John Deere 5ML

John Deere 5ML

ג'ון דיר מודעיה על הרחבת סדרה 5 הפופולרית (פחות אצלנו, יותר בעולם) עם גרסאות חדשות – חזקות יותר, אך המצוידות במנועי 4 צילינדרים המבטיחים צריכת דלק נמוכה במיוחד.
הגרסאות החדשות והחזקות יותר מוצעות תחת תת-הסדרות 5E ו-5ML, הראשונה היא סדרת טרקטורים רב שימושיים המיועדים במגוון משימות במשק, ברפתות כמו גם בעיבודים, חציר, כיסוח ועוד. השנייה היא סדרה מונמכת, המיועדת לעבודה במטעים, כרמים ובמגוון תחומים נוספים – כאשר קיימת בעיית צפיפות, גובה ו/או רוחב בסביבת העבודה.

John Deere 5100E

John Deere 5100E

ג'ון דיר סדרה 5E מוצעת כעת בשתי גרסאות – 5085E ו-5100E עם 85 ו-100 כ"ס בהתאמה. המנועים הם PowerTech 4045 מעודכנים העומדים בתקני Tier 4 Final המובטחים להיות נקיים וחסכוניים משמעותית בהשוואה לדגמים עד לשנת המודל 2014. המערכת ההידראולית חודשה וחוזקה ויכולות ההרמה בהתאם; בזרועות האחוריות מדובר על כ-1,500 ק"ג ובכף – תלוי בדגם – ניתן להניף עד לשיא הגובה עד 1,600 ק"ג.
תיבת ההילוכים הסטנדרטית היא מסוג PowrReverser עם 24 הילוכים קדמיים ו-12 אחוריים. שינוי ביחסי ההעברה מאפשרים עתה נסיעה במהירות המרבית בכ-65% סל"ד במנוע בהשוואה לדגמים היוצאים של סדרה 5E, כאשר המשמעות היא בלאי נמוך יותר ובעיקר – ירידה בצריכת הדלק. גם ביציאת הכוח האחורית מוצע יחס העברה חדש המאפשר הפעלת ציוד במהירות מנוע של 1,700 סל"ד בלבד, מה שיכול להוביל לירידה בצריכת הדלק של עד 20%, מבטיחים בג'ון דיר.

John Deere 5085E

John Deere 5085E

במסגרת הטיפול במנועים והוספת גרסאות הספק חדשות, טופלה גם הארגונומיה. תא המפעיל הסגור (אופציה) קיבל הגבהה ברצפה ושינויים קלים בעיצוב השמשות, עם הבטחה לשדה ראיה טוב יותר לפנים – עוד מטר התווסף לשדה הראייה בחזית הטרקטור. עוד טופלו לוח המחוונים, מתגי התפעול והמסך שכאן הוא חדש, ברור וקריא יותר ומעביר עוד מידע ופרטים (בכלל זה מהירות אמיתית ביחס לקרקע, מהירות PTO, הצגת פרמטרים שונים של תיבת ההילוכים ומערכות רתומות, דיאגנוסטיקה ועוד). דגמי סדרה 5E מוצעים עתה כאופציה מוכנים "מהמפעל" להתקנת מעמיס קדמי – או עם מעמיס מותקן, מדגם H240 של ג'ון דיר.

John Deere 5ML

John Deere 5ML

ג'ון דיר סדרה 5ML החדשה כוללת שתי גרסאות – 5100ML ו-5115ML, עם 100 ו-115 כ"ס בהתאמה. גם כאן משרת מנוע ה-PowerTech 4045 העדכני, הנקי והחסכוני יותר. מדובר בסדרת טרקטורים בסיסיים ומונמכים, המוצעים עם תא מפעיל פתוח בלבד, מושב מפעיל הממוקם נמוך יותר ואינם מיועדים לריסוסים, למשל. אלו טרקטורים רב שימושיים ותכליתיים המיועדים לפעול (גם) במקומות מוגבלי גובה כמו משימות כיסוח במטעים, עיבודים, עבודה במקומות מקורים וכיו"ב (לא להתבלבל עם הטרקטורים הייעודיים למטעים – סדרה 5GL). בסדרה זו מוצעות 2 תיבות הילוכים לבחירה: 16F/16R או 32F/16R PowrReverser – המאפשרת שינוי כיוון נסיעה מהיר ללא מצמד.
גם בדגמי סדרה זו מוצע מסך חדש ומשופר, בדומה למוצע בסדרה 5E דלעיל, ושיפורים נוספים בהנדסת האנוש ובסביבת המפעיל, כדלקמן.