, ,

ניו הולנד מאמינה במתאן

New Holland T6.175 methane

New Holland T6.175 methane


ניו הולנד היא מיצרניות המיכון החקלאי והטרקטורים המובילות את הפיתוח של ציוד המונע באמצעות גז מתאן, המופק ממקור טבעי. החברה נחשבת גם כחלוצה בפיתוח ובחינת השימוש בתאי דלק כמקור לאנרגיה, וכבר ב-2006 הצהירה על כיוון זה במחלקות הפיתוח שלה. ב-2009 הוצג טרקטור הקונספט ניו הולנד NH2 שניזון מתאי דלק, אך עם הזמן נזנח כיוון זה בשל העלויות הגבוהות ותוגברה ההשקעה בפיתוח מנועים הניזונים מגז.
בשנת 2013 השיקה החברה טרקטור מוסב המוזן באמצעות גז מתאן נוזלי שהתבסס על סדרה T6 של ניו הולנד (T6.140 למען הדיוק). היה זה הדור הראשון של היצרנית בפיתוח טרקטורים המוזנים גז נוזלי, והוא פותח בשיתוף החברה האחות האוסטרית שטאייר (Steyr). מנוע 4-הצילינדרים שך הניו הולנד T6.140 מוזן המתאן ייצר 136 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ.
זה עתה חשפה ניו הולנד את הדור הבא של הטרקטורים מוזני המתאן שלה, והפעם בהתבסס על ניו הולנד T6.175 שהוסב לכך. כאן מדובר במנוע 6-צילינדרים שבגרסתו המוסבת מייצר 179 כ"ס ומומנט מרבי מרשים של 75.4 קג"מ. כחלק מגישה שונה למונח "מיכל דלק" מפוזרים ברחבי הטרקטור 9 מיכלי דלק קטנים בנפח כולל של 300 ליטרים – כ-52 ק"ג של מתאן דחוס – מה שאמור להספיק לכמחצית יום עבודה ממוצע. בניו הולנד מאמינים כי מיכלי הדלק שיכילו את המתאן יוכלו להתווסף או לרדת מהטרקטור – בהתאם לדרישות, וישמשו באופן יעיל יותר כגורם המשפיע על חלוקת המשקל. בחברה מאמינים גם בהתקנת מיכלים על ציוד נגרר ונלווה ובחלוקה שונה על הטרקטור (כולל כתוספת למשקולות קדמיות) כחלק מתכנון ציוד וטרקטורים עתידי.
New Holland T6.140 Methane

New Holland T6.140 Methane


בניו הולנד טוענים כי הגרסה מוזנת המתאן של ה-T6.175 הגיעה לצריכת דלק ממוצעת הנמוכה ב-20-40% ביחס לגרסה המוכרת של הדגם – בהתאם לאופי השימוש. מן הסתם מדובר בחיסכון משמעותי ביותר בעלויות התפעול של טרקטור מוזן במתאן, ולכשיבשיל טרקטור שכזה לכדי ייצור סדרתי מאמינים בניו הולנד שגם מחיר הרכישה שלו לא יעלה משמעותית ביחס למחיר טרקטור רגיל, ושקלול שני פרמטרים אלו יחד יובלי למוצר תחרותי ביותר. גם בנושא פליטת מזהמים מציע מנוע מוזן במתאן יתרון משמעותי עם נתון האומר 80% פחות מזהמים ביחס למנוע דיזל מקביל.
בניו הולנד מאמינים כי בעוד כחמש שנים ניתן יהיה להשיק טרקטור המוזן במתאן שיהיה תחרותי במחיר הרכישה בהשוואה לטרקטור מקביל הניזון מסולר, ובסעיפי צריכת הדלק יציע יתרון מובהק. בחברה מאמינים כי תוך כחמש שנים כבר תוכל להציע גרסה סדרתית של טרקטור מוזן במתאן. ההסבה לשימוש בגז מתאן היא זולה, מהירה ופשוטה יותר מההסבה לשימוש בתאי דלק, למשל, ולכן אין צורך בפיתוח ותכנון טרקטורים מן המסד, על כל העלויות הגבוהות הכרוכות בכך. מבחינת ניו הולנד היא נמצאת כפסע לפני ההגעה לפיתוח מנוע מוזן מתאן מוכן לייצור, וכאמור מהווים הבדיקות והניסויים אותם היא עורכת חיזוק משמעותי על כי מדובר בכיוון נכון וכדאי. בקרוב נדע…
New Holland T6.140 Methane

New Holland T6.140 Methane