CFMoto U8

CFMoto U8


לפני חודשים ספורים השיקה CFMoto הסינית את רכב ה-UTV החדש מתוצרתה – CFMoto U550. היתה זו סנונית ראשונה של היצרנית בכניסתה לפלח רכבי העבודה המיועדים פחות לספורט או פנאי ויותר לעבודה של ממש, לאחר שמחקרים אותם ערכה קבעו כי פלח שוק זה מהווה פוטנציאל ששווה להיכנס אליו. זה עתה, זמן קצר לאחר השקת ה-U550 בעל מנוע החצי ליטר המייצר 38 כ"ס מגיע ה'אח הגדול' והחזק יותר – ה-U8 עם מנוע 0.8 ליטר והספק (מוצהר) מרשים של 62 כ"ס. ב-CFMoto מגדירים את ה-U8 החדש כ"רכב UTV במחיר של טרקטורון".
CFMoto U8

CFMoto U8


החשיפה הראשונה של ה-U8 החדש נערכה באוסטרליה, שם נמצא המותג הסיני בצמיחה עקבית מזה מספר שנים. CFMoto מצהירה על ייצור שנתי שאפתני של 600,000 כלים ב-2016, ובכך להיכנס אל שורת היצרניות המשפיעות והמובילות בתחום בעולם. השיווק באוסטרליה – ובשווקים נוספים – פונה בראש ובראשונה לחקלאים, כאשר המטרה היא להציע UTV חזק ובעל יכולות גרירה ונשיאה מרשימים יחסית כחלופה אטרקטיבית לטרקטורון, מוגבל יותר בשימושו.
CFMoto U8

CFMoto U8


ל-U8 מנוע 800 סמ"ק בתצורה V2 המייצר כאמור 62 כ"ס. כושר הגרירה הוא 550 ק"ג ויכולת נשיאת מטען בארגז הנה 230 ק"ג. הכוח מועבר אל כל הגלגלים – לפי דרישה – באמצעות גיר ריציף, כמקובל בקטגוריה. העיצוב דומה עד זהה לעיצוב שראינו ב-U550 וכמקובל בז'אנר מצורף לרכב ה-UTV החדש מגוון רחב ונדיב של תוספות ואבזור, מסוגי צמיגים וחישוקים שונים, עבור בסגירה חלקיאת או מלאה של תא הנוסעים ועד לכננת אינטגראלית מלפנים.
והמחיר? כ-9,500$ אמריקאי בלבד, בתרגום מאוסטרלית – זול משמעותית מהמתחרים המקבילים בביצועיהם. יבואנית CFMoto לארץ הנה חברת עופר-אבניר; בשלב זה גרסאות העבודה של המותג אינן מיובאות לארץ.