Valtra N174
,

ואלטרה סדרה N החדשה (וידאו)

Valtra new N Series

Valtra new N Series

במקביל להמשך ייצורה של סדרה N המוכרת והוותיקה של ואלטרה, מושקת עתה סדרה N חדשה לגמרי, המכונה בפשטות …'סדרה N החדשה' או 'סדרה N4' מאחר ודגמיה מצוידים במנועי 4 צילינדרים. אגב, עם עד 185 כ"ס טוענים בואלטרה כי מדובר בטרקטור 4 הצילינדרים החזק כיום בייצור.

Valtra new N Series

Valtra new N Series

במסגרת ריענון כלל היצע היצרנית הפינית הנמצאת בבעלות AGCO האמריקאי ממוקמת סדרה N החדשה מתחת לסדרה T (החדשה…)כאשר בואלטרה מתארים את דגמי סדרה זו כ"קומפקטיים בממדים אך גדולים בהספק". סדרה T החדשה מציעה טרקטורים בטווחי הספק הנעים מ-155 ל-235 כ"ס; סדרה N החדשה מכסה את טווח ההספק שבין 115 ל-185 כ"ס, כאשר 2 הדגמים החזקים בסדרה חופפים לשלושת הדגמים החלשים בסדרה T.

Valtra new N Series

Valtra new N Series

טווח המשקל העצמי של דגמי סדרה N החדשה נע מ-5,350 ועד 6,300 ק"ג בלבד – תלוי בדגם, וכולל מיכל דלק מלא ומערכת מתלים קדמית. המשקל הכולל המותר נע בגרסאות השונות מ-8,000 ועד 11,000 ק"ג. דגמי סדרה N החדשה עטויים אף הם עיצוב עדכני הדומה מאוד לעיצוב סדרה T החדשה, אך ממדי הטרקטורים קומפקטיים במקצת ובהכללה גסה ניתן לומר שהם קלים בכטונה בהשוואה לאחיהם הגדולים והחזקים יותר. בסיס הגלגלים הוא 2,665 מ"מ, מה שמאפשר רדיוס סיבוב מצויין בן 4.5 מ' בלבד. מרווח הגחון המינימאלי עומד על 550 מ"מ.

Valtra new N Series

Valtra new N Series

המנועים בסדרה זו מגיעים מ-AGCO Power הפינית, לשעבר SISU הנמצאת אף היא בבעלות AGCO. מדובר כאמור במנועי 4 צילינדרים שנבחרו לשרת כאן לא רק בשל חזרה לתצורת מנועים זו וההבטחה לחיסכון בדלק לעומת מנועי 6 צילינדרים, אלא בעיקר הודות לממדים הקומפקטיים שלהם שתרמו לממדים ולעיצוב הכלליים של הטרקטורים בסדרה N. המנוע עומד בתקני Tier 4 final האמריקאים ו-Stage 4 האירופאים ונפחו 4.4 או 4.9 ליטר – תלוי בגרסה.

 

הנה דגמי הטרקטורים החדשים מסדרה N החדשה:
ואלטרה N104: מנוע AGCO Power מדגם 44 AWF בנפח 4.4 ליטר, 115 כ"ס, מומנט מרבי 52.0 קג"מ
ואלטרה N114e*: מנוע AGCO Power מדגם 44 AWF בנפח 4.4 ליטר, 125 כ"ס, מומנט מרבי 58.1 קג"מ
ואלטרה N124: מנוע AGCO Power מדגם 44 AWF בנפח 4.4 ליטר, 135 כ"ס, מומנט מרבי 59.1 קג"מ
ואלטרה N134: מנוע AGCO Power מדגם 49 AWF בנפח 4.9 ליטר, 145 כ"ס, מומנט מרבי 63.2 קג"מ
ואלטרה N154e*: מנוע AGCO Power מדגם 49 AWF בנפח 4.9 ליטר, 165 כ"ס, מומנט מרבי 71.4 קג"מ
ואלטרה N174: מנוע AGCO Power מדגם 49 AWF בנפח 4.9 ליטר, 185 כ"ס, מומנט מרבי 74.4 קג"מ

גרסאות ה-e (*) מצוידות במערכת ניהול מנוע מתקדמת המכונה EcoPower ההופכת טרקטורם אלו למעשה לחסכוניים יותר; המערכת – כאשר היא משולבת – מורידה את סל"ד המנוע ב-10 עד 20% לפי הצורך, ובמקביל מציע המנוע את המומנט המרבי כבר בסל"ד נמוך יותר. בכך ניתן לעבוד גם בעומס בסל"ד נמוך (בו צריכת הדלק מינימאלית) ולא לחשוש מ"חנק" המנוע הודות למומנט היעיל המתקבל במקביל. גרסאות אלו מיועדת כאשר לא נדרש מלוא הספק המנוע. בואלטרה מייעדים גרסאות אלו עבור חקלאים העובדים הרבה על הטרקטור, אך לא בעצימות מלאה ואינם נדרשים בכל רגע למלוא הספק הטרקטור. לדוגמא – בנסיעות רבות על הכביש, עבודות עיבוד או תבן קלות, עבודות עם כף וכיו"ב.
דגמי סדרה N החדשה של ואלטרה מוצעים עם מיכל דלק סטנדרטי בנפח 235 ליטר ובנוסף מיכל אוריאה בנפח 45 ליטר. ואלטרה מציעה כאופציה גם מיכל מחומר פלסטי בנפח 315 ליטר ומיכל פלדה בנפח 160 ליטר, המיועד לעבודות יערנות.

Valtra new N Series

Valtra new N Series

היצע תיבות ההילוכים כולל בדגמים החלשים יותר – N104-N124 – תיבת HiTech עם עד 5 הילוכים ב-4 קבוצות בלבד (20F/20R או 30F/30R עם הילוכי זחילה), בעוד שביתר הדגמים, החזקים בהיצע, מוצעות בנוסף לבחירה גם תיבות Active, Versu וגיר רציף. בדגמים הבסיסים יותר מוצעת כאופציה מערכת שיכוך מצמד המכונה HiTrol המרככת את תחילת הנסיעה ואת המעבר בין ההילוכים הן בכדי להגן עליהם והן בכדי לאפשר פעולה ועבודה מדויקת ועדינה יותר. עוד ברשימת האופציות מערכת למניעת הידרדרות במורד ועזרה בזינוק בעליה, מערכת למניעת החלקה חדשה (ASR) המגבילה את הספק המנוע ברגע שהיא מזהה החלקת גלגלים.

Valtra new N Series

Valtra new N Series

המערכת ההידראולית מוצעת עם עוצמת ספיקה סטנדרטית של 73 ליטר/ד' וכאופציה בספיקה של 90 ליטר/ד'. בגרסאות עם מערכת בקרת עומס בזרועות ניתן לקבל משאבות חזקות אף יותר, עם ספיקה של 115, 160 או 200 ליטר/ד' . זרועות קדמיות מוצעות אף הן כאופציה.
תא המפעיל החדש מתבסס על זה שהושק עם סדרה T החדשה, אך כבר כולל שיפורים ושינויים שנאספו מהיזון חוזר ותגובות של לקוחות. כך מוצע כסטנדרט תא הנשען על 5 עמודי תמך והמציע דלת אחת מצד ימין, וכאופציה מוצע תא הנשען על 6 עמודי תמך והמציע דלת משני הצדדים. רמת הבידוד מבטיחה רעש מרבי של 70 dBA באיזור ראש המפעיל. עוד בקבינה החדשה יש לציין את יחידת הכיסא החדשה הניתנת לסיבוב של 180 מעלות, לאפשר עבודה עם הפנים לאחור. עוד מוצע חלון גג מפוליקרבונט עמיד בפני פגיעות ושבר הכולל מגב, לטובת עבודות יערנות או עבודות עם כף, הדורשות מבט תכוף כלפי מעלה.
החשיפה הרשמית והמלאה של ואלטרה מסדרה N החדשה תיערך בנובמבר בגרמניה, במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2015'. לפניה ליבואנית ואלטרה לארץ, לחצו כאן