Grammer MSG 97_EAC741
,

כיסא העל של גראמר

יצרנית הכיסאות לרכב הגרמנייה גראמר (Grammer) תשיק במסגרת תערוכת Agritechnica 2015 שתיערך בגרמניה בחודש הבא (נובמבר) כיסא מפעיל חדש לטרקטורים. הדגם החדש נקרא MSG 97EAC/741 והוא מתיימר להפוך לסטנדרט החדש בתחום, עם תחילת ייצורו הסדרתי במהלך 2016.
בגראמר מגדירים את ה-MSG 97EAC/741 החדש כ'כיסא אקטיבי' כאשר מתחת לחיפוי העור מסתת מנגנון שיכוך ובלימה מתקדם המשלב אלקטרוניקה ומערכות פניאומטיות. רמת השיכוך וההתאמה למשקל המפעיל ולאופי הנסיעה מפוקחת אלקטרונית ומתיימרת להציע את רמת השיכוך וספיגת הזעזועים הטובה ביותר בתחום כיום. בגראמר טוענים כי הכיסא החדש מאפשר תנועה בשטח משובש במהירות גבוהה משניתן היה לעבוד בה עד כה, מאחר ורוב המכות והזעזועים נחסכים מהמפעיל, היכול להיוותר במושבו בנוחות ולהמשיך ולהפעיל את הכלי גם בתנאים קיצוניים של תנאי דרך.

Grammer MSG 97_EAC741

Grammer MSG 97_EAC741


בגראמר MSG 97EAC/741 מותקן 'מוח' אלקטרוני המפעיל משככים ובולמים פניאומטיים ומכוון את עוצמת השיכוך, המהלך וכושר הספיגה בכל רגע נתון. ה'מוח' האלקטרוני ניזון ממידע המגיע אליו מכמה חיישנים המנתרים את התאוצה, כוחות ה-G, זווית הטרקטור, כיוון ועוצמת המכות המגיעות לכיסא ומהירות הנסיעה. אותו מוח מקבל מחיישן נוסף את נתוני משקל המפעיל ויחד עם אלגוריטם שפותח על ידי גראמר הוא מעבד במהירות שיא – תוך אלפיות השנייה – את כלל המידע לכדי פקודות המועברות למערכות השיכוך בכיסא הניתנות לכוונון ושליטה.
בנוסף למנגנון השיכוך המתקדם והמשוכלל מציע המושב החדש גם מערכת מכאנית המונעת קריסה או סגירת מהלך של הכיסא – גם תוך קבלת המכות החזקות ביותר. כמובן שכל מנגנוני הכוונות והנוחות המוכרים מהכיסאות המאובזרים והמשוכללים בשוק לא חסרים כאן: כל הכוונונים הם חשמליים, כוללים זיכרונות ואפשרות לחזור למצב שכל מפעיל כיוון לעצמו (לאחר שכייל אותו במערכת) בלחיצת כפתור. במושב החדש MSG 97EAC/741 מותקנת גם מערכת ה-DualMotion החדשה של גראמר, שהוצגה לא מזמן בכיסא החדש Maximo Dynamic Plus. מערכת זו תומכת בגב באופן מיטבי בזמן שהמפעיל מסובב את פלג גופו העליון לאחור – פעולה המהווה חלק מהשגרה בתא המפעיל של טרקטור. כמובן שמערכת מיזוג מובנית בתוך הכיסא היא סטנדרט בגראמר MSG 97EAC/741 והיא מאפשר צינון וחימום המשב לפי דרישה.
בפועל, כך גראמר, מצטמצם למינימום אפקט הנדנוד והקפיצות בכיסא, המפעיל נותר במקומו גם במצבים שעד כה, בכיסאות מוכרים, היו מקפיצים אותו לתקרה ובשורה התחתונה עבודתו פחות מופרעת מתנאי השטח והוא מסוגל לתפקד במהירויות גבוהות מבעבר. לקבלת פרטים נוספים מיבואנית גראמר לארץ, לחצו כאן