הוסקווארנה 525ES

הוסקווארנה 525ES

הוסקווארנה 525ES


הוסקווארנה השבדית, יצרנית ציוד הגינון הממונע הגדולה בעולם, משיקה את חותך קצוות המדשאה – חותך "קנטים", בעברית… – החדש והמקצועי 525ES כמחליף לשני דגמים וותיקים שייצורם יופסק: הוסקווארנה 326 והוסקווארנה 327. השקת כלי הגינון המקצועי החדש מהווה חלק מהליך שדרוג, רענון והצערת ציוד הגינון המקצועי של היצרנית, השואפת להישאר מובילה בכל תחומי הגינון והיערנות בהם היא פעילה.
הוסקווארנה 525ES החדש נשען בתכנונו ובמבנהו על סדרות החרמשים המנועיים של היצרנית, כאשר חלקו הקדמי שונה, וכולל יחידת העברה ("גיר") חדשה ועמידה יותר המעבירה את כוח המנוע אל דיסק המותקן אנכית והנשען על גלגל מוביל. מבנה זה מאפשר פעולה נקייה ונשלטת של מלאכת חיתוך קצוות המדשאה, כאשר הגנן מוביל את המכונה בדיוק בציר הנבחר עם יכולת לשלוט במהירות, כמובן (הליכה), אך גם בעומק החיתוך. בהוסקווארנה מסבירים כי במכונה החדשה נעשה שימוש בצירייה קשיחה (במקום בכבל פלדה) להעברת כוח המנוע אל יחידת החיתוך תוך פחות איבודי כוח ותגובה מהירה יותר לפקודות המצערת.
הוסקווארנה 525ES

הוסקווארנה 525ES


המנוע בהוסקווארנה 525ES החדש הוא מסדרת ה-X-Torq העדכנית של היצרנית, נפחו 25.4 סמ"ק ועיקר פיתוחו נועד בכדי לעמוד בתקני הרעש ופליטת המזהמים העדכניים כמו גם העתידיים המחמירים באירופה ובארה"ב. בהוסקווארנה טוענים כי מנוע זה פולט 75% (!) פחות חלקיקים מזהמים עם גזי הפליטה ביחס לדגמים הקודמים ומציע במקביל חיסכון של 20% בממוצע בצריכת הדלק. המשמעות: פחות רעל הננשם על ידי המפעיל והסביבה וסבבי עבודה רציפה ארוכים יותר בין תדלוקים. ציוד הגינון של הוסקווארנה מיובא לישראל על ידי חברת 'הגרעין', לה סניפים ברחבי הארץ.