, , ,

מנערת זיתים כחול לבן (וידאו)

צילומים: תומר פדר (לחצו כאן לאתר של תומר)

מערכת 'שמנא M7' מבית 'אופק 360' מציגה קונספט ישראלי-ייחודי חדש לניעור זיתים

חברת 'אופק 360' הישראלית, הממוקמת במושב מחולה שבבקעת הירדן, החלה לשווק מנערת זיתים מהפכנית פרי פיתוח וייצורה, המכונה 'שמנא M7'.
המנערת פותחה על בסיס רעיון של ארז אברמוב, חקלאי מגדל זיתים, בעל בית בד וממציא פטנטים. אברמוב החליט שחייב להיות פיתרון טוב, יעיל וחסכוני יותר לקטיף הזיתים בשיטת הניעור, שמטבעה הנה פעולה מסורבלת למדי, ויחד עם אנשי 'אופק 360' הוחל בפיתוח מנערת שתעמוד בדרישותיו ותציע יתרונות חסרי תחרות בתחום זה. החברה המפתחת והמייצרת עוסקת בתכנון וייצור מכונות לתעשייה ולחקלאות, עבור לקוחות דוגמת קבוצת שטראוס, טרה, יטבתה, שדה אליהו, פנדור ועוד.

מנערת זיתים 'שמנא M7'; האורך עומד על 7.4 מ', הרוחב הוא 2.6 מ' ורוחב החביקה הוא 0.7 מ'.

המנערת 'שמנא M7' – פרי החזון והפיתוח – מתיימרת לבצע את פעולת קטיף הזיתים בחצי עלות מהממוצע כיום. בהחלט לא נתון של מה בכך. כמו כן, לדברי המפתחים פוגעת מנערת זו פחות בעצים.
שי קאופמן, מ'אופק 360', מסביר: "כל המערך – כולל הטרקטור המפעיל – מותאם להובלה על משאית/גרר עד 15 טון, מה שמקל מאוד את המעבר ממטע למטע. המערכת דורשת פחות כוח אדם לתפעולה – מדובר במפעיל ועוד 2-4 פורשים. זה חיסכון משמעותי למוכר כיום. כמו כן כוללת המערכת מערך ניקוי עלים וענפים ייחודי וראש ניעור מהטובים בשוק, מתוצרת ספרד". עוד מציין שי את קלות ונוחת התפעול, וכפועל יוצא – את זמן ההכשרה הקצר הנדרש להכיר את המערכת.

המערכת ההידראולית של המנערת היא עצמאית ומפוקדת על ידי בקר ושסתומים

לצורך הפעלת מערכת ניעור הזיתים 'שמנא M7' נדרש טרקטור עם הספק של 80 עד 90 כ"ס. רוחב מערך האיסוף הוא 7 עד 9 מטרים ובמסגרת התחזוקה השוטפת אין צורך בשימון הכריות בראש המנערת. המערכת מותאמת גם לדולב עם אפשרות לגרירת עגלה.
בחברת 'אופק 360' מציינים כמחיר 299,000 שקל למערכת (המחירים לפני מע"מ); עם החדרת המערכת לשוק היא מוצעת במחיר מבצע של 260,000 שקל – לחמשת הרוכשים הראשונים שירכשו את המנערת 'שמנא M7' לעונה הבאה. בנוסף מוצעת למכירה במחיר תחרותי עוד יותר מערכת שעבדה כחודשיים ושימשה להדגמות.
לקבלת פרטים נוספים מיצרנית המערכת, לחצו כאן. עוד פרטים – בוידאו המצורף.

Erez M7 2 2013 from karting on Vimeo.