מדובר בהחלפת כל יחידת המיסב ובית המיסב בחדשים. יחידות הגלגלים תוכננו אף הן מחדש ובתוך כך גם הקפיצים שמעתה מאסיביים ועמידים יותר, לטובת יכולת עבודה אינטנסיבית ומהירה מעד כה.
חדשה היא גם מערכת הקיפול ההידראולית לצורך הובלה מנהלתית המופעלת מעמדת המפעיל והמבטיחה פעולה מהירה יותר ונעילה בטוחה מבעבר.
אנשי מומחית הציוד החקלאי השבדית טוענים כי בשורה התחתונה מציעות המזרעות החדשות פעולה שקטה יותר, פחות אנרגיה בגרירתן ויכולת טיפול טובה ויעילה יותר במגוון רחב יותר של סוגי קרקע ועיבודים – והכל במהירות גבוהה יותר.
מזרעות Väderstad מיובאות לארץ על ידי חברת אגרו תמיר מכפר תבור
מזרעה Väderstad Rapid A 600S

מזרעה Väderstad Rapid A 600S