Makita XBU02Z

Makita XBU02Z

מפוח עלים נטען Makita XBU02Z


מקיטה רואה עצמה כמובילה עולמית בתחום פיתוח וייצור ציוד גינון נטען, ולפיכך פעולת ללא הפסקה על חידוש ההיצע, הרחבתו והוספת עוד ועוד כלים המיועדים להחליף כלי גינון חשמליים עם כבל או בעלי מנועי בעירה פנימית.
התוספת האחרונה להיצע כוללת שני כלים – מפוח עלים וחרמש מנועי – הניזונים מצמד סוללות 18V שיחד מעניקות עוצמה של 36V שהם הספק משמעותי. במקיטה טוענים כי צמד הכלים החדש הוא הראשון בשוק עם סוללות ליתיום-איון נטענות בעוצמה כזו. צמד הכלים החדש פונה לגננים פרטיים וחובבים, אך המתחזקים גינה גדולה, או בעלי אדמה/משק/חצר הנדרשים לעבודות תחזוקה בקנה מידה גדול יחסית. היצרנית מציעה את שני הכלים החדשים כאלטרנטיבה לכלי גינון מוזני-כבל חשמל חזקים או ציוד המונע באמצעות מנועי בנזין.
מקיטה XRU07Z הוא חרמש מוטורי נטען והמקיטה XBU02Z הוא מפוח עלים נטען, שניהם כאמור עם 2 סוללות 18V המעניקות יחד עוצמה של 36V. היתרון הראשון – מציינים במקיטה – הטמון בכלים נטענים אלו בהשוואה לכלים עם כבל חשמל או עם מנועי בעירה פנימית הוא בקלות ובמהירות ההפעלה. אין צורך במציאת מקור חשמל או בהכנת תערובת דלק ובתדלוק.
החרמש המנועי מקיטה XRU07Z כולל מחסנית לחוט הנפתח לקוטר 35 ס"מ והוא מוצע עם אפשרות בחירה בין 2 מצבי מהירות סיבוב: 5,000 או 6,500 סל"ד; במצב עבודה 'נמוך' (5,000 סל"ד) מתיימרות הסוללות להספיק עד לשעה של עבודה. משקלו – ללא סוללות – הוא 4.5 ק"ג ואורכו הכולל הוא 175 ס"מ.
Makita XRU07Z

חרמש מנועי נטען Makita XRU07Z


המפוח הנטען מקיטה XBU02Z מאפשר ברירת מהירות מדחפים בטווח שבין 11,400-21,500 סל"ד (משתנה) ומהירות רוח של עד 190 קמ"ש. רמת הרעש המרבית עומדת על 96 דציבלים ומשקלו – ללא סוללות – עומד אף הוא על 4.5 ק"ג.
לפרטים ניתן לפנות ליבואנית מקיטה לארץ (חברת ארגנטולס) או לאחת הסוכנויות המתמחות. מצאנו את החרמש מקיטה XRU07Z למכירה ברשת במחיר כ-245$ (ראו כאן) ואת המפוח מקיטה XBU02Z בכ-260$ (ראו כאן). המחירים אינם כוללים עלות משלוח וסוללות. הסוללות הן סטנדרטיות מתוצרת מקיטה, המתאימות גם לכלי עבודה נטענים אחרים.