,

קומביין לתחמיץ: הכל כלול

קונספט חדש של קומביין לתחמיץ יוצא לדרך. מומחית הנגררים ומפזרות הדשן החקלאיים הגרמנייה Lomma Sachsen חברה אל יצרנית מערכות החימום המרכזיות לתעשייה ולחקלאות האוסטרית Gilles ואל איש העסקים הבלגי דומיניק דוטריו במטרה לפתח ולייצר את הקומביין העתידי. מדובר בשעטנז המיוצר מחלקי ציוד וכלים המיוצרים על ידי מספר חברות באופן סדרתי, שיירכשו בנפרד, ובסופו של תהליך יורכבו מחדש לכדי הקומביין הייחודי שייקרא Le Gilles Pro DX 4. הרעיון העיקרי – כפי שניתן לראות – הוא לאפשר קציר תחמיץ גם בתנאי שטח קשים וטובעניים שכן לקומביין חלק אחורי שהוא בעצם מיכל איסוף גדול (42 מ"ק) אליו "נורה" הירק הקצוץ, כך שאין צורך בטרקטור עם נגרר או משאית שיסעו במקביל.
החשיפה הראשונה של הכלי החדש אירעה כבר באפריל השנה, ולמעשה מדובר בשלב האחרון באבולוציה של כלי זה, שהחלה עם אב טיפוס ראשון שפותח כבר לפני כשני עשורים, ומאז הלך והשתפר והשתכלל. עתה מודיעה הנהלת החברה המשותפת על המפרט הצפוי ועל התוכנית לייצר את ה-Le Gilles Pro DX 4 באופן סדרתי בגרמניה, אך פרטים נוספים כמו מתי יתחיל הייצור, מחירים צפויים והיכן ישווק – טרם פורסמו.
הקומביין Le Gilles Pro DX 4 הוא כלי פרקי המצויד בנוסף גם בהיגוי אחורי (מה שמאפשר נסיעה "על הצד", במטרה למנוע מהגלגלים לנסוע באותם הקוליסים ולמזער את דחיסת הקרקע בתנאי לחות ובוץ).
השלדה הבסיסית נלקחה מעגלה מתוצרת Lomma Sachsen שפותחה לאיסוף סלק סוכר. יחידת השולחן הרחבה (EasyCollect – 7.5 m) ותא המפעיל נלקחו מ-Krone Big X 850 והמנוע יקבע סטנדרטים אפילו בהשוואה לקומביין החזק ביותר בשוק כיום (Krone Big X 1100 לו 1,078 כ"ס) עם צפי לייצר 1,200 כ"ס. המנוע המיועד הוא בנפח 24 ליטר, עם 12 בוכנות ומתוצרת MAN. כל יחידת המיכל האחורי מתרוממת עד לגובה סף שפיכה של 5.0 מטרים במטרה לאפשר ריקון מהיר ונוח לכל סוג נגרר או ארגז משאית מוכרים בשוק.
כאמור, בשלב זה לא פורסמו מועדי תחילת הייצור הסדרתי והשיווק. בשלב ראשון ישווקו הקומביינים החדשים באירופה, אך אנשי היצרנית בהחלט מכוונים גם לצפון אמריקה, רוסיה ואוסטרליה. בסרטון למטה נראה אב הטיפוס הקודם ל-Le Gilles Pro DX 4 בפעולה.

וזו כבר גרסה של ה-Le Gilles Pro DX 4: