,

הגדולים של קלאאס משתפרים

CLAAS Lexion 700 Series 2016

CLAAS Lexion 700 Series 2016


קלאאס הציגה את סדרת הקומביינים לקסיון (Lexion) ב-1995 ועם השקתו היה קומביין זה לגדול ולבעל התפוקה הגבוהה בשוק. עם דגם זה החלה קלאאס את פלישתה לארה"ב ב-1999, תוך יצירת שת"פ עם קטרפילר, שחברה משותפת שיווקה את הלקסיון בארה"ב, ב'צהוב קטרפילר'. מזה מספר שנים נחשבת קלאאס ליצרנית הקומביינים המובילה בעולם, ומכאן קל להבין את החשיבות של כל שינוי ושיפור בסדרה.
CLAAS Lexion 770

CLAAS Lexion 770


קלאאס חושפת את דגמי סדרת הלקסיון 700 הגדולה לקראת עונה 2016 עם לא מעט שיפורים ועדכונים, במטרה להותירה בחזית הסגמנט.
שריד אחרון לשת"פ עם קטרפילר – שהסתיים עם רכישת CLAAS את חלקה של CAT במיזם המשותף, ב-2001 – נעלם בדגמי 2016, וזהו המנוע. הקומביינים הגדולים נהנו עד כה משירותיו של מנוע קטרפילר, אך מעתה – תלוי בגרסה – יונעו דגמי סדרה Lexion 700 על ידי מנועי מרצדס או פרקינס חדשים. דגמי העל בסדרה – Lexion 770 ו-Lexion 780 – יצוידו מעתה במנועי מרצדס בנץ בנפח 15.6 ליטר עם 585 ו-625 כ"ס, בהתאמה. הגרסאות ה'חלשות' יותר, Lexion 740 ו-Lexion 750 תצוידנה אף הן במנועי מרצדס, אך בנפח 10.7 ליטר ועם 405 ו-435 כ"ס, בהתאמה. בדיוק ביניהן ממוקם הקלאאס Lexion 760 שמנועו מציע 503 כ"ס, ומקורו אצל פרקינס האמריקאית. כל המנועים החדשים קיבלו מערכת קירור שפותחה על ידי קלאאס המכונה Dynamic Cooling עם דחיסת אוויר משתנית בהתאם לעומס החום ולמאמץ המנוע. מערכת זו, טוענים בקלאאס, מקררת בדיוק בעוצמה הנדרשת בכל רגע נתון, ובכך חוסכת אנרגיה מיותרת, ובשורה התחתונה – בצריכת הדלק.
CLAAS Lexion 780

CLAAS Lexion 780


בנוסף לעדכוני המנועים בוצעו שיפורים ושינויים נוספים בסדרה, ובתוכם החלפת מיכלי התבואה לגדולים יותר אצל 2 הגרסאות החזקות – Lexion 770 ו-Lexion 780 – שנפחם תפח לכדי 13.5 מ"ק בהשוואה ל-12.5 מ"ק עד כה. מערכת הריקון חוזקה אף היא ואצל שני הגדולים והחזקים בהיצע נדרשות 2 דקות בלבד עד ריקון מלא.
הגרסאות Lexion 750 ו-Lexion 760 תוצענה בגרסאות 'Montana' המאפשרות עבודה בשיפועי צד, כפי שיש לא מעט שטחים כאלו במדינת מונטנה שבצפון ארה"ב, עד לשיפוע צד של 17 אחוז (כמעט 10 מעלות). מדובר במערכת פניאומטית המעלה ומורידה את שני הגלגלים בצד מסויים כך שהשולחן נותר בזווית בהתאם לפני השטח, אך יתר הקומביין, כולל תא המפעיל, מתיישר ביחס לכדור הארץ. המטרה היא להזיז את מרכז הכובד כך שהסיכוי להתהפכות יקטן וכמובן – לאפשר למפעיל לעבוד מבלי להימרח על אחת מדפנות הקבינה…
CLAAS Lexion 780

CLAAS Lexion 780


עוד חדשה היא מערכת פיזור המוץ, המופעלת בשיטה מכאנית חדשה ומתיימרת לבצע פיזור איכותי וטוב יותר יחד עם מזעור הצטברות לכלוך במערכת. המערכת החדשה נקראת 4D ומוצעת בעיקר לעובדים בתנאים פחות נקיים, באחוזי לחות גבוהים או באינטנסיביות גבוהה במיוחד, בהם ניקיון המערכת חשוב עוד יותר מבשימוש סטנדרטי.
גם מערכת האיסוף הקדמית שופרה, ובין השאר גדל קוטר תוף הקיצוץ ב-5 ס"מ, עם הבטחה לקיצוץ נקי, קטן, איכותי ובעיקר אחיד יותר. כפועל יוצא ניתן לאסוף כמות גדולה יותר של תבואה בזמן נתון, לעבד אותה מהר יותר ולפנות את התבן מהר וקל יותר דרך המערכת עד לפיזור מאחור.
מערכת הדייש כולה ניתנת עתה לכוונון באופן הידראולי מתא המפעיל, בכלל זה גובה הלהבים בתוף, מערכת הניעור ועוד. בכדי לאפשר עבודה בשיא התפוקה בכל מצב ולמנוע עומס יתר העלול ליצור נזק, מציעה מערכת בקרה חדשה פיקוח ותיאום בין כלל המערכות הנעות בתוך הקומביין; המערכת מתאמת בין הצרכים לגובה הסל"ד במנוע, מהירות פעולת מערכת הדייש, מהירות ועוצמת האיסוף ועוד במטרה להציע ניצולת מיטבית מחד, ומאידך, כאמור, לעצור את פעולתה מיד עם גילוי תקלה. במצב כזה תיבלם פעולת כלל המערכת באופן מידי ואוטומטי.
לפניה ליבואנית קלאאס לארץ, לחצו כאן