Kverneland iXdrive
,

מרסס 'סלף' לקוורנלנד

Kverneland iXdrive

המרסס החדש של קוורנלנד; המוצר המוגמר ישווק כ-Kverneland iXdrive או כ-Vicon iXdrive, תלוי במדינה

יצרנית המיכון החקלאי השבדית קוורנלנד הנמצאת כיום בבעלות קובוטה היפנית, מרחיבה את היצע הציוד שלה עם השקת מרסס עצמאי ('סלף'). למעשה למעט מתן השם למוצר ושיווקו באמצעות סוכני קוורנלנד או וייקון (Vicon, מותג השייך לקוורנלנד) אין קשר בין המרסס לבין החברה הנורבגית. יתרה מכך – הרעיון הוא בכלל לא מקורי של קוורנלנד… הנה הפרטים:

Mazzotti IBIS 2145 P

השלדה ומערכות ההגנה מיוצרות ומורכבות במפעל Mazzotti בצפון איטליה, המציע בעצמו ליין של מרססי 'סלף'

סוכן ציוד ריסוס ומרססים חקלאיים מהולנד מציע בעשור האחרון מרססי 'סלף' מתוצרת עצמית, כאשר אותו הסוכן "שידך" בין מערכות ריסוס מתוצרת Rau ההולנדית לבין מערכות מרכב ומנוע מתוצרת מאצוטי (Mazzotti) האיטלקייה. היזם רב התושייה מכר בהצלחה מספיק בולטת שעטנזים שכאלו, פרי מוחו, לחקלאים באיזור הפעולה שלו, עד כדי כך שהנתונים עוררו את תשומת לבם של קברניטי קוורנלנד, שמזה זמן רב מתחבטים סביב נושא הכניסה אל תחום מרססי ה'סלף' – תחום עולה מבחינת המכירות בעוולם עם פוטנציאל רב, כאשר לנורבגים לא היתה בו נוכחות או השפעה.
בקוורנלנד ראו כי טוב ובשורה התחתונה החליטו בחברה ללכת על אותו הקונספט, ולחסוך בכך זמן רב וסכומי עתק לפיתוח וייצור; במקום להיכנס להרפתקה עם סיכון, למה לא ללכת על הרכב מנצח?
קוורנלנד פנו למאצוטי הממוקמת בצפון איטליה, בסמוך לבולוניה, ואלו מייצרים את שלדת, מנוע ומכלולי הבסיס למרסס, לא כולל תא המפעיל ומערכות הריסוס. מאצוטי מרכיבה במפעלה את המרססים על פי המפרט והדרישות של קוורנלנד, ואלו כוללים מערכות ריסוס (מיכל, משאבות, 'בום' וכיו"ב) מתוצרת Vicon – חברה בבעלות קוורנלנד שלה היצע מרשים ואיכותי של מרססים רתומים ונגררים, כאשר הבסיס נשען על סדרת המרססי הפרימיום הנגררים Vicon iXtrack.

Vicon iXtrack

מערכות הריסוס מסופקות על ידי Vicon, מומחית בתחום הנמצאת בבעלות קוורנלנד, ומתבססות על המרססים הנגררים מסדרה iXtrack

הקבינה מגיעה 'קומפלט' מ'קלאאס; מי כמו יצרניות המיכון החקלאי בימינו מבינות את חשיבות נוחות ותנאי העבודה עבור המפעיל, ובקוורנלנד כיוונו גבוה מאוד עת פנו ל-CLAAS הגרמנייה שתספק להם את המילה האחרונה בתחום – הקבינות מסוג Vista פרי פיתוח הגרמנים, המוכרות בין היתר מסדרת הקומביינים קלאאס לקסיון. אל מול פני המפעיל מותקנת מערכת מסך מגע ובקרה שתוצרת קוורנלנד, מדגם Tellus ISObus. מערכת מתקדמת זו כוללת בין השאר פונקציה של מתן פקודות קוליות, ללא מגע יד.

Claas Vista cab

הקבינה מגיעה מקלאאס, מדגם ה-Vista המפואר המוצע בקומביינים מסדרה לקסיון

כיחידת כוח משרת מנוע פרקינס 6-צילינדרי עם 240 כ"ס המחובר למערכת הנעה הידרוסטאטית מתוצרת Sauer Danfoss המעבירה בתורה את כוחה אל מנועי הגלגלים המגיעים מ-Poclain. המרסס מוצע עם מיכל פיברגלס בנפח 4,000 או 5,000 ליטרים והוא מגיע מ-Mazzotti. היצע ה'בומים' כולל 4 אפשרויות, 24 או 30 מטרים מאלומיניום ו-27 או 40 מטרים מפלדה. מערכת קביעת גובה אוטומטית מתוצרת Norac מוצעת כאופציה.
הייצור כאמור מתבצע במפעל מאצוטי באיטליה וכלים ראשונים כבר עובדים אצל לקוחות.

עוד חדשות על מרססי 'סלף' באתר:
צ'לנג'ר RoGator 600C
ניו הולנד SP.295F ו-SP.300F
אמזון Pantera 4502
צ'לנג'ר RoGator 1396
קייס פטריוט 2240
ג'ון דיר R4045
ג'ון דיר R4023