McCormick X7 VT Drive
,

חדש: גרסת גיר רציף למק'קורמיק X7

McCormick X7 VT Drive

McCormick X7 VT Drive

מק'קורמיק האיטלקייה משיקה גרסת גיר רציף לטרקטור הגדול מתוצרתה – מק'קורמיק X7. הדגם נקרא McCormick X7 VT Drive והוא מוצע עבור כל גרסאות ה-X7, הכוללות מנועי 4 או 6 צילינדרים, עם הספקים מרביים הנעים בין 143-166 כ"ס לדגמי ה-4-צילינדרים ו-165-175 כ"ס בדגמי ה-6-צילינדרים.
במק'קורמיק מסבירים כי אופציית הגיר הרציף – המכונה גם CVT או 'ואריאטור' – ממשיכה את ההצלחה עם תיבות ה-24×24 המכונות Pro Drive, ושלטענת היצרנית התקבלו באהדה אצל חקלאים רבים, בעיקר הודות לאפשרות השילוב האוטומטי או הידני לבחירה, השליטה הקלה בהעברת הכוח ובשליטה בו אל הגלגלים וביכולת הנוחה והיעילה לשלוט במהירות העבודה. תיבה זו נודעה גם בהעברת הכוח החלקה שלה ובמעבר החלק מהילוך להילוך, מה שאיפשר האצה חלקה ונטולת השהיות או מכות.
"כל היתרונות שהבאנו בתיבת ה-24×24 בסדרה X7 – האצה חלקה, שליטה מעולה במהירות וניהול העברת כוח אינטליגנטי – מגיעים עם הגיר הרציף לרמה חדשה", מבטיח פול וייד, מנהל המוצר במק'קורמיק. הגיר הרציף החדש הוא מסוג Terramatic מבית ZF שלטענת מק'קורמיק הותאם במיוחד עבוד דגמי סדרה X7 של היצרנית. מערכת הבקרה והתיאום בין המנוע לגיר פותחה על ידני מהנדסי Argo Tractors – החברה האם של מק'קורמיק ולנדיני – ומציעה בין היתר מגוון מצבי עבודה ואפשרויות כיול, הכל לפי דרישות ותנאי העבודה השונים בהם הטרקטור אמור לתפקד – החל ממצבי עיבודים במהירויות זחילה ועד לגרירה מהירה על כביש סלול; התיבה מגיעה כברירת מחדל מהיצרנית מחולקת ל-5 קטגוריות עבודה ומהירות, אותן ניתן לכייל מחדש, על פי דרישות העבודה הספציפיות: 0.5-3.0 קמ"ש, 0.5-12.0 קמ"ש, 0.5-21.0 קמ"ש, 0.5-40.0 קמ"ש ו-0.5-50.0 קמ"ש. כך ניתן, למשל, לכוון את המהירות הנמוכה ביותר לפחות מ-0.5 קמ"ש, כאשר יש צורך בכך.

McCormick X7 VT Drive

McCormick X7 VT Drive

בדגמי ה-VT Drive החדשים ניתן בין היתר לכוון את רגישות ומהירות המעבר בין מצבי עבודה שונים, למזעור המכות או העומס השלילי על מערכות ההינע, לבחור בין כמה מצבי עבודה אותם ניתן לכייל ולקבוע מראש, לכייל ברמת דיוק מרבית את המהירות בכל שלב וסוג פעולה ובגדול – להגיע למצב של התאמה מקסימאלית לסוגי העבודה הנדרשים, שלאחר הכיול ניתנים להגעה מהירה באמצעות לחיצת כפתור.
דגמי ה-X7 VT Drive מוצעים עם מסך מגע צבעוני גדול מאוד – 12" קוטרו – עליו מוצגים כל הנתונים החשובים בבהירות ובאופן ברור ונוח לקריאה, בכלל זה מצב תיבת ההילוכים, ה-PTO, המנוע, המערכת ההידראולית, הציוד הנגרר/רתום וכיו"ב.
בשורה התחתונה טוענים במק'קורמיק כי גרסאות ה-VT Drive של סדרה X7 מאפשרות לא רק איכות חיים ונוחות גבוהים יותר עבור המפעיל, אלה יעילות גבוהה יותר בעבודה, רמת דיוק טובה יותר ובעיקר – חיסכון בצריכת הדלק, למרות שהיצרנית לא פרסמה נתונים בסעיף זה. מק'קורמיק X7 החדש נמכר כבר בארץ; מיבואנית טרקטורי מק'קורמיק לארץ נמסר כי ייבוא דגמי ה-X7 VT Drive החדשים נשקל בחיוב.