Kelland Multidrive M380-4

Kelland Multidrive M380-4

Kelland Multidrive M380-4


קלנדס הבריטית (Kellands) מתמחה בייצור מרססים נישאים, נגררים, עצמאיים ('סלף'), מפזרות דשן גרגירי ונוזלי ומפזרות מלח על כבישים קפואים. ליצרנית מעמד נחשב באירופה ובעיקר באנגליה מולדתה, שם היא נחשבת ליצרנית איכותית, מקורית והמסוגלת להיענות לכל אתגר או דרישה של לקוח.
דוגמא עדכנית לכך הוא הרכב הרב-תכליתי החדש אותו השיקה זה עתה – הקלנדס Multidrive M380-4. מה שנראה כמרסס 'סלף' נטול מרסס – הוא בדיוק זה.
ה-Multidrive M380-4 הוא למעשה פלטפורמה המציעה יכולת נשיאה גבוהה, כושר עבירות ומרווח גחון גבוהים ומהירות נסיעה ראויה בכביש הציבורי של עד 50 קמ"ש. מדובר בגרסה העדכנית והחדשה של הדגם, המיוצר מזה מספר שנים, כאשר מעבר לעיצוב החדש מותקן כאן מנוע קאמינס מתקדם והעומד בתקני פליטת המזהמים האחרונים, המציע בדגם זה 225 כ"ס. על פי הצהרת החברה מדובר בתוספת הספק של 17%, עלייה במומנט המרבי של 20% ובמקביל ירידה בצריכת הדלק של 8% ביחס לדגם הקודם.
נושא הכלים החדש כולל קבינה חדשה, משוככת הידראולית, מבודדת בפני רעשים (5 דציבלים פחות מבדגם היוצא), עמידה יותר בפני ויברציות ועם הנדסת אנוש המבטיחה איכות חיים גבוהה יותר למפעיל. הלקוח יכול לרכוש את הכלי בגרסתו הבסיסית והעירומה – ולהתאימו לדרישותיו בעצמו או באמצעות יצרן המתמחה במרססים, מפזרות דשן או מלח וכיו"ב. במקביל, ניתן להזמין את הדגם מוכן לפעולה מהמפעל למגוון פעולות, כמו ריסוס, דישון וכיו"ב. בגרסת המרכב העירומה יכול הקלנדס Multidrive M380-4 לשמש גם כמוביל מטען או גורר מהיר, כמו למשל להובלת תבואות, תחמיץ, ירקות שורש, פירות או עפר. להתאמה מדוייקת עוד יותר לכל מפעיל או קבלן ודרישותיו, ניתן לשלוט באמצעות תוכנת המחשב המרכזי בכלי ברגישות ומהירות ההיגוי וכיול תיבת ההילוכים.
Kelland Multidrive M380-4

Kelland Multidrive M380-4


הקלנדס Multidrive M380-4 מסוגל לשאת מטען במשקל 10 טון, כך שכל מרסס 5,000 ליטר או מדשנת 8.0 טון המוצעים בשוק יתאים להתקנה על הכלי ללא בעיות, כולל מערכות ה'בום' ויתר התוספות. בנוסף, מוצע כושר גרירה מרשים של 18 טון, הן בכביש והן בשטח.
כמקובל בסגמנט מרססי ה'סלף' מוצעים גם בדגם זה היגוי כפול ומקובל פחות – מערכת איזון המאפשרת הטיית הכלי בנסיעה בשיפועי צד (הכלי יושב על בולמי אוויר ארוכי מהלך). האבזור כולל מצלמות רוורס המשדרות אל מסך מגע גדול בקבינה, מצלמת אף – כנ"ל, אופציה למצלמות נוספות בצדדים ובנקודות החיבור מאחור, ג'וי-סטיק מרכזי להפעלת רוב הפונקציות בכלי, בקרת שיוט ועוד.
בקלנדס פונים עם כלי מעניין זה בעיקר לקבלני עיבודים, ריסוסים ודישון. לחברה אין נציגות בישראל. לפניה ישירות לחברה באנגליה ניתן ללחוץ כאן