Leatherman Skeletool RX

לדרמן האמריקאית (Leatherman) משיקה צמד כלים חדש ל-2016 המיועדים להקל את חיי כל מי שנזקק לכלי עבודה בסיסיים זמינים ולעוסקים במשימות סיוע, הצלה, חילוץ ומתן עזרה ראשונה.

Leatherman Rebar

Leatherman Rebar


הראשון הוא הרב-כלי המעודכן Rebar המוצע במהדורה חדשה עם שיפורים ותוספות ביחס לכלים וותיקים יותר מסדרה זו. הלדרמן Rebar החדש ל-2016 אינו כולל סכין חיתוך, לפחות לא בגודל מלא, והוא תוכנן ומיועד עבור אלו הנדרשים להחזיק כלי עבודה בכיס, רצוי בחבילה קומפקטית ונוחה לשימוש, אך מוגבלים על-פי חוק או נהלי המקום מלשאת נשק קר, קרי: סכין עם להב חד. בארה"ב בעיקר, השוק הראשי והחשוב של לדרמן, חלות עוד ועוד מגבלות המונעות נשיאת נשק קר במקומות עבודה רבים או במקומות ציבוריים, ומסיבה זו פתחו בלדרמן רב-כלי ממנו הוצא להב הסכין. לצורך חיתוך חוטים או חבלים דקים מוצע ב-Rebar החדש להב קטן היכול לשמש גם כמחורר בעור וכד', ויש כמובן להב מסור המיועד בראש ובראשונה לחיתוך עץ. בהשוואה ל-Rebar המוכר זה מכבר שונו גם מיקומי הכלים השונים המוצעים ברב-כלי במטרה להציע שימוש נוח ויעיל יותר, על-פי אנשי היצרנית, ויחידת המספריים עוצבה ותוכננה מחדש לטובת עוד נוחות ושימוש יעיל יותר.
הפלאייר המאסיבי למראה מהווה גם כאן את 'לב' הכלי, והוא מיועד לעבודה גם תוך הפעלת כוח, ולעמידות גבוהה לאורך זמן. הפלאייר כולל להבי חיתוך לחוטי ברזל המבטיחים לעמוד בעומסים גבוהים במיוחד וניתן להחליפם במידה ונפגעו או התבלו באמצעות פתיחת שני ברגים זעירים. לדרמן Rebar החדש יחל להימכר בארה"ב דרך האתרים המתמחים השונים במהלך השבועות הקרובים, ומחירו צפוי לנוע בין 50 ל-60 דולר.
Leatherman Skeletool RX

Leatherman Skeletool RX


לחדשה השנייה קוראים Skeletool RX ומדובר על גרסה חדשה בסדרת דגמי ה-Skeletool קלי המשקל והארגונומיים של לדרמן. כלי זה תוכנן ופותח בראש ובראשונה לשמש לעזרה ראשונה וטיפול ראשון במצבי חירום, כאשר זו סיבה מספקת שנרצה אחד בכיס. הפונקציה החשובה ביותר ברב-הכלי החדש הוא הלהב המאסיבי והמשונן הניתן לפתיחה ישירה, מבלי להידרש לפתוח קודם לכן את הפלאייר – וביד אחת. בלדרמן מציינים כי הלהב עשוי פלדה חזקה במיוחד הנקראת 154CM והשיניים לוטשו באופן המבטיח יכולת חיתוך קלה ומהירה כנדרש במצבי חירום, כאשר המתכננים לקחו בחשבון בעיקר חומרים ארוגים כמו חגורות בטיחות ברכב (לחלוץ נפגעים), חבלים – גם עבי קוטר, בד גס, ברזנט אך גם עור עבה ועוד.
Leatherman Skeletool RX

Leatherman Skeletool RX


עוד למצבי חירום – בעיקר תאונות דרכים או חילוץ דרך זכוכית – מוצע תוסף הנועד לשבירת זכוכית בקלות וביעילות, המתחבר באופן דומה לחיבור מפתח 'אלן' או 'פיליפס' בקצה ידית האחיזה. הלדרמן Skeletool RX החדש מצופה צבע מגן עמיד במיוחד – בפני שפשוף וחלודה – הזהה לצבעים המשמשים לציפוי כלי נשק וצבעו כתום, במטרה להקל את מציאתו עת ייפול בשטח. מחיר סופר-טול חדש זה עומד בארה"ב על 102 דולר. ניתן להזמין דרך אמזון או אי-ביי, או לרכוש בחנות מתמחה בארץ.
Leatherman Skeletool RX

Leatherman Skeletool RX