Can-Am Commander E

קאן-אם (Can-Am) הקנדית משיקה את הגרסה העדכנית שיותר של הקומנדר החשמלי – ה-Commander E – המיועדת לשיווק מעכשיו, בארה"ב ובקנדה תחילה. קאן-אם משתעשעת בבחינת וייצור רכב UTV/תפעולי חשמלי עוד מ-2010 עם חשיפת מספר אבות טיפוס מאז ועד היום. החברה החלה לשווק גרסאות חשמליות של הקומנדר כבר בסוף 2012 אך באופן מוגבל, ועתה מצטרף להיצע הדגם הבשל, המיועד לשיווק דרך כל הסוכנים של קאן-אם ברחבי העולם במהלך שנת 2016. מתחרהו העיקרי הוא מן הסתם הפולריס ריינג'ר EV החשמלי המשווק גם בארץ.

Can-Am Commander E

Can-Am Commander E


כרכב חשמלי מיותר לציין שאין בעיות רעש או פליטת מזהמים, ומן הסתם גם סעיף צריכת הדלק אינו רלוונטי. המרכב ומכלולי השלדה דומים למוכר בקומנדר זה מכבר, וכוללים מתלים נפרדים וארוכי מהלך, בקרת שקיעת מתלים קדמית, אפשרות לנעילת דיפרנציאל אחורי, יחס העברה גבוה ונמוך ועוד. הנהג יכול לבחור בין הינע אחורי לכפול, כאשר ההינע הנו ישיר ואינו עובר דרך תיבת העברה.
המנוע החשמלי הוא תלת-פאזי 48V ומייצר 30 כ"ס ב'פיק'. ההספק הרציף הנו 11 כ"ס. הוא מקורר אוויר ומצויד במערכת לאגירת אנרגיית הבלימה לטובת מילוי המצברים. המגבלה העייקרית של הגרסה החשמלית של הקומנדר היא המשקל, בדומה לכל הגרסאות החשמליות של רכבי ה-UTV. עם נתון של משקל יבש העומד על 870 ק"ג מדובר על משקל הגבוה בכ-100 ק"ג אף בהשוואה לפולריס החשמלי, שגם הוא לא מתהדר במשקל נוצה. אבל, יתר ביצועי העבודה בהחלט ראויים, עם כושר גרירה מרבי של 680 ק"ג ויכול נשיאה בארגז של 272 ק"ג.
קאן-אם קומנדר E מוצע עם רשימת אופציות ארוכה, הכוללת בין היתר מגוון צמיגים לשימוש שונה, החל בצמיגי שטח, עבור בצמיגים המיועדים לנסיעה על מדשאות ועד לצמיגי כביש, לנדרשים לנוע רוב הזמן על אספלט מהודק. מחיר הקומנדר החשמלי מתחיל בארה"ב ב-16,100$. לא ידוע על כוונה בשלב זה לייבא רכב תפעולי חשמלי זה לארץ.