,

קומביינים חדשים לפנד

פנד (Fendt) משיקה שתי סדרות קומביינים חדשות – C הגדולה יותר ו-L הקומפקטית יותר, כאשר במקרה של זו הראשונה מדובר יותר בהרחבת ושיפור ההיצע מאשר השקת ליין חדש לגמרי.

Fendt L Series

סדרה L החדשה מצוידת במערכת הבקרה והשליטה המתקדמת של פנד, המוכרת מהטרקטורים של היצרנית, המכונה Variotronic. המערכת "מרכזת" את כל הנתונים של הכלי על מסך מגע ומאפשרת הפעלת עד 22 פונקציות שונות במקביל, בלחיצת כפתור. המערכת מחוברת למצלמות, מערכת ניווט, היגוי אוטומטי וכיו"ב ולמעשה מתפקדת כמעין מחשב מרכזי של הכלי. עוד מהטרקטורים המתקדמים של פנד מגיעה יחידת המושב הכוללת מסעדי ידיים ארגונומיים וג'וי-סטיק מובנה נוח וקל לשליטה.
תא המפעיל הנקי בעיצובו והמרווח במיוחד – מבטיחים בפנד – מצטיין גם בקלות תפעול, בעיקר בכיוון וכיול כל מה שניתן, שדה ראייה רחב ומקיף ואטימות מעולה בפני חדירת רעשים. Fendt C Series
הסדרה כוללת בשלב ההשקה שתי גרסאות: 5255 L עם מנוע AGCO Power המציע 243 כ"ס ו-6275 L עם מנוע מתוצרת דומה המציע כאן 276 כ"ס.
היצע השולחנות הסטנדרטי כולל מערכות FreeFlow או PowerFlow של היצרנית ברוחבי עבודה שבין 480 ל-760 ס"מ, ועם דגש על עמידות גבוהה בתנאים קשים ותחזוקה פשוטה ונוח, כך פנד.
עם סדרה C החדשה (למעשה – מחודשת ומשודרגת) מתיימרת פנד להיכנס אל "קטגוריית הפרימיום" של הקומביינים, כהגדרתה. הסדרה כוללת 5 דגמים עם מנועי AGCO Power להם 306 או 360 כ"ס, תלוי בדגם.

Fendt L Series

הקומביינים החדשים מצויידים במיכלי תבואה בנפח 8,600 או 9,000 ליטר וניתן לציידם בשולחנות קציר סטנדרטיים ברוחבי עבודה הנעים מ-480 ועד 770 ס"מ. פנד מציינים כי כל הדגמים בסדרת קומביינים זו צוידו בטכנולוגיה מתקדמת ועדכנית יותר, כולל מערכת שמירת הנתיב VarioGuide הנחשבת כאחת המובילות בתחום, וכאן מדובר בגרסה משופרת ומותאמת במיוחד לקומביינים אלו, המגיעה לרזולוציית חלוקת שטחים ומיקום הכלי בכל רגע נתון גבוהה מאי פעם. Fendt C Series
בסופו של דבר מתיימרת מערכת מתקדמת זו להעמיד את סדרה C החדשה של פנד בקדמת הקטגוריה, לפחות בכל האמור לדיוק בעבודה, יעילות וקורלציה בין שפע המערכות המתקדמות בכלי. מערכת הניווט העדכנית מסתמכת הן על לווינים אמריקאים והן על מערכת הלווינים הרוסית המתקדמת GLONASS ובכך מובטח דיוק חסר תקדים בעבודה, ואפשרות לחלוקת עבודה וסדר ההתקדמות באופן המיטבי והיעיל ביתר. גם בסדרה C החדשה ניתן לבחור בין מגוון שולחנות FreeFlow או PowerFlow של היצרנית. דגמי סדרה זו כוללים מערכת איזון המאפשרת עבודה בשיפועי צד ועליות/ירידות עד 30%. מערכת ה-ParaLevel דואגת לכלי מאוזן בתנאי עבודה משופעים בכל מצב, באופן אוטומטי. הציוד של פנד אינו מיובא ארצה, בשלב זה.

Fendt L Series