מכבש קרונה BiG Pack HDP II
,

מכבש חדש מ-Krone

מכבש קרונה BiG Pack HDP II

מכבש קרונה BiG Pack HDP II


קרונה (Krone) הגרמנייה משיקה מכבש חציר חדש לכבישת חבילות ריבועיות המתווסף לסדרת ה-BiGPACK הוותיקה, תחת השם BiGPACK HDP II. בקרונה מגדירים את המכבש החדש כראשון מדור המכבשים הבא של היצרנית, וכמכבש בעל תפוקה גבוהה מהמוכר בתחום; ה-BiGPACK HDP II מתיימר לייצר 50% יותר חבילות חציר בזמן נתון, בהשוואה לקרונה 1290 HDP הוותיק ולייצר חבילות בדחיסות הגבוהה ב-10% – כאמור ללא הצורך להוריד ממהירות העבודה.
מכבש קרונה BiG Pack HDP II

מכבש קרונה BiG Pack HDP II


כמוצר המוגדר כ"דור הבא של המכבשים" על ידי קרונה מדובר בלא מעט חידושים, הן בעיצוב, הן במכלולים והן במבנה ותצורת המנגנון המכאני. כך למשל שוקל כאן גלגל התנופה 608 ק"ג ותיבת ההעברה מאפשרת מהירות המגיעה לכדי 1,180 סל"ד – נתונים גבוהים משמעותית מהמקובל בסגמנט. תיבת ההעברה היא חדשה לגמרי ותוכננה לעמוד בהספקים דמיוניים של עד 1,680 כ"ס. מערכת ה'פיק-אפ' חדשה אף היא, ותוכננה לעמוד לא רק במהירות עבודה גבוהה, אלא גם ביכולת איסוף חסרת תחרות הן במהירות, הן ביסודיות והן בסוג החציר או הקש, היכול לכלול כאן את היבול הגס, הקשיח והקצר ביותר. גם קוטר הרוטור החותך צמח והוא עומד עתה על 72 ס"מ – עלייה של 30% ביחס ל-1290 HDP. ניתן לבחור בין 13 ל-26 שיניים ובקרונה מבטיחים כי החלפתם קלה מתמיד, גם בשטח, ומהירה ביותר ללא הצורך בכלי עבודה מיוחדים. גם מנגנון עצירת פעולת הכבישה בחירום שופר, והוא מבטיח תגובה מהירה יותר ועצירה בפועל מידית מעד כה, במטרה לאפשר "כניסה" ללא חשש גם לתנאי איסוף קשים, וכמובן – להגן על המכלולים הפנימיים היקרים.
מכבש קרונה BiG Pack HDP II

מכבש קרונה BiG Pack HDP II


חידוש מעניין הוסף הוא בתכנון תזמון תחילת ייצור החבילה בתוך המכבש, כאשר מעתה מדובר בבקרה ותזמון מדויקים יותר בין חבילה לחבילה, באמצעות עצירת פעולת הדחיסה לזמן מה – עד שהחבילה הנמצאת בסיום הכבישה נפלטת מהמכבש. בכך תורם גם מנגנון זה למהירות העבודה תוך מזעור החשש בפני תקיעה או סתימת המכבש.
מכבש קרונה BiGPACK HDP II החדש מייצר חבילות בחתך של 1200×900 מ"מ ובאורך הניתן לכיוון הנע מ-1,000 ועד 3,200 מ"מ. הטרקטור המפעיל נדרש להספק מינימאלי של 250 כ"ס. יבואנית קרונה לארץ היא חברת האחים ניסנבוים.