במסגרת מבחן אותו ערך ארגון החקלאות הגרמני DLG המודד בין היתר צריכת דלק של טרקטורים חקלאיים בתנאי אמת, קבע ג'ון דיר 7310R שיא עם הנתון הטוב בקטגוריה, נתון שמביס אף טרקטורים חלשים וקטנים יותר.
John Deere 7310R
המכון הגרמני הפך בשנים האחרונות לאמת מידה בכל הקשור למבחני צריכת דלק בציוד חקלאי ובעיקר בטרקטורים, וזאת בשל השילוב בין תנאי המבחן הקפדניים, אמצעי המדידה המתקדמים ומגוון תנאי עבודה מאפיינים בהם נבחנים הטרקטורים – כולם בתנאים שווים; הממוצע של כל הבדיקות מהווה את הצריכה הממוצעת, קרי: הציון.
הנתון אליו הגיע הג'ון דיר 7310R החדש עומד על 258 גרם לקילו-ואט/שעה בממוצע – נתון הנמוך אף מהדויץ-פאהר 6180 שתוצאותיו היוו עת פורסמו שיא בפני עצמן, למרות ששני הטרקטורים אינם באותה הקטגוריה. ה-7130R נבחן בקטגורית "טרקטורי iT4 ו-FT4 עתירי הספק" והסוד העיקרי טמון היה בתיבת ההילוכים בה צויד – תיבת ה-e23 המתקדמת והחסכונית של ג'ון דיר, הכוללת 23 הילוכים קדמיים ו-11 אחוריים.
הנתון דנן מתייחס כאמור לצריכת הדלק הממוצעת במבחן המכונה Powermix, אך מעניין לא פחות הוא מבחן ה-Transportmix החדש אותו החל ארגון ה-DLG לבצע, הכולל נסיעה על דרכים סלולות במגוון תנאים (עם מטען וללא, במהירויות שונות, סוגי דרכים שונות וכיו"ב). מבחן זה נועד לשרת את החקלאים המבצעים נסיעות ארוכות – או חלק ניכר מהעבודה עם הטרקטור שלהם – על כבישים ציבוריים; באירופה מהווים הטרקטורים לא פעם אמצעי תחבורה ותובלה מהשדה אל החווה או המשק, וזמן רב מתבצע על הכביש הסלול. במבחן ה-Transportmix הושג הנתון של 462 גרם לקילו-ואט/שעה בממוצע – ממש לא רע בהשוואה לממוצע בקטגוריה, שעל פי מבחני DLG עומד על 605 גרם לקילו-ואט/שעה בממוצע, בנסיעה מהירה על כביש.
John Deere 7310R
בג'ון דיר קיבלו כמובן את תוצאות המבחנים בסיפוק רב, כאשר יש לזכור כי בניגוד למקובל אצלנו מהווה באירופה נתון צריכת הדלק בטרקטור מרכיב חשוב בשיקולי הרכישה. "זו התוצאה של מספר מדדים בהם השקענו בכדי להגיע לאופטימיזציה של מנועי הטרקטורים המתקדמים שלנו" אמרו בג'ון דיר. "מדובר בשילוב של מסנן חלקיקי דיזל מתקדם, תיבת הילוכים חכמה וחסכונית, מגדש טורבו מתקדם, מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה וממיר קטליטי סלקטיבי שכולם יחד יוצרים טרקטור חקלאי מתקדם וחסכוני".