,

קומביין הענק קם לתחיה

Tribine Harvester LLC

Tribine Harvester LLC


מזה כשנתיים אנו עוקבים אחר חזונו של בן דילון, חוואי מאינדיאנה שבארה"ב שהציג במסגרת תערוכה חקלאית בקנזס, בתחילת 2013, את ה-Tribine – קומביין תבואות ענק ששם את כל הקומביינים הגדולים המוכרים כיום אבלים וחפויי ראש בפינה. הרעיון של דילון, בגדול, הוא חיבור בין החלק הקדמי של קומביין קונבנציונאלי (Gleaner S77 באב הטיפוס, מותג של AGCO) לבין חלק אחורי שמיוצר מחדש והכולל מיכל איסוף ומערכת ריקו ענקיים. הכלי החדש הוא פרקי – וזה לבדו נתון חריג בעולם הקמביינים לתבואות. אם לקומביינים הגדולים בשוק כיום – ג'ון דיר S680 ו-S690 – מיכל זרעים בנפח 14.5 מ"ק, במקרה של ה-Tribine הענק הנפח הוא 35 מ"ק. כן, 35,000 ליטרים. מערכת הריקון גם היא מתכנון עצמי וכוללת מספרים לא מוכרים: קוטר צינור הריקון הוא 7 מטרים וקוטרו 56 ס"מ. מערכת הריקון רבת העוצמה מסוגלת להוציא ממיכל אגירת הזרעים בקומביין אל הנגרר או המשאית למעלה מ-15 מ"ק בדקה. קצת יותר מ-2 דקות והקומביין מרוקן ויכול לחזור לעבודה במלוא התפוקה.
Tribine Harvester LLC

Tribine Harvester LLC


בחברת Tribine Harvester – היצרנית – מאמינים שגודל הכלי ותפוקתו הגבוהה יחד עם רכישת חלקים ורכיבים רבים "מן המדף" של יצרניות אחרות יפשט ויוזיל את הליך הבניה ויאפשר להציע קומביין תחרותי וכדאי מבחינת עלויות ותחזקה.
בהמשך לאותה חשיפה ראשונה בינואר 2013 ולהצהרת כוונות נוספת מטעם החברה בינואר השנה, מודיעה עתה Tribine Harvester על תחילת הייצור בינואר 2016, בדיוק לפי התכנון והצהרות העבר. העיר ניוטון בקנזס (Newton) שמחה לארח שאיזור התעשייה שלה את המפעל החדש וזה כבר נמצא בשלבי הקמה אחרונים, על שטח של 12.6 דונם עם אפשרויות הרחה בעתיד. המדינה מעניקה למפעל הטבות מס ומעודדת את היזמים להשקיע דווקא שם, במטרה לייצר עוד מקומות עבודה בעתיד.
מה שלא ידוע בשלב זה הוא השיווק, המכירות, ההפצה וכמובן – המחיר. יש להניח שעד לתחילת הייצור הסדרתי בתחילת 2016 יתבררו גם פרטים אלו.
Tribine Harvester LLC

Tribine Harvester LLC