, ,

הזחל הרעב: וורסטיל DeltaTrack Creeper

Versatile 550 DTC
יצרנית הטרקטורים הגדולים מקנדה – וורסטיל (Versatile) – משיקה מערכת זחלי גומי לטרקטורי עיבודים כבדים, המוגדרת על ידה כ'מהפכנית'; מדובר במערכת המהווה המשך פיתוח של מערכת הזחלים המקורית של וורסטיל, המכונה DeltaTrack, אך המיועדת – לראשונה בתעשייה – לעיבודי שורה יסודיים, חריש עמוק ומשימות עיבוד נוספות הדורשות מקסימום מומנט במהירות נמוכה. המערכת החדשה מכונה DeltaTrack Creeper והיא כאמור מתבססת על מערכת ה-DeltaTrack המוכרת, אך שואבת אלמנטים ממערכות DeltaTrack שעברו התאמה לשמש בתעשיית המכרות, הפיתוח, הסלילה והחציבה על טרקטורים פרקיים כבדים של היצרנית, שהוסבו לשימושים דנן, בעיקר כגוררי 'סקרייפרים'. מערכת זו – DeltaTrack Scraper Special – עברה התאמה לשימוש חקלאי ומיועדת לנוע גם במהירויות איטיות ביותר, עד 1.52 קמ"ש ב-1,800 סל"ד במנוע.
Versatile 450 DTS Scraper
בוורסטיל מדגישים כי נתונים כגון אלו נדרשים במשימות ספציפיות דוגמת הטמנת קווי השקיה, למשל, משימה בה השליטה המדוייקת במהירות העבודה היא קריטית, ובמקביל יש הצורך בכל רגע נתון לקבל את מלוא הפוטנציאל של הכלי (הספק, מומנט, אחיזה) גם במהירויות גבוהות יותר.
בוורסטיל טוענים כי מדובר במערכת ראשונה בשוק של זחלי גומי המיועדים לעבוד במומנט קיצוני ובמהירויות נמוכות, ובכך להתאים למשימות עיבודים 'כבדים' כמו חריש עמוק, יחד עם היתרונות המוצעים על ידי מערכות זחלים, בראשם כמובן יכולת הציפה הגבוהה ודחיסת הקרקע הנמוכה ביחס לשימוש בגלגלים סטנדרטיים.
Versatile 550 DTC
בכדי לאפשר משימות עתירות מומנט שכאלה נדרש פיתוח זחלים מיוחדים למערכת ה-DeltaTrack Creeper החדשה; ההיצע כולל זחלי גומי מחוזקים מסוג Camoplast 6500 המוצעים ברוחב 30" או 36" (כ-76 או כ-91 ס"מ בהתאמה) שעברו חיזוקים והתאמות בהשוואה לזחלים סטנדרטיים. בין היתר התווספו שכבות אריג נוספות – בעיקר באזור הזיזים הפנימיים המשמשים לאחיזה עם גלגל השיניים המניע, פני הזחלים הפכו בולטים ואגרסיביים יותר והפרופיל הותאם לאחיזה טובה יותר בעיקר על מצע לח או רופף. בוורסטיל טוענים כי לזחלים המשמשים את מערכת ה-DeltaTrack Creeper עמידות גבוהה יותר בפני כוחות קריעה, מתיחה ושחיקה, ובסה"כ מעניקים אורך חיים ארוך יותר, למרות הייעוד המתאים לתנאי עבודה קיצוניים ביחס לזחלים על מערכת DeltaTrack סטנדרטית.
וורסטיל מציעה את מערכת הזחלים החדשה עם שלושה כלים, בטווחי הספק של 450-550 כ"ס, ששמם עודכן בהתאם: וורסטיל 450DTC (קיצור של DeltaTrack Creeper), וורסטיל 500DTC ו-וורסטיל 550DTC. המנוע מגיע מקאמינס – QSX15 בנפח 15.0 ליטרים – והוא משודך לתיבת הילוכים מאסיבית (Powershift) עם 16 מהירויות הכוללת גם מהירויות זחילה. בוורסטיל מציעים עם כלים אלו שנתיים אחריות יצרן. הקנדים החלו כבר למכור את גרסאות ה-DeltaTrack Creeper בצפון אמריקה במספרים קצובים, כאשר המכירה המלאה תחל בקיץ הקרוב, בעוד חודשים ספורים. המחיר, אגב, מתחיל בכ-475,000$ לגרסה הבסיסית, הוורסטיל 450DTC.
טרקטורי וורסטיל אינם מיובאים לארץ.