New Holland TD5.95
בסוף 2012 השיקה ניו הולנד את סדרה TD5 שלא לא ניתן להפריז בחשיבותה עבור היצרנית; מדובר בטרקטור וורסטילי שיוצע בטווח תצורות והספקים רחב, עם מנועים מתקדמים ושעתיד יהיה לשמש כאחד ממקורות הרווח החשובים עבור היצרנית הכחולה. "סוס העבודה" החדש אכן נקלט יפה בשווקים השונים, ולפחות על סמך נתוני ניו הולנד – והסדרה בהחלט עונה על הציפיות, לפחות באולמות התצוגה.
מסיבה זו קל להבין את הרענון המקיף וסדרת השיפורים והשדרוגים שניו הולנד מעבירה את סדרה TD5 עתה, לקראת שנת הדגם 2015; בכדי לשמר את מעמדה כסדרת טרקטורים חקלאיים מצליחה, רבת מכר, וכמובן – עדכנית, מתקדמת וחסכונית, נראה היה לקברניטי ניו הולנד שהזמן ל'אוברול' הגיע. המתחרות לא בדיוק נחות על שמריהן…
בניגוד ללא מעט מקרים דומים, בהם מוצגת סדרה מעודכנת ושעברה מקצה שיפורים כ"חדשה", הרי שבהודעה לעיתונות שהוציאה ניו הולנד בגרמניה (שם הוצגה הסדרה המעודכנת לראשונה) מודגש כי מדובר ב"מתיחת פנים" וב"סדרת שיפורים", ולא חלילה בטרקטור חדש לגמרי, וזאת במטרה להציע את דגמי הסדרה חסכוניים ונקיים מבעבר, חזקים ונוחים יותר – עם אותו השם, וכמעט ללא שינויים עיצוביים חיצוניים. אבל, עיון במה שבוצע בסדרה החדשה, הופך אותה הלכה למעשה ליותר חדשה ממעודכנת, עם לא מעט מכלולים חשובים חדשים לגמרי. הנה הפירוט;
New Holland TD5.115
היצע הדגמים העדכני כולל 6 גרסאות הספק שונות, כולן מוצעות עם תא מפעיל סגור או פתוח, לבחירה. ניו הולנד TD5.65 מציע 65 כ"ס; ניו הולנד TD5.75 מציע 72 כ"ס; ניו הולנד TD5.85 מציע 86 כ"ס; ניו הולנד TD5.95 מציע 99 כ"ס; ניו הולנד TD5.105 מציע 107 כ"ס ולחזק בסדרה – ניו הולנד TD5.115 מנוע המייצר 114 כ"ס. ארבעת הדגמים החדשים מצויידים עתה במנוע FPT חדש בנפח 3.4 ליטר העומד בתקני Tier 4A. מנוע זה מצוייד במערכת הזרקה בלחץ גבוה ובשיטת מסילה משותפת. מנועים אלו כוילו מחדש וכוללים מחשב ניהול חדש שבין היתר הוריד את הסל"ד המרבי ואת הסל"ד בו מתקבל המומנט המקסימאלי. זה האחרון עלה במקביל בכל הגרסאות. בפועל מתיימרים דגמי סדרה TD5 העדכנית להציע מעתה גמישות רבה יותר ויותר כוח זמין מסל"ד נמוך יותר. ההספק המרבי מגיע עתה כבר ב-1,900 סל"ד ונותר זהה עד ל-2,300 סל"ד. בניו הולנד טוענים כי הודות לכך מוצע כוח זמין רב יותר לעבודות עם PTO ולגרירת מטען במהירויות גבוהות. בנוסף, מובילים שינויים אלו לירידה בצריכת הדלק הממוצעת של עד 11% ביחס לדגמים הקודמים. שני בדגמים החלשים בהיצע – TD5.65 ו-TD5.75 – המנוע עומד בתקני Tier 3 והם מצויידים במערכת הזרקת דלק מכאנית שבניו הולנד טוענים כי פותחה וכויילה במיוחד עבור שני דגמים אלו, במטרה לשלב בין מומנט והספק מרביים לבין צריכת דלק נמוכה וטווח מומנט מרבי רחב מבעבר.
New Holland TD5.115
גם המערכת ההידראולית בסדרה TD5 העדכנית חדשה. היא כוללת שתי משאבות נפרדות ובלתי תלויות זו בזו – האחת בספיקה של 37 ליטר/ד' המפעילה את מערכת ההיגוי, והשניה בספיקה של 63 ליטר/ד' להפעלת ציוד נגרר או רתום, בכלל זה כף קדמית. מדובר בספיקה גבוהה מבעבר במטרה לאפשר עבודה עם ציוד הדורש עוד כוח, באופן יעיל וחסכוני מבעבר.
New Holland TD5.115
גם מערכת הזרועות האחוריות חודשה וחוזקה ועתה ניתן להרים באמצעותן 3,000 ק"ג בדגמים הקטנים יותר ועד 4,700 ק"ג בגדולים יותר. בין השאר הוחלפו הבוכנות בעבות וחזקות יותר. עוד כולל הטיפול במערכות ההרמה הכנה מובנית להתקנת מעמיס קדמי מכמה סוגים וגדלים (בכלל זה ה-500TL וה-700TL מתוצרת ניו הולנד). יכולת ההרמה עתה במעמיס הקדמי (כף או מזלג) נעה מכ-1,500 ק"ג לכ-2,540 ק"ג, וגובה ההרמה המרבי בציר הכף נע מ-3.0 ל-3.7 מטרים. נקודות החיבור של מערכת הכף הקדמית הורדה למטה ביחס לדגמי סדרה TD5 היוצאת, במטרה להציע מרכז כובד נמוך יותר ויציבות גבוהה יותר כפועל יוצא.
New Holland TD5
אחרון חביב מבין המכלולים החשובים שעודכנו בסדרה החדשה ל-2015 הוא תא המפעיל. בשורה התחתונה טוענים בניו הולנד כי הקבינה עברה מקצה שיפורים ועדכונים מקיפה שכללה כמעט כל אלמנט בה. היא מרווחת קצת יותר מעד כה, מבודדת טוב יותר בפני רעשים, מיקום וחיבור מפלט שונה, במטרה שיפריע פחות לשדה הראיה והארגונומיות של אמצעי התפעול השונים שופרה מהותית. לוח המחוונים, הצג הדיגיטאלי, פאנל הפקדים ואפילו הדוושות עוצבו כולם מחדש עם הבטחה לעוד נוחות וקלות וידידותיות גבוהה יותר למשתמש.
New Holland TD5
לפניה ליבואנית ני הולנד לארץ, לחצו כאן