, ,

זטור ממשיכה לגדול, תרתי משמע…

Deutz TCD 6.1 L6 engine
יצרנית הטרקטורים הצ'כית זטור (Zetor) הודיעה על תחילת יישומו של הסכם לאספקת מנועים חדשים מדויץ הגרמנייה שנכנס לתוקף בימים אלו; פרטי העסקה מלמדים כי מדובר במנועי ה-TCD 2.9 L4 וה-TCD 6.1 L6 המתקדמים והמצליחים של דויץ, בנפח 2.9 ו-6.1 ליטר ועם 4 ו-6 צילינדרים בהתאמה. בזטור הודיעו עוד כי המנועים נועדו לשרת בטרקטורים חדשים שיוצגו במהלך 2015 ו-2016. המנועים החדשים והמתקדמים של דויץ יצטרפו למנועי 4 צילינדרים פשוטים יותר המיוצרים על ידי זטור זה מכבר, והמשרתים כבר באי-אלו דגמי החברה.
Zetor Major
הפרטים שפורסמו על ידי זטור בהקשר לעסקת המנועים עם דויץ מחזקים מידע קודם אודות הרחבת ההיצע של זטור, השבחתו והעלאתו בדרגה מן ההיבט המכאני, הביצועי והעיצובי, במסגרת תוכנית כוללת שאפתנית לפיה ממשיכה היצרנית הפרטית המצליחה לחתור מעלה ולהציע כלים תחרותיים ומתקדמים יותר ויותר. בתחילת 2013 הוחל בשיווק הזטור מייג'ור המתקדם – לפחות בהשוואה להיצע היצרנית עד אז, המוצע בינתיים ברמת הספק אחת (77 כ"ס) ובמחיר תחרותי ברוב שווקי אירופה. באפריל 2014 הוחל בשיווק הזטור פורטה HD המתקדם בטווח ההספק שבין 127-147 כ"ס ולהשנה (2015) הבטיחו אנשי היצרנית הצ'כית את השקתה של הסדרה החדשה – זטור מקסטרה, שתכלול לראשונה עבור היצרנית טרקטורים עם עד 200 כ"ס ואולי אף יותר.
Zetor Maxterra 165
דובר היצרנית הודיע כי במהלך 2015 תשלים החברה את תוכניתה להציע 6 סדרות טרקטורים בסה"כ, כאשר ביניהן תיכללנה הסדרות החדשות Crystal ו-Super, שניהם שמות דגמי עבר של זטור שיוחזרו לשימוש, וה- Maxterra שנחשף כבר ב-2009 כאב טיפוס. זו האחרונה תמוצב בפסגת ההיצע עם דגמים שככל הנראה יציעו 200 כ"ס ויותר; מנוע ה-TCD 6.1 L6 של דויץ שיותקן בדגמי הסדרה מוצע כיום בטווחי ההספק שבין 160 ל-283 כ"ס, כך שניתן להעריך כי בכך יכוסה טווח ההספק בסדרה זו, שכאמור הובטח כי יחצה את קו ה-200 כ"ס.
סגן יו"ר זטור, מאריאן ליפובסקי, אישר כי המנועים החדשים ישרתו בדגמים הגדולים יותר הצפויים להיות מושקים השנה, וכי בשלב זה מבוצעים "ליטושים עיצוביים" אחרונים לקראת ההשקה. המותג זטור (עדיין) אינו מיוצג בארץ, אך לא נתפלא אם זה מכבר נערכים גישושים או מגעים בין יזמים ישראליים לבין קברניטי המותג העולה לגבי ייבוא סדיר, שכן על פניו מדובר במותג המציע כלים מתקדמים והעומדים בכל התקנים העדכניים ביותר כיום – עם ייתרון ברור של מחיר תחרותי. נמתין להתפתחויות.