AS 940 SHERPA 4WD RC
, ,

כיסוח וריסוק בכל תנאי (וידאו)

AS 940 SHERPA 4WD RC

AS 940 SHERPA 4WD RC


יצרנית ציוד הכיסוח והקציר הגרמנייה AS Motor חושפת את ה-AS 940 Sherpa 4WD RC – טרקטורון הכיסוח הראשון בשוק המציע גם ניהוג סטנדרטי וגם אפשרות לשליטה מרחוק. מדובר בכלי עליו יושב מפעיל, בדומה לטרקטורון כיסוח סטנדרטי, אך בעת הצורך הוא יכול לרדת ממנו ולהמשיך לשלוט בו באמצעות מערכת שלט רחוק. האותיות RC בשם הדגם פירושן Remote Control. הכלי הקומפקטי הוא באורך כולל של 194 ס"מ, רוחב של 104 ס"מ וגובה של 103 ס"מ, כך שניתן לשנע אותו בקלות בארגז טנדר סטנדרטי או באמצעות נגרר קומפקטי. משקל העבודה עומד על פחות מ-300 ק"ג ורדיוס הסיבוב הוא כ-1.4 מ'.
AS 940 SHERPA 4WD RC

AS 940 SHERPA 4WD RC


כיחידת כוח משתמשים ב-AS Motor במנוע Briggs & Stratton בתצורת V-טווין ובנפח 724 סמ"ק. מנוע זה מייצר 27.0 כ"ס מקסימאליים. לכלי הינע הידרוסטטי המעביר כוח אל ארבעת הגלגלים ובכך מאפשר תנועה בשטחים בהם רוב טרקטורוני הכיסוח אינם נעים בהם. כתוספת ליכולות השטח מוצעת נעילת דיפרנציאל מכאנית אחורית. שולחן הכיסוח מציע רוחב עבודה של 90 ס"מ וניתן לקבוע את גובה הכיסוח בטווח שבין 7.5 ל-13 ס"מ. הגזם ניתן לכיסוח או לריסוק לפי סוג הלהבים/כפות ומועף לאחור, בדומה לפעולת מרסקת גזם הרתומה לטרקטור. מהירות העבודה עומדת על עד 6.7 קמ"ש לפנים ועל עד 6.5 קמ"ש לאחור. אנשי AS Motor טוענים כי המכסחת החדשה מסוגלת לכסח בממוצע כ-5.5 דונם בשעה.
AS 940 SHERPA 4WD RC

AS 940 SHERPA 4WD RC


ה-AS 940 Sherpa 4WD RC מתאים גם לכיסוח מדשאות אך זהו אינו ייעודו העיקרי; מדובר במכסחת Ride On קומפקטית וזריזה המיועדת לעבוד בתנאים קשים ולהתמודד עם עשבייה סבוכה וצפופה בשטח משובש – עד לגובה של 150 ס"מ! הייחוד בכלי החדש הוא כאמור ביכולת לרדת ממנו כאשר התנאים הופכים למסוכנים, ובפעולה פשוטה המפעיל יכול להסיר את קונסולת ההפעלה של המכסחת ולהפוך אותה למערכת לשליטה מרחוק. המפעיל יכול להתמקם בעמדה בטוחה או עם נקודת מבט יעילה יותר – עד למרחק 300 מטרים מהכלי – ולהמשיך ולהפעילו מרחוק. אנשי AS Motor מייעדים את ה-AS 940 Sherpa 4WD RC לעבודה בתנאי שטח מסוכנים, דוגמת שיפועי צד קיצוניים או עבודה בקרבת מצוקים או תעלות עמוקות, בתוך סבך קוצני, סרפדים או מתחת לשיחים/עצים, בתנאים בהם הראות מתוך הכלי מוגבלת, ועוד. ההינע הכפול והצמיגים בעלי הפרופיל ה'טרקטורי' אמורים לסייע ביכולת לעבוד בתנאים דנן. הכלי מסוגל ומורשה לעבוד עד לשיפוע של 39 מעלות – ללא מפעיל – כאשר ברגע שהוא מגיע לשיפוע צד של 33 מעלות נדלקת נורת אזהרה על מערכת השלט-רחוק שבידי המפעיל. חלק מהאבזור הנו וו גרירה הניתן לחיבור ולניתוק על פי הצורך, לטובת גרירת נגרר או כל ציוד אחר.
AS 940 SHERPA 4WD RC

AS 940 SHERPA 4WD RC


AS Motor ביצעה בדיקות וניסויים אינטנסיביים עם כמה אבות טיפוס של ה-AS 940 Sherpa 4WD RC בשיתוף מספר חקלאים ורשויות מוניציפליות בגרמניה, כאשר התוצאות משביעות רצון והכלי התברר כמענה יעיל לדרישות ותנאי העבודה הייחודיים שהועמדו בפניו. במאי הקרוב יחל השיווק הסדרתי של המכסחת הייעודית, כאשר תג המחיר הצפוי יעמוד על 19,500 יורו. לחברה אין נציג בישראל; למתעניינים – לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים מהיצרנית.