, ,

חדש בארץ: עמודים סופגי אנרגיה לבטיחות

עמודים סופגי אנרגיה מתוצרת SoftStop

עמודים סופגי אנרגיה מתוצרת SoftStop


חברת 'ארבל-שטראוס' המתמחה בשיווק והתקנה של ציוד בטיחות בדרכים החלה לשווק בארץ עמודים ומעקות סופגי אנרגיה לשווקי החקלאות והתעשיה. מדובר בעמודים ומעקות מתוצרת חברת SoftStop הבלגית, הרשומים כפטנט רשום.
הרעיון מאחורי המוצר פשוט אך חכם: עמודים מאסיביים המותקנים על בסיס פלדה מאסיבי כאשר בניגוד להתקנה רגילה מוצע כאן פרק אלסטי נסתר מעין, בין העמוד לבסיסו. מנגנון פנימי זה מאפשר לעמוד לספוג אנרגיית פגיעה, להתכופף ללא פגע ולאחר הזזת האלמנט הפוגע – לחזור למצבו הקודם. המנגנון המאפשר פגיעה וכיפוף מוגבל בזווית ומאפשר כיפוף העמוד עד לזווית מסוימת, במטרה למנוע בכל זאת מהרכב הפוגע להמשיך בנסיעה לכיוון האזור עליו העמוד מגן. תכונה זו – מדגישים אנשי 'ארבל-שטראוס' – מבדלת את המוצר מבית SoftStop ממוצרים אחרים וכמובן מעמודים ומעקות קשיחים סטנדרטיים, שכן למרות הגמישות ויכולת הספיגה הנדיבה – בסופו של דבר מדובר במחסום אמיתי אשר יעצור את הרכב.
עמודים ומעקות סופגי אנרגיה מתוצרת SoftStop

עמודים ומעקות סופגי אנרגיה מתוצרת SoftStop


לדברי אנשי חברת 'ארבל-שטראוס' מציעים העמודים סופגי האנרגיה מתוצרת SoftStop חיסכון משמעותי בכסף, הבא לידי ביטוי בשתי נקודות עיקריות: 1. המוצר מעניק הגנה משמעותית לקוי יצור, קירות, דלתות, משקופים, עמודי המבנה וכל מה שהעמודים סופגי האנרגיה מגינים עליו. 2. בניגוד לעמודים שאינם סופגי אנרגיה ובעלי יכולת אלסטית המתעקמים או נעקרים ממקומם לאחר מספר פגיעות, התושבת האלסטית מאפשרת לסופג האנרגיה להמשיך ולתפקד לאורך זמן בדריסות וחזרות ונשנות מבלי להיעקר ממקומו.
מעקה סופג אנרגיה מתוצרת SoftStop

מעקה סופג אנרגיה מתוצרת SoftStop


בחברת 'ארבל-שטראוס' מייעדים את העמודים והמעקות סופגי האנרגיה למגוון רחב של שימושים (גם) בתחומי החקלאות, בהם הגנה על קירות ומשקופים במוסכים או סככות טרקטורים וגד"ש, הגנה על נקודות תדלוק, מניעת כניסת רכב לאזורים רגישים, הגנה על ציוד נייח דוגמת ראשי מערכת השקיה, ארונות חשמל, גז, גנרטור וכיו"ב, הפרדה בין אזורי עבודה לאזורי מכירה במשתלות או יקבים, הגנה על נקודות רגישות במרכזי מזון ותערובת ועוד.
מעקה סופג אנרגיה מתוצרת SoftStop

מעקה סופג אנרגיה מתוצרת SoftStop


ההיצע כולל מגוון רחב של עמודים באורכים ובקטרים שונים, החל מ-3" עם עובי דופן של 5 מ"מ ועד ל-7" עם עובי דופן של 8 מ"מ. העמודים סופגי האנרגיה מציעים יכולות עמידה בפני פגיעות רכב עד למהירויות של מעט יותר מ-20 קמ"ש. במלאי קיימים עוד מגוון מחברים וזוויות מותאמים, כך שניתן להרכיב מעקות הגנה סופגי אנרגיה במגוון צורות, בהתאם לצורכי הלקוח ולתנאי האתר. זאת ועוד: כל חלקי העמודים, המחברים והבסיסים מחוברים באמצעות ברגים, כך שבמידה וחלק כלשהו נפגע או ניזוק – אין צורך להחליף את כולו, אלא רק את החלק שנפגע.
לפרטים נוספים, מידות ועלויות, ניתן ליצור קשר עם חברת 'ארבל-שטראוס' בטלפון 04-9113418