,

הויקינגי של ימאהה בארץ

Yamaha Viking

Yamaha Viking


יבואנית רכבי ה-UTV והטרקטורונים של ימאהה החלה בשיווק ימאהה וייקינג (Viking), נציג היצרנית בסגמנט רכבי העבודה הקומפקטיים הרב תכליתיים. הוייקינג הגיע לארץ לראשונה לפני מספר חודשים לצורכי תקינה, ועתה כאמור החל השיווק.
ימאהה וייקינג הוא תשובת ימאהה לפולריס ריינג'ר ושות' – רכבי UTV מתקדמים המיועדים בראש ובראשונה למטרות עבודה, עם ערך מוסף של הנאה ופנאי. הכלי הושק ב-2013 והתקבל בארה"ב – השוק הגדול והחשוב בעולם לסוג כלי רכב כזה – בהתלהבות רבה, בעיקר הודות למנוע החזק (למעשה – החזק בקטגוריה שלו) ובשילוב המוצלח בין נוחות ושימושיות.
Yamaha Viking

Yamaha Viking

Yamaha Viking

Yamaha Viking


הוייקינג מצויד במנוע חד-בוכנתי וותיק ומוכר – בעיקר מטרקטורוני העבודה הכבדים של היצרנית – בנפח 686 סמ"ק. הקירור נעשה באמצעות מים, ההזרקה אלקטרונית וההספק המרבי עומד על כמעט 47 כ"ס. בהשוואות שבוצעו בארה"ב מול הפולריס ריינג'ר 800 – מתחרהו הישיר – התברר שהספק זה מספיק בכדי להציע מהירות מרבית גבוהה יותר; אולי לא ממש קריטי לצורכי עבודה, אך ממחיש היטב את ההספק המכובד של הכלי.
ההנעה כפולה, כמובן, עם אפשרות לברור בין הינע אחורי, כפול או כפול נעול-דיפרנציאלים. הצמיגים הסטנדרטיים הם במידה 25×8-12 ומהלך הגלגלים זהה בכל ארבעת המתלים (הנפרדים) ועומד על כמעט 21 ס"מ. כמקובל בקטגוריה מועבר הכוח אל הגלגלים באמצעות גיר רציף. שלושת המושבים הנפרדים בדגם זה מהווים יתרון משמעותי לנדרשים לנייד אנשים בשטח על ציודם. מדובר בשלושה מושבים מקוריים המוצעים עם חגורות בטיחות מותאמות. לוייקינג משקל עצמי של 610 ק"ג, הוא מורשה לשאת כ-270 ק"ג בארגז ולגרור עגלה במשקל עד 680 ק"ג.
Yamaha Viking

Yamaha Viking


הוייקינג מוצע גם בגרסה ארוכה עם שתי שורות מושבים (Viking 4), המציעים 6 מקומות ישיבה. בעיות רישוי ותקינה חלמאיות בארץ, המותירות לכלים כאלו להוביל רק עד 4 נוסעים, מייתרת בינתיים גרסאות אלו ולכן הן כרגע לא מיובאות.
מחברת קשר ימי נמסר לנו כי גרסאות ראשונות של הוייקינג כבר נמסרו ללקוחות. המחיר עומד על 75,000 שקל (לפני מע"מ, למזומן). בחברה מציעים בנוסף מגוון תנאי מימון. לפניה ליבואנית ימאהה לארץ, לחצו כאן

מבחן שנערך בסמוך להשקת הדגם בארה"ב: