JCB Agri Pro
,

מהפיכת הטלסקופיים של JCB

JCB Agri Pro

JCB Agri Pro


במסיבת עיתונאים שנערכה במטה JCB ברוקסטר באנגליה נחשפה סדרת המעמיסים הטלסקופיים החדשה Agri Pro; גם אם במבט ראשון נראה היה כי מדובר בהיצע המעמיסים הטלסקופיים ה'חקלאיים' המוכרים של החברה, מדובר בליין מוצרים חדש וייחודי. המעמיסים החדשים מצוידים במערכת העברת כוח ייחודית בשם Dualtech VT המשלבת בין תיבה אוטומטית למערכת הידרוסטאטית. המערכת החדשה – פרי פיתוח JCB – מעבירה את כוח המנוע אל הגלגלים באמצעות התיבה ההידרוסטאטית עד למהירות של 19 קמ"ש. ברגע שמהירות זו נחצית, העברת הכוח עוברת לאחריות התיבה האוטומטית, הכוללת 3 הילוכים – עד למהירות המרבית, העומדת אצל רוב המעמיסים הטלסקופיים של היצרנית על 40 קמ"ש. המעבר בין תיבות ההעברה נעשה באופן אוטומטי.
JCB Agri Pro

JCB Agri Pro


בג'י.סי.בי. טוענים כי עם מערכת ה-Dualtech VT מוצעים שני יתרונות משמעותיים על תיבות הילוכים אחרות המקובלות בסגמנט: הראשון הוא ביכולת השליטה, בדיוק בעבודה ובמהירות התגובה המשופרים הודות לחלוקה בין התיבה האוטומטית והתיבה ההידרוסטאטית בטווחי המהירות. לטענת ג'י.סי.בי. מציעה כל תיבה את יתרונותיה בטווח המהירות שלה (ההידרוסטאטית לנמוך והאוטומטית לגבוה) והתאמתה אליו. יתרון משמעותי נוסף הוא בחיסכון בצריכת הדלק ובבלאי המערכות השונות – בעיקר בעבודה הכוללת נסיעה בעלייה מחד או פעולות "כירורגיות" הדורשות עדינות ודיוק רב, מאידך (דוגמת העמסת חציר או הרמת שקי דשן וזרעים וריקונם). העברות הכוח היעילות יותר בכל טווח מהירות מאפשרות פעולת מנוע בסל"ד נמוך יותר וכפועל יוצא – בלאי מופחת וכאמור, צריכת דלק נמוכה יותר.
בג'י.סי.בי מציינים כי התיבה החדשה המשולבת אינה תופסת מקום רב ביחס לתיבה רגילה, כך שלא נדרשו התאמות מרחיקות לכת בכדי להציע את המעמיסים הטלסקופיים המוכרים עם אופציה זו. יבואנית ג'י.סי.בי. לארץ היא חברת קומסקו