,

9 במכה אחת: מהפיכת החבילות של קרונה

Krone Big Pack 870 HDP HighSpeed

Krone Big Pack 870 HDP HighSpeed

קרונה הגרמנייה מגדירה את מכבש החבילות Big Pack 870 HDP HighSpeed כאב טיפוס הנמצא בשלבי ניסוי אחרונים, עם כוונה להתחיל בייצור הסדרתי בקרוב. מדובר במכבש חבילות מהפכני, מבוסס על הקרונה BigPack HighSpeed, הכובש חבילות גדולות סטנדרטיות כמקובל, אך הודות לשיטת קשירה ייחודית מאפשר פירוקן לחבילות קטנות יותר – עד 9 – במשק. "אנו מכוונים בעיקר לשווקי ייצוא" אמר עם חשיפת המכבש ווילהלם ווס, יו"ר קרונה. "אנו בוחנים עתה באמצעות כמה אבות טיפוס את התגובות בשוק המקומי ובקרוב נתחיל בייצור הסדרתי". היתרון בשיטה זו על פניו ברור: ייצור חבילות גדולות מקל על ההובלה והאחסון מהשטח לאסם. האפשרות לחלק את החבילה – לאחר חיתוך 3 חוטי קשירה בלבד – היא יתרון במשק, בעיקר כאשר העבודה מתבססת בחלקה על עבודת כפיים או שציוד הפיזור קומפקטי.
איך זה עובד? חתך החבילות הוא 80 ס"מ רוחב ו-70 ס"מ גובה. האורך ניתן לכיוון בטווח שבין 1.0 ל-2.7 מ'. החבילה נקשרת באמצעות 5 חוטים במקום 4 כמקובל בד"כ. בכיול המכונה למצב Multibale (המכבש יודע לכבוש גם חבילות קונבנציונליות שאינן מתפרקות) מבוצעים קשרים נוספים במרחק שנקבע מראש, כך שחיתוך החוטים המקיפים את כל החבילה ישחרר רק חלק ממנה, בזמן שיתר החבילה (המחולקת אף היא לחבילות קטנות יותר) נותרת קשורה. חיתוך נוסף ישחרר חלק נוסף מהחבילה וכיו"ב. עובי החבילות הקטנות המרכיבות את החבילה הגדולה ניתן לכיוון מ-30 ס"מ ומעלה. Krone Big Pack 870 HDP HighSpeed
בקרונה לא מפרטים כיצד בדיוק העסק פועל או משחררים תמונות ואיורים המסבירים את הפטנט – ככל הנראה בשל ענייני רישום וסודיות מקצועית. אצל היצרנית טוענים אבל שהעסק עובד כמו שצריך, ובנוסף מוצע שיפור נוסף שאמור לייעל את מלאכת הכיבוש, והוא ביכולת המכבש החדש לדחוס חציר או קש ב-25% יותר מהסטנדרט במכבשים בסדר גודל שכזה, מה שכמובן תורף אף הוא למהירות העבודה ולחיסכון במקום ובהעמסה (מאחר וכל חבילה מכילה עד 25% יותר חומר); במכבש זה מבצעת מערכת הדחיסה 49 פעימות בדקה. עוד נמסר כי המכבש החדש Big Pack 870 HDP HighSpeed כולל 'פיק-אפ' מתקדם המכונה אצל קרונה Active Pick-up המאיץ את כניסת החציר למכונה, ומאפשר הודות לכך עבודה נקייה ובעיקר – מהירה יותר. המכבש החדש דורש טרקטור עם 143 כ"ס לפחות.