Valtra T Series
ואלטרה הפינית, יצרנית טרקטורים בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי, משיקה סדרה T חדשה – טרקטורים בטווחי הספק שבין 155 ל-235 כ"ס. הסדרה החדשה מושקת במקביל לסלוגן חדש של ואלטרה, האומר "Your Working Machine", סלוגן שילווה מעתה את כל מוצרי החברה החדשים. בואלטרה טוענים כי הסדרה החדשה פותחה במשך 6 השנים האחרונות עם לא פחות מ-40,000 שעות ניסוי ובדיקות, ונועדה להחליף את סדרה T המוכרת שכבר הפכה לוותיקה למדי, אם לא מיושנת. ואלטרה מייצרת את סדרה T מאז 2002, כאשר במהלך השנים היא עברה מספר עדכונים ושדרוגים, עד לאחרון שבהם שבוצע בסוף 2012. היה זה אמנם רענון מקיף לסדרה, אך לא היה די בכך בכדי להמשיך ולהעמידה בחזית הכלים בקטגוריה שלה, ולשמרה כמוצר תחרותי בשוק ההולך ומתקדם.
Valtra T Series - 2002 + 2015
למרות השם שנותר זהה, הסדרה החדשה מוגדרת כדור רביעי בסדרה T, ולמעשה מדובר בכלים חדשים לגמרי, כאמור. ההיצע כולל את הדגמים הבאים:

ואלטרה T144 – מנוע 6.6 ליטר עם 155 כ"ס (170 כ"ס עם Boost)
ואלטרה T154 – מנוע 6.6 ליטר עם 165 כ"ס (180 כ"ס עם Boost)
ואלטרה T174 – מנוע 7.4 ליטר עם 175 כ"ס (190 כ"ס עם Boost)
ואלטרה T194 – מנוע 7.4 ליטר עם 195 כ"ס (210 כ"ס עם Boost)
ואלטרה T214 – מנוע 7.4 ליטר עם 215 כ"ס (230 כ"ס עם Boost)
ואלטרה T234 – מנוע 7.4 ליטר עם 235 כ"ס (250 כ"ס עם Boost)

המנועים מתוצרת AGCO-Power והנם בעלי 6 צילינדרים, בנפח 6.6 ו-7.4 ליטר, כאמור. המנועים כולם עומדים בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר וכוללים בין השאר מסנן חלקיקי דיזל ו-SCR. גרסת ה-T174 מוצעת עם מערכת Eco-Power המאפשרת הורדת הסל"ד במקביל להעלאת המומנט לקבלת תוספת כוח, ירידה ברמת הרעש וכמובן – ירידה בצריכת הדלק. אופציית ה-Boost במנוע מוסיפה בעת הצורך 15 כ"ס – בעיקר כאשר הכלי עובד עם ציוד רתום ומונע או בגרירה.
Valtra T Series
הבולט מכל הוא כמובן העיצוב החדש והמתקדם יותר, המעניק לכלים החדשים חזות עדכנית ומודרנית. חופת המנוע עוצבה מחדש, אך גם המספרים עודכנו, עם בסיס גלגלים שצמח בכ-20 ס"מ לאורך – לאפשר חלוקת משקל של 40% מלפנים ו-60% מאחור – ותא מפעיל חדש לגמרי, רחב ומרווח מקודמו. בכך נעלם הסרח העודף הקדמי המוכר מדגמי 6 הצילינדרים של ואלטרה, שהיוו חלק מקו הצללית המאפיין של הטרקטורים הפינים. למרות הארכת בסיס הגלגלים מציינים בואלטרה שרדיוס הסיבוב קטן והוא עומד עתה על 5.25 מ'.
תא המפעיל החדש מהווה "סטנדרט חדש" לדברי אנשי ואלטרה, ודגש רב ניתן לו בעת ההשקה וההודעה לעיתונות. מדובר בתא הנשען על 5 קורות (3 בצד הדלת) המציע תוספת רוחב משמעותית בהחלט של 20 ס"מ ברוחב הפנימי.
Valtra T Series
בואלטרה שיפרו את נושא הבידוד בפני רעשים וטמפרטורה ומעתה החלונות הקדמי והאחורי ניתנים לחימום כסטנדרט. המגב הקדמי מכסה 270 מעלות – מציר האמצע מעל לחופה הוא יורד מטה משמאל ומימין ומקל על שדה הראיה לכיוון זה (הגלגלים הקדמיים) גם כאשר גשום. שטח החלונות עומד על 6.2 מ"ר. עוד מוצעות "מהמפעל" מצלמות סביב, תאורת LED, מערכת כיוון מספר סיבובי גלגל ההגה המכונה Quick-Steer מאפשר הורדת כמות הסיבובים הנדרשת בחצי. עוד חודשה מערכת הנסיעה לאחור המכונה כאן TwinTrac, באמצעותה ניתן לסובב את יחידת המפעיל על צירה בכדי להפוך את כיוון העבודה של הטרקטור (בעיקר לעבודה עם מעמיס או מלגזה). מעתה ניתן לכוון את עמדת המפעיל המסובבת גם לצדדים.
4 דגמים בסדרה T החדשה יוצעו בגרסאות Direct עם גיר רציף, יחד עם גרסאות נוספות שתוצענה בתצורות Versu, Active ו-Hi-Tech מתקדמות עם עד 5 יחסי העברה בקבוצות של 4 הילוכים, כולל הילוכי זחילה, המותירה את דוושת המצמד לשימוש רק לצורך ההתנעה.
Valtra T Series
תיבות ההילוכים המתקדמות המותקנות בסדרה T החדשה כוללות "מיני מהפך" בכל הקשור בדוושת התאוצה, שכן פעולת אינה משפיעה כאן על גובה הסל"ד, אלא על המהירות – בדומה לשיטה המוצעת בתיבות רציפות. תכונה זו מהווה יתרון משמעותי בכלל בכל הקשור ליעילות וצריכת דלק, כאשר מדובר ביתרון בולט במיוחד בעבודה עם ציוד חקלאי רתום המופעל על ידי הטרקטור, כאשר מחשב מרכזי "דואג" לברירת ההילוך הנכון ולגובה הסל"ד לפי הצורך, בזמן שהמפעיל רק מכוון את מהירות העבודה. בואלטרה טוענים כי באמצעות תכונה זו דואג הטרקטור לעבודה בסל"ד הנמוך ביותר האפשרי לביצוע המשימה, ובכך תורם כמובן למינימום צריכת דלק. פונקציה חדשה נוספת מכונה Auto-Traction והיא שולטת בבלמים, ולמעשה משלבת בין פעולת המצמד לפעולת הבלימה, מאפשרת שינויי כיוון מידיים ותכופים מבלי לפגוע במערכות ההינע – נתון חשוב במיוחד לעובדים עם כף קדמית. פונקציה זו פעילה בכל זמן נתון, באופן אוטומטי.
עוד מוצעת בסדרה T החדשה מערכת Hill-Hold לעזרה בעצירה וזינוק בעליה, כאשר בעת נסיעה במעלה תגרום הרפיית דוושת התאוצה לעצירה, כאשר לחיצה חוזרת עליה תזניק את הטרקטור מחדש. גם המערכת ההידראולית היא חדשה ועתה מספת המשאבה תפוקה של 160 ליטר/דקה והיא מסונכרנת אוטומטית עם גובה סל"ד המנוע, בכדי לספק תפוקה מרבית ללא קשר למהירות פעולת המנוע. דגמי הסדרה שוקלים כ-7.3 טון בקירוב, וניתן להעמיס עליהם מטען עד למשקל כולל של 13.5 טון.
Valtra T Series
הסרן הקדמי משוכך וכולל בולמי זעזועים ומתלים נפרדים. מרווח הגחון המינימאלי הוא 60 ס"מ, כושר ההרמה בזרועות האחוריות מרשים, ועומד על 9.5 טון, כאשר הזרועות הקדמיות מסוגלות להרים עד 5.1 טון. לפניה ליבואנית טרקטורי ואלטרה לארץ, לחצו כאן