,

ברידג'סטון VT Tractor החדש במבחן

Bridgestone VT Tractor
לפני מספר חודשים החלה ברידג'סטון היפנית לשווק את צמיג הטרקטורים VT Tractor; היצרנית הגדירה את הצמיג החדש בשעתו כ'צמיג פרימיום' עם הבטחה לביצועים ויכולות מהטובות בתחום. בין השאר מתאפיין צמיג חדש זה – הודות למבנה פנימי חדשני – ביכולת להעמיס עליו עוד משקל בהשוואה לצמיגים מקבילים במידותיהם, ובמקביל ליצור דחיסת קרקע נמוכה יותר.
ארגון החקלאות הגרמני DLG לקח את הצמיג החדש לבדיקה, ועל פניו נראה כי אנשי ברידג'סטון לא הפריזו בתיאורם את יכולות ה-VT Tractor נעול על טרקטור.
Bridgestone VT Tractor
תוצאות הבדיקה, שכללה מספר תנאי עבודה ומצבים המאפיינים צמיג מסוג זה, החלו בכך שמסתבר כי הצמיג החדש מסוגל לשאת תוספת של לא פחות מ-15% במשקל בהשוואה לצמיג מקביל במידותיו (הצמיגים נבחנו במידה 710/70 R 42) – ולהותיר אותו לחץ על פני הקרקע, מן הסתם לאחר הורדת לחץ האוויר; הורדת לחץ האוויר מ-1.0 ל-0.8 bar, למשל, הגדילה את שטח המגע של הצמיג עם הקרקע ב-26%, תוך שמירה על תכונות הצמיג מבחינת אחיזה, החלקה, כוחות פיתול ועוד.
עוד נבחן הצמיג במצב החלקה של 15% והוכיח אחיזה (יכולת גרירה) טובה ב-5% מצמיג מדור קודם של ברידג'סטון. במקביל הוכחה ירידה בצריכת הדלק – באותם התנאים.
בברידג'סטון מציינים את טכנולוגיית בניית דפנות הצמיג החדשניות המכונה על ידם Narrow Rim Option והמאפשרת התקנת הצמיג החדש על מגוון רחב של חישוקים סטנדרטיים ונפוצים. לעיתים ניתן להתקין את אותו הצמיג על חישוקים הגדולים זה מזה בעד 15% (ברוחב). מדובר ביתרון שיווקי משמעותי שכן אין צורך להגביל את השימוש בצמיג החדש רק לטרקטורים עם חישוקים מסוג ובמידה מסוימים. אנשי ברידג'סטון מדגישים כי גם בהתקנה על חישוקים ברוחבים שונים, תישמר אחיזת הצמיג על החישוק באותה המידה.
לפניה ליבואנית צמיגי ברידג'סטון לארץ, לחצו כאן