,

מיני משאית חשמלית ראשונה בישראל

Goupil G3
לראשונה משווקת בישראל מיני-משאית חשמלית עם 0 צריכת דלק ו-0 זיהום אוויר. חברת ד.ל.ב. מוטוספורט מקבוצת דוד לובינסקי מודיעה על התחלת שיווק ה'גופיל G3' המתהדרת בחוסר התלות בדלק ובביצועים מרשימים, לבטח ביחס לגודלה. הגופיל G3 מוגדר כרכב תפעולי ומיועד לנוע גם בתוך מבנים, בהם לא ניתן או לא מומלץ לנוע עם מנוע בעירה פנימית מרעיש ופולט גזים רעילים.
Goupil G3
גופיל G3 היא מיני-משאית קומפקטית (אורכה 3.22 מ' בלבד) המציגה נתונים בהחלט מרשימים; קודם כל: טווח הטעינה. עם 60 עד 120 ק"מ בין טעינות (זמן הטעינה עומד על 6-10 שעות, תלוי בקיבולת הסוללות) מדובר בטווח מרשים בהחלט. המצברים האוגרים את החשמל ממוקמים מתחת לרצפת הרכב ומשקלם הגבוה גורם להורדת מרכז הכובד כלפי מטה, למרות המבנה הצר (1.1 מ' רוחב בלבד) והגבוה של הרכב (2.2 מ'). המצברים נדרשים להיות מלאים במים, ולהקלת התחזוקה מוצע ב-G3 פתח מילוי אחד עבור כל המצברים. המשקל העצמי עומד על 925 ק"ג. יכולות ההעמסה והגרירה לא יביישו כלי רכב גדולים בהרבה, עם 700 ו-3,000 ק"ג בהתאמה. ממדי הארגז הם 1.865 מ' אורך ו-1.035 מ' רוחב. הן היצרנית והן היבואנית מדגישות כי הודות למידות אלו מדובר ברכב זריז במיוחד בעל יכולת תמרון גבוהה – הן מחוץ ובין, והן בתוך מבנים. המהירות המרבית מוגבלת ל-40 קמ"ש.
Goupil G3
ה-G3 מיועד לשני נוסעים ומוצע במגוון תצורות ומרכבים שונים – החל מארגז פתוח ומתרומם, עבור בארגז סגור קשיח, מחופה ברזנט, ארגז קירור, ועד למערכות מקצועיות של שאיבת עלים, ריסוס, מערכת כיבוי אש, איסוף אשפה ועוד. במגזר החקלאי/מוניציפאלי מתאים הרכב החשמלי החדש לשרת בבתי אריזה, כרכב שירות באתרים סגורים (מפעלים, רפתות גדולות, משקים, משתלות וכיו"ב), רכב להובלת מטענים שונים בחממות, בתי קירור או כרכב שירות לחצרן ולגננים הפועלים בסמיכות למגורי אדם, תנאים בהם נדרש מינימום רעש או פליטת מזהמים. כרכב חשמלי שאינו מרעיש מדובר כמובן גם ביתרון בכל סוג עבודה המתבצע בסמוך ובין בעלי חיים.
Goupil G3
"הגופיל G3 הוא כלי רכב מאוד פונקציונאלי העונה על הצרכים המיוחדים של מוסדות, בהם כלי שקט, לא מזהם ובעל יכולת תמרון גבוהה עשוי להחליף כלים קיימים שמתאימים פחות לסביבה בה הם נמצאים" אומר רווה תבורי, מנהל תחום הרכב החשמלי בד.ל.ב מוטוספורט. "בחנו את הכלי בפארקים, מפעלים ובתי חולים וקיבלנו משוב נהדר מהלקוחות הפוטנציאליים שמעוניינים בכלי שימושי, ירוק וחסכוני במיוחד בעליות האחזקה".
היבואנית – ד.ל.ב. מוטוספורט – מוכרת הודות לייבוא ושיווק פולאריס האמריקאית לארץ; גופיל (Goupil) היא חברה אמריקאית שהוקמה ב-1996 ומתמחה בייצור כלי רכב תפעוליים ומסחריים בעיקר, המונעים באמצעות חשמל או הינע משולב (היברידי). כיום היא בבעלות פולאריס ואחראית בחברה על תחום כלי הרכב החשמליים לעבודה, לתעשייה, מפעלים, שירותים מוניציפאליים, חקלאות וכיו"ב. לפולאריס חטיבה חשמלית נוספת – GEM – המתמחה בכלי רכב חשמליים לנסיעה בעיר, רכבי גולף ורכבי פנאי.
Goupil G3
מחיר הגופיל G3 מתחיל ב-88,000 שקל (לפני מע"מ) עבור גרסת הארגז הפתוח ('פיק-אפ'). מחיר זה מתייחס לרכב עם מערכת מצברים המתאימה לטווח נסיעה מרבי של 60 ק"מ בין טעינות. לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות לרווה מ'ד.ל.ב מוטוספורט' באמצעות הדוא"ל raveta@lubinski.co.il.