קומביין גזר Dewulf סדרה ZX

מומחית הקומביינים לירקות שורש הבלגית Dewulf משיקה סדרת קומביינים עצמאיים חדשה לגזר, תחת השם ZX. הקומביינים כוללים גרסת 2 שורות וגרסת 3 שורות והם מונעים באמצעות מנוע סקניה DC9 עדכני העומד בתקני Tier 4 Final המייצר כאן 350 כ"ס. אנשי Dewulf מדגישים כי הקומביינים החדשים כוללים מערכת קירור מנוע מורחבת ומחוזקת במטרה לאפשר עבודה אינטנסיבית ויעילה גם במדינות חמות ובאקלים סובטרופי, דוגמת ישראל.

קומביין גזר Dewulf סדרה ZX

קומביין גזר Dewulf סדרה ZX


הקומביינים החדשים מסדרה ZX כוללים מעלית איסוף ופריקת הגזרים עם הבטחה לכלול בהם את "הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום כיום", כך שהפגיעה בירק הנקטף היא מזערית או כלל אינה קיימת. מערכות ההרמה – בין אם מדובר בשתיים או בשלוש – ניתנות לכיוון גובה ומרווח בנפרד ללא השפעה הדדית, כך שבכל תנאי שדה שהוא מובטחת גישה בגובה ובמיקום הנכונים לירק הנקטף. הודות לכך, טוענים ב-Dewulf, מתאפשרת עבודת קטיף מדויקת יותר ובמקביל גם מהירה יותר.
בכל מנגנון העלאת הגזר ניתן להוסיף כאופציה שני מנערים רוטציוניים לניקוי הגזרים, המיועדים לעובדים בתנאים קשים של אדמה/בוץ לחים, ואלו מבטיחים את חלקם לביצוע עבודה עם מינימום פחת ובמהירות גבוהה. מנערים אלו מעבירים מוטות קצרים דרך הגזר המועלה במסוע, מסירים שאריות בוץ ואדמה, וניתנים לכיוון הן במיקומם על המסוע, הן בממד הרוחב והן בגובה (בהתאם לגודל היבול). מערכת הניעור החדשה מהירה מבדגמים קודמים ובמקביל דורשת פחות תחזוקה הודות למנגנונים סגורים ואטומים, ותכנון חדש המאפשר תפקוד עם פחות חלקים נעים. עוד מצוין כי איזור הקטיף, המגיע למגע עם הגזר ובו מתחיל תהליך העלאתו במעלה המסוע תוכנן מחדש, למזעור הפגיעה ומניעת היתקעות גזרים תחת הסכינים או סביב לגלילים.
עוד עודכנו בקומביינים החדשים מיקום מיכל האיסוף ונקודת הנכנסת הגזרים אליו, במטרה לאפשר מילוי כמות גדולה יותר של ירקות והקלת הריקון.
קומביין גזר Dewulf סדרה ZX

קומביין גזר Dewulf סדרה ZX


בנוסף למנגנון האיסוף והקטיף מוצע בקומביינים החדשים תא מפעיל חדש לגמרי עם שיפור בכל היבט – החל במרווח שגדל, עבור בשדה הראיה וכלה בנוחות למפעיל ובהנדסת האנוש המשופרת. מערכת ניהוג אוטומטי מוצעת כאופציה, ואיתה יכול המפעיל לעסוק בתפעול כל הדורש תפעול במהלך העבודה, ולהוריד מעצמו את נושא הניהוג וכיוון הכלי. ב-Dewulf טוענים כי תוספת זו אינה רק עניין של נוחות, אלא בשורה התחתונה מעלה את התפוקה ואת מהירות העבודה שכן המפעיל יכול לעסוק בייעול פעולת המערכות השונות ובבקרה עליהן באופן שוטף ורציף.
עוד נציין אופציה המאפשרת להעביר את הפיקוד על כל מנגנון הריקון מהקומביין אל תא המפעיל בטרקטור אל הנגרר שלו מועבר הגזר. כך משתפרת הפעולה הרציפה של עבודת הקטיף, ויורדת ממפעיל הקומביין שאינו צריך לעצור את פעולת הכלי בכדי לרוקנו.
כאופציה מוצעות גם 4 מצלמות העוקבות אחר כל תהליך הקטיף, והמשדרות אל מסך המותקן בתא המפעיל בקומביין, כך שהמפעיל יכול למעשה לראות ולפקח בזמן אמת את כל הליך הקטיף והמערכות העוסקות בכך.
כמקובל אצל יצרנית זו ניתן להתקין ולמקם את הגלגלים במגוון נקודות ומיקומים בכדי להתאים באופן מדויק לצורכי כל גידול וגידול. כאופציה ניתן להחליף את הגלגלים המניעים במערכות זחלים, למזעור דחיסת הקרקע ולאפשר תנועה גם בתנאי השדה הקשים ביותר. יבואנית Dewulf לארץ היא חברת אגרו תמיר תבור מכפר תבור.