, ,

טרקטור 300+ כ"ס למק'קורמיק

יצרנית הטרקטורים מק'קורמיק (McCormick) – מותג אמריקאי במקור אך כיום בבעלות קבוצת ARGO האיטלקייה, ומיוצר באיטליה – חשפה תוכניות לעלות ליגה עם היצע הטרקטורים שלה עם כלים בעלי 300 כ"ס ואף יותר. כיום מייצרת מק'קורמיק (ו'אחותה' התאומה והכחולה לנדיני) טרקטורים בטווחי ההספק שבין 22 עד 230 כ"ס והשקת טרקטור עיבודים כבד בקטגוריית ה-300+ כ"ס מהווה קפיצה למגרש הגדולים, בו מככבות יצרניות דוגמת ג'ון דיר, קייס, ניו הולנד, פנד ועוד.
פרטים ראשונים אודות הטרקטור החדש המיועד התגלו למבקרים בתערוכת EIMA באיטליה, שם ניתן היה להבחין באיור של הטרקטור המיועד, תלוי בדוכן לצד ליין הכלים העדכני. בנוסף ניתן היה להביט בדגם בתלת ממד באמצעות משקפיים שחולקו למבקרים, אך מעבר לכך לא פורסמו כל פרטים נוספים.

McCormick X8 tractor

McCormick X8 tractor


במדיה החקלאית באיטליה ובאנגליה פורט קצת יותר, אך עדיין רב הנסתר על הגלוי. מקורות 'יודעי דבר' מדווחים על ניסויי שדה של אבות טיפוס של המק'קורמיק X8 הנערכים כבר במלוא המרץ בכמה אתרים באירופה. מעדויות ראייה נמסר כי העיצוב דומה מאוד לעיצוב סדרה X7 העדכנית ומוגדר כ"אבולוציה" שלו. הממדים גדולים קצת יותר מהמוכר בסדרה X7, מן הסתם, ומקורות מהימנים מדווחים על הספקים של עד 300 כ"ס, כאשר השערות בדבר גרסת על מדברות על איזור ה-350 כ"ס. אין כל פרטים אודות מוצא המנועים, אך מיכל סולר מצד אחד ומיכל AdBlue מצדו השני של הטרקטור מהווים אינדיקציה לטכנולוגיית SCR.
עוד ידוע כבר עתה על שימוש בגיר הרציף של ZF לכלים בסדר גודל שכזה, אך לא ברור האם זו תהיה אופציית תיבת ההעברה היחידה או שרק אחת מהן.
חשיפה מלאה של סדרה X8 העתידית מתוכננת להיערך בסוף 2015, במסגרת תערוכת Agritechnica 2015 כאשר תחילת הייצור מתוכנן לתחילת 2016. מן הסתם תושק במקביל, פחות או יותר, גרסת לנדיני לנושא, שניתן להניח כי תיקרא סדרה 8.